PDA

Ver la Versión Completa : Pesca "dominguera": per què s'han mort els crancs?

Jaume71
12-abr-2006, 14:27
Hola nois.

Aquests dies vaig estar de càmping a la platja i en un espigó vaig agafar un parell de petits crancs (de la mida d'una moneda d'euro).... per a major "alucine" del meu fill de 4 anys que ja em veu com un autèntic "caçador de crancs" jejejej... :cool:

Vaig pensar que me'ls enduria per a mantenirlos un parell de setmanetes, que els portés a l'escola per a fardar una mica i tornar-los a la platja.... (sense deixar de tenir en compte el primer "tanteig" de nano-salao amb excusa, i anar posant aquaris a casa :cool: ).

Mentre estava escribint aquest mail amb tota l'aventura (és que al final s'han mort:confused: ) m'estic adonant de lo BURRO que he sigut.... la veritat és que no sé perquè se'm va ficar al cap que els crancs no són subaquàtics i que seria millor no cobrir-los amb aigua... total que vaig ficar unes pedretes en un pot gran y mig dit d'aigua per a mantenir l'humitat.....
...i ara penso més aviat el contrari... que els crancs viuen ben bé sota l'aigua tot i que poden sortir a fora....

recomanacions per a la pròxima expedició aquest cap de setmana?:confused:

Xavi
12-abr-2006, 14:50
Tamany del lloc on els posaràs o més concretament, on els posaràs??

Si es en un acuariet petit, 50% emergit i 50% d'aigua, amb suficient profunditat.

Un filtret i a correr.

Jaume71
12-abr-2006, 15:54
llavors s'han mort per tenir-los 24h només amb un dit (o menys i tot) d'aigua?

De moment només tinc lliure un aquariet d'11 litres, però la idea -en principi- era mantenir-los només una setmaneta o dues

De totes maneres ¿còm s'haurien de mantenir?

Xavi
12-abr-2006, 16:00
Sí, possiblement s'hagin mort (entre d'altres coses) per falta d'aigua. Hi ha espècies que son "totalment aquatiques", mente que d'altres poden subsistir amb "algo menys d'aigua".

L'idea seria montar algo semblant a lo que tinc jo per a les Bombines però en plan aigua salada i en petit, amb la suficient profunditat d'aigua com per a que hi estiguin còmodes, uns 5 o 6 cm mínim i amb una zona emergida de fàcil accés per a ells. Si tens airejador millor que millor, donat que així ens assegurem una bona oxigenació de l'aigua. sinó, un minifiltre i a correr.

Suposo que amb petits canvis d'aigua cada dos o tres dies, preparats amb sal no iodada (a poder ser de la que venen per a aquaris marins i no pas la de cuina) s'haurien de mantenir molt be.

La temperatura no es problema donat que son espècies autóctones i necessiten aigues fresques.

;)

Jaume71
12-abr-2006, 16:30
De fet alguna vegada he comentat la meva idea d'aquaterrari MARÍ! ¿per què no?.... unes roques emergides amb algues, unes lapes, algun hermità.... amb una petita bomba fem una petita caiguda d'aigua sobre les pedres i a córrer!

Alguns dubtes més:

1) il:luminació?
2) alimentació dels bitxos
3) alguna recepta de sal marina mediterrània més o menys complerta? l'aigua de mar natural es pot emmagatzemar durant dies o es fà malbé?

S'accepten ideees i suggerències

Xavi
13-abr-2006, 11:29
De fet alguna vegada he comentat la meva idea d'aquaterrari MARÍ! ¿per què no?.... unes roques emergides amb algues, unes lapes, algun hermità.... amb una petita bomba fem una petita caiguda d'aigua sobre les pedres i a córrer!

Alguns dubtes més:

1) il:luminació?
2) alimentació dels bitxos
3) alguna recepta de sal marina mediterrània més o menys complerta? l'aigua de mar natural es pot emmagatzemar durant dies o es fà malbé?

S'accepten ideees i suggerències

Be Jaume!!! Molt be!!! Una idea genial!!! Ja recordo que m'ho vas comentar un dimecres, fa temps. A veure si t'animes ara que ve el bon temps i podràs anar amb els nens a buscar bitxos a la platja . . . no se qui s'ho passarà millor, ells o tu . . . je, je, je . . .

Resposta als dubtes:

1) Com a il·luminació pots utilitzar PLs. Van molt be, la veritat.
2) Alimentació . . . doncs depèn dels bitxos que segrestis . . . els tipics peixets de roca, blenids, mengen quasi be de tot (els meus menjaven artemia, larva vermella, papilla que els hi feia e inclús els tios obrien petxines que els hi tirava de tant en tant).
3) Jo de tu la prepararia jo mateix. Venen sals per a aquaris marins que van molt be. L'unic que has de tenir en compte es aconsseguir una sal·lintat de l'ordre dels 1,028 (en lloc dels 1,024 aprox. que es te ens els aquaris marins tropicals).

Res de termostats ni coses per l'estil.

Possiblement tinguis problemes per mantenir les algues vives, son molt exigents amb la llum, però per provar-ho no es perd res.

Be, no se que més dir-te per a que t'animis Jaume!!!

Ja diràs que penses fer . . . i si el montes . . . FOTILLOS!!! (per demanar que no quedi!!!)

:D

Carlos Naise
13-abr-2006, 13:48
Bueno Jaume...si te decides a montar el acuaterrario marino no te podrá faltar la compresa autoctona mediterrania ni el mojón (este no es autoctono...este es introducido...jejejjejejeje). Como ves todo especies flotantes...jjejejejejee. Con esta combinación te va a quedar biotopo biotopooooo!!!!!
:D :D :D

Edu O.
13-abr-2006, 16:26
Curiosa aquesta idea de l'aquaterrari marí encara que després voldràs noves coses, peixos... coralls.. et passaràs al tropical :D O no Xavi??:D :D

Un dels problemes que trobo a la idea de la bomba esquitxant les roques es que s'evaporarà molta aigua i et serà difícil mantenir la salinitat constant en un aquari tan petit.

Tingués també en compte que en quant comenci a pujar la temperatura :( Sense refrigerador no es gens fàcil mantenir un marí autòcton a Barcelona.

Ja ens aniràs explicant!

Xavi
16-abr-2006, 22:55
JE, JE, JE, JE . . . tens tota la raó Edu . . . M'HAS PILLAO!!! je, je, je . . . es tot un vici!!

En quant a la temperarura . . .es cert . . . però tot i axií hi ha espècies que aguanten més de 30ºC . . . les que es puguin agafar a menys de 1 metre de fondària . . . es pot probar . . . de debò.

Jo ara mateix tinc "massa fronts oberts" i no m'hi podria dedicar, però lo del aquaterrari Mediterrari Salat es una opció GENS explotada i de la qual se'n podrien aprendre moltíssimes coses. TOTA UNA EXPERIÈNCIA.

Jaume, amb tota l'humiltat del mon, però t'animo a que ho provis. Pot ser genial, de debò. I més encara si als nens els inicies en el mundillo . . . es una mol bona base per moltíssimes coses, molts valors: ecologia, resonsabilitat infantil, no se . . . una forma més d'apropar la natura i,,en general, la mare Gaia a la canalla, cosa que per desgràcia s'ha perdut.

Jaume, aprofita, ves amb els nens a la platja, segresta algun animaló i manteniu-lo tots plegats a casa. Això sí, si la cosa no va be, si veieu que el bitxo no està be, torneu-lo . . . els nens aprendràn molt amb aquest gest tan senzill si s'acompanya d'una explicació rollo: "A casa no el podiem cuidar com es mereix, serà millor tornar-lo a casa seva".

Perdò pel rotllo, però . . . entre que vaig mig "taja" i estic de bajón, estic en plan sensible i em dona per dir coses d'aquestes . . . tot i que quan ho llegeixi demà seguiré pensant el mateix . . .

Vale, vale, ja callo (es que quan vaig taja em dona per parlar) . . . pos eso, Jaume . . . resumint: prova-ho, serà tota una experiència tant per a tu, com per als nens, i com per a tots nosaltes . . . ànim!!

Ah!! Per cert . . . HEART FOS SALE!!! :cool: (I'm lonely . . . per si li dono pena a algú i vol fer la bona acció de l'any . . .)

:D :D