Ver la Versión Completa : Xaxim
Ya lo se, me estoy haciendo un poco pesadito con el tema de los terrarios/aquaterrarios/paluRdarios/vivarios/etc . . .
Tema XAXIM.
Alguien lo conoce y/o a trabajado con el??
Que tal?? (y no me digais: "Bien, gracias. Y tu??" . . . que ya os conozco . . . je, je, je . . .):confused:
Gràcias,
;)
lo encontraras en placas de dos medidas, se corta con caladora, retiene bien la humedad, se puede pinchar plantas a el con un alambre, aveces si esta humedo, iluminado y se tiene un poco de suerte llega a brotar el helecho original. lo encontraras en tiendas de reptiles. Si se usa como base sirve para hacer un doble fondo porke el agua pasa a traves de el... solo una pega...es caro.
Sí, es lo que he visto . . . sale carillo . . . pero tiene buena pinta.
Gracias JMª!!
Hablando de tiendas de reptiles . . . conoceis alguna en BCN capital??
Hablando de tiendas de reptiles . . . conoceis alguna en BCN capital??
El parlament de la gene, el camp dels pericos, la caixa, bailen 22... :-)
El parlament de la gene, el camp dels pericos, la caixa, bailen 22... :-)
:D :D :D
Com a anat per Aqualand?(es diu així?), concell de cent 31 ;)
La veritat es que va anar de conya . . . m'explico:
Vaig aconseguir recuperar la població de 6 exemplars de Bombina orientalis adquirint-ne dues més per reposar les 2 que varen desapareixer del aquaterrari de casa. Son una parella (mascle i femella, no un parell) de color verd intens, però verd que te cagas. A part, ja que estava allí vaig aprofitar i vaig adquirir també una parella de . . . de . . .
. . .
DE LEPTOPELIS!!!!
i una . . .
una . . .
UNA AGALYCHNIS CALLIDRIAS!!!
:cool:
Ara les tinc a les 3 ARBOricoles amb les Bombines, però es mentre els hi preparo llurs terraris.
Utilitzaré dos aquaris de 54 litres en vertical. En un la parella de Leptopelis i a l'altre de moment l'Agalychnis callydrias (a l'espera de obtenir-ne una altra, però suposo que serà de cara al mes que ve . . . :( )
Pos eso, que va anar de conya i em van tractar de forma excelent.
:D
Para que os hagais una idea de lo cachondo que es el macho de las Leptopelis, os dejo una fotillo que he encontrado por internet hasta que le puede hacer yo una al mio.
http://calphotos.berkeley.edu/imgs/512x768/1111_1111/1111/2174.jpeg
La hembra es identica, pero mas grande i no se le ven los ojos tan saltones. A mi personalmente me hace mas gracia el macho . . .
Jaume71
30-mar-2006, 13:35
Ostres Xavi... això ens ho has d'ensenyar, eh!
Per cert, còm colocarás l'aquari? i amb què el tancarás?
BUF! cada día tinc més ganes de fer-me un aquaterrari.... a veure si ens veiem un dia i m'ho expliques bé ;)
Per cert.... :rolleyes:
Ara les tinc a les 3 raboricoles amb les Bombines, però es mentre els hi preparo llurs terraris.
Si les ARBORICOLES s'agafen als arbres.... ¿d'on pengen les RABOricoles? :eek: :eek:
JEEEEEEEE, JEEEEEEEEEEE, JEEEEEEEEEEEEEEE, JEEEEEEE, JEEEEEEEEEEEEEEEEEE . . . . doncs això, si les ARBOricoles s'agafen dels arbres, les RABOricoles dels . . . dels . . . RABES??? je, je, je, je, je, je, . . . son unes granotes que viuen als rabes, je, je, je je, je, je . . . . menos mal que m'ho has dit Jaume!!!! je, je, je, je, je . . .
Ara en serio, va . . .
L'idea es utilitzar un aquari de 54 litres dels de tota la vida, en posició vertical. El truquillo està en fer-li una porta de metacrilat per poder tapar l'aquari, i deixar-la a la part del davant (un aquari en vertical amb l'obertura posada al davant, que la taparé amb una porta de metacrilat . . . es que no m'explico be, coi, l'edat . . . je, je, je . . .)
;)
no se si me hace mas gracia lo de las raboricolas o lo del campo de los pericos...:D :D :D
Jaume71
30-mar-2006, 14:20
Hola Xavier
Doncs per això de la porta tinc una solució! ... al LM de Sant Quirze fa un mes o així vaig trobar unes planxes de plástic transparent en oferta a 1€! perquè se les treien de sobre (buf, estaven en una pila mig perduda amb un dit de pols).
Vaig posar un post per aquí.... la meva idea era construir una pantalla, però un cop a casa vaig veure que són força més opaques del que em pensaba (de fet son per enmarcar lámines, i son antireflexants: si hi poses alguna cosa en contacte directe es veu molt transparent, pero a distáncia es perd bastant... suposo que deu ser pel tema antireflexant que difumina la llum).
Doncs això... si la porta no ha de servir com a finestra a la vista et pot ser útil.
T'ho dic més que res perquè precisamente AQUESTA TARDA m'hi acosto... si en vols ja m'ho dirás (fan 50x70).
Per cert que aniría de fábula per a cosntruir aquell skimmer que tens pendent... jejejeeje (l'skimmer no és gaire gran, oi... ho dic perqè la planxa aquesta es força primeta...
Es que la "porta" ha de fer també de "finestra". Per això l'idea era utilitzar metacrilat transparent, làmina d'uns 3 mm.
Quan tingui el disseny pensat (es que en tinc un parell al cap i no se per quin decidir-me) em liaré a fer-ho. Intentaré fer fotos del muntatge, així ja tenim tema nou a la secció de Brico.
;)
Hola!, ja tenim tot un "reptilero" per aquí:D
No entenc massa de terraris però jo deixaria la meitat inferior de l'urna fixa i la part superior mòbil. El que no se es com fer la superior mòbil weno.... jiji si :D colocant un parell de peces de plàstic que es puguin moure(girar) de manera que el vidre quedi agafat, amb una superior agafada a l'urna i una inferior afagada al vidre en tens prou.
Crec que no m'he explicat...:rolleyes:
Jo utilitzaria vidre no metraquilat, més difícil de rayar y a mi m'agrada més:D
Uiiiiiiii!!! Que va!!!! tan de bo!!! Son els primers passos . . . je, je, je . . . encara m'he de caure moltes vegades!!! ;)
Mes o menos l'idea ve a ser algo similar al que dius tu. El que tinc pensat es (de a baix a dalt):
- Zona fixa transparent d'uns 5 cm d'alçada
- Zona fixa ventilació d'uns 1,5 cm d'alçada
- Zona mobil (porta) transparent
- Zona fixa ventilació d'uns 2 cm d'alçada
El dubte el tinc en on posar l'entrada de l'humidificador. M'explico. Com totes dues granotes ARBOricoles necessiten una humitat similar, el que faré serà que comparteixin humidificador, fent-ne un d'extern amb dues sortides, una per a cada terrari.
Ho vaig veure en un post a Dr. Pez on explica com fer-ho de forma molt senzilla (materials: tupperware, humidificador per ultrassons, manguera, airejador i un temportizador per controlar quan funciona i quan no). A sobre, voldria probar de millorar-ho i afegir-li un termostat al tupperware de forma que controli la temperatura del terrari mitjançant el vaporitzador d'aigua afegint vapor a la temperatura desitjada (28 ºC). Però lo del termostat ho he de probar, no sigui cas que acabi amb unes "granotes al vapor" . . . je, je, je . . .
Desprès està el sistema de pluja . . . però això ja son paraules majors i possiblement acabi humitejant amb un pulveritzador i a correr . . . no se, m'ho he d'acabar de rumiar.
Pos eso, que si ho arribo a saber obro un post diferent, que aquest era tan sols per lo del Xaxim . . . je, je, je . . . però veig que us esteu animant i tot, je, je, je . . . a veure, a veure!!!
Jaume!!! que ja et veig amb un terrariet a casa!!!! :D
;)
Jaume71
31-mar-2006, 11:23
Jaume!!! que ja et veig amb un terrariet a casa!!!!
Ostres! doncs això de l'urna vertical m'acaba d'obrir els ulls! :eek: un volum molt acceptable pero amb una base molt reduïda! :rolleyes: :cool:
jejejeje... m'estic animant...
IDEES:
- Per a la porta, amb uns perfils de plàstic o d'alumini et pots fer una porta corredora.
- Pel tema de l'humidificador per ultrasons, tingues present que VAPORITZA l'aigua SENSE ESCALFAR... es una autèntica BOIRA FREDA, no pas vapor calent (es tracta d'una suspensió de micro-GOTES d'aigua Líquida suspeses a l'aire, no pas de molècules d'aigua en forma de vapor). Potser si l'aigua está calentona inclús va millor (o potser no, potser no queda tan espessa). De totes maneres amb un senzill termocalentador d'aquaris en tens prou, no?
Una altra cosa.... el transductor dels ultrasons es molt més efectiu prop de la superfície que a distancia... la meva idea seria construirlo sobre una mena de plataforma flotant (un simple tros de suro) de manera que SEMPRE estigui a la mateixa distància òptima de la superfície, independentment del nivell de l'aigua.
- pel sistema de pluja, el mismíssim DrPez té un sistema molt senzill, barat y fàcil de fer: Senzillament un dipòsit d'aigua presuritzat... En qualsevol ferreteria tenen pulveritzadors per a les plantes que se'ls dona pressió a má amb un èmbol. La cosa es conectar-ho a una electroválvula (les de reg valen uns 15 euritus) amb un temporitzador de manera que obri la electroválvula cada x temps durant x minuts. Els pulveritzadors aquests et poden donar suficient pressió per un parell de dies em sembla... la cosa está en anar manxant de tant en tant...
jejejeje.... si tingués TEMPS i ESPAI..... (BUF! em fa por de pensar-hi! :D )
Es que per a granotes ARBOricoles (els dels arbres, no les dels rabes, je, je, je . . .) amb relativa poca superficie ja en tenen prou, donat que el que realment necessiten es alçada. En aquest cas, una mica justet donat que son 60 cm (millor uns 10 o 20 més), però per començar . . .
No t'animis gaire, que jo vaig començar igual que tu i ara mira . . . amb un 96 litres montat en 1 dia i amb previsió de aquest cap de setmana montar dos 54 litres més . . . je, je, je . . .
Sobre les idees:
- Encara estic per dicidir si corredera o amb bisagres. El problema el tinc en que tan sols son 30cm d'amplada, lo qual significa dues correderes d'uns 15 cm, i ho veig una mica just si vull poder fotre les manoples dintre per trastejar. En canvi, amb una d'obertura lateral amb bisagres de les que s'utilitzen en alguns mobles, de les petites (e inclús hi ha algunes transparents) m'aniria millor donat que tinc algo més de joc per poder posar les mans i la decoració a dintre.
- Això es el que comentava, que si escalfo l'aigua sortiria vapor calentó, sense tenir que socarrar les granotes. A Dr. Pez hi ha l'article on es veu molt be el que comentem però sense el termostat al diposit d'aigua (entenguis diposit com al TupperWare utilitzat per allotjar dins el nebulitzador i la sortida d'aire del compressor).
- Aquest article de la pluja també l'he vist. Es que com tinc unes mans que semblen peus, de moment el repte me'l deixo en montar els terraris i lo de la boira calentona . . . lo del sistema de pluja . . . buf!!! A veure si m'animo i ho provo.
Jaume . . . jo tampoc tenia espai . . . i temps . . . hombre, una mica . . . es questio de plantejar-t'ho i tirar-ho endavant.
Ànims!!!
Vindria a ser algo així (perdona però ho he fet ràpid i sense les eines adients, però per fe-nos tots plegats una idea crec que ja va be):
http://i77.photobucket.com/albums/j77/xaviermarchan/esquema1.jpg
Les parts de color gris serien les de ventilacio (placa perforada)
La blava, la movil (el punt negre es en pal "picaporte" per poder obrir la porta, je, je, je . . .)
La zona verda, seria la fixa.
;)
Jaume71
31-mar-2006, 13:11
El problema el tinc en que tan sols son 30cm d'amplada, lo qual significa dues correderes d'uns 15 cm...
... o UNA de 15 ¿no? :cool: .... pots fer-ho de manera que puguis treure la porta sencera. Perquè pensant-ho bé, amb frontissa pot semblar més senzil... però has de tenir en compte Còm es tanca la porta... vull dir còm fer-ho per a que encaixi bé i tanqui de manera ajustada.... sembla tonto però no es tant senzill!
Això es el que comentava, que si escalfo l'aigua sortiria vapor calentó, sense tenir que socarrar les granotes. .... tot i que no sé si hi guanyaràs massa... ¿l'aigua a quant estarà ... el mínim a l'hiver, pero tampoc serà exagerat a dins de casa, no?.... pensa a més que la quantitat será molt poca també... si tens l'interior calent s'escalfarà un cop a dins. A més també és el que et comento... potser si está més calenta no fa una boira tant densa.... no ho sé. [/quote]
Aquest article de la pluja també l'he vist. Es que com tinc unes mans que semblen peus, de moment el repte me'l deixo en montar els terraris i lo de la boira calentona . . . lo del sistema de pluja . . . buf!!! A veure si m'animo i ho provo.
Home tío... però si no pot ser més senzill: Agafes el recipient pulveritzador (els has vist mai?, saps còm són?). Li treus la boquilla pulveritzadora i hi empalmes tub de goma. Aquest tub el conectes a una electroválvula de reg (ha de ser "normalment tancada"); a la sortida de la electrovàlvula el tub cap al terrari, i hi pots empalmar la boquilla que has tret per a que et faci la pluja. Conectes l'electroválvula a un temporitzador i ja està. Només cal que omplis el recipient amb aigua, el pressuritzis amb la manxa i li deixis fixada la sortida totalment oberta (amb cinta aillant deixes la maneta apretada). De tant en tant haurás d'anar donant-hi pressió i prou. El preu de tot plegat ja és un altre cantar... però segur que molt menys que un equip comercial.
. . . veus, això no ho havia pensat de la corredera d'una fulla . . . però tens raó, sembla complicaete . . . ja m'ho penso . . .
En quant a la temperatura . . . son granotes de selves tropicals humides . . . a casa fot fred, no tinc calefacció, i els terraris els tinc al cuarto on dormo . . .
Si, si senzill ho sembla . . . el que no se es quan costen els estris aquests per fumigar . . . je, je, je . . . igual surten per un ull (i no precisament de la cara) je, je, je . . .
Aquesta tarda em sembla a mi que aniré a donar un cop d'ull.
Mi gozo en un pozo . . . em falten 3 cm per poder posar els 54 litres en vertical . . . MERDA!!!!
:mad:
:D :D Doncs res a picar una mica els cantons per que pugui entrar en vertical:D
Jaume71
03-abr-2006, 13:57
Home... només són 1.5 cm per banda.... no podries posar-hi una plataforma de fusta a la mida per exemple?
je, je, je . . . no, no . . .
L'idea era colocar-lo sota el Mini-Reef. Vaig fer una mena de taula amb una balda inferior amb el rollo aquest per fer estanteries, alló que son uns perfils amb forats i tal, es que no se com es diu, del pal Mecalux.
L'error meu va ser que pensava que cabien posant-los en vertical, però l'espai entre la balda inferior i la superior on està el Mini-Reef es de 57 cm . . . MERDA!!! em faig fotre d'una mala ostia . . . ara en tinc un en horitzontal, de la forma habitual, però en plan granotes arboricoles, amb uns troncs i una liana, amb unes plantes de plastic enganxades als vidres i molsa al terra.
Es on estan les Leptopelis. Estan de conya les ties (be, la tia i el tio). Estan grasses com elles soles. (El mascle es PacMan, je, je, je . . .)
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com