PDA

Ver la Versión Completa : Menja-algues

Claudia Vidal
22-mar-2004, 22:00
Hola

Des de fa temps que busco algun peix que se'm menji les algues de l'aquari, pero no les plantes... He provat plecos, ottocinclus i ancistrus, pero tots ells m'han mossegat alguna o altra planta, i encara que els doni menjar continuen fent-ho davant la meva desesperació :smiley7:

La única solució fins ara ha estat treure'ls i llavors les plantes es recuperen poc a poc, pero tampoc és el que mes m'interessa ja que llavors les algues comencen a creixer tambe... Ara per ara no en tinc gaires d'algues, perque acabo de treure l'unica ancistrus que hi havia, pero sense ell segur que començaran a sortir...

S'em menjen sobretot les echinodorus, i l'aquari queda molt desmillorat... Alguna suggerencia sobre alguna especie que no em toqui les plantes encara que algun dia tingui una mica degana?

Salutacions!

Clàudia

Edu O.
22-mar-2004, 22:12
Hola!,

com a subgerencia d'algun peix en particular cap. Més aviat crec que l'ideal seria trobar la causa d'aquestes algues, una vegada solucionada no et caldra cap peix menja algues ;).

Has mirat que siguin correctes els paràmetres, els fluorescents...

Claudia Vidal
23-mar-2004, 00:15
Hola Eduardo!

Doncs les algues les tinc bastant controlades amb canvis d'aigua parcials i un abono comercial+kelamix, pero sempre va be alguna "ajuda"complementària per ajudar a mantenir-les als nivells minims possibleshttp://www.aquariofilabcn.org/forum/smileys/smiley4.gif.

El problema és que com que les algues ja les mantinc bastant a ratlla, els peixosque se les menjen potser passen una mica de gana, i aleshores es quan comencen a menjar-se les plantes (i no dono prou menjar complementari tipu pastilles per plecoso similar). Potser es un equilibri dificil de conseguir, pero m'agradaria saber quines especies son les que respecten mes les plantes, segons les vostres experiencies.

Salutacions!

Clàudia

Francesc V.
23-mar-2004, 00:27
Basicament el problema que veig és:

- Les algues ;)

- L'alimentació que dones als loricàrids és pobre en vegetals, per això els pobrets ho complementen amb les plantes.

-Plantejat el problema de les algues al revés. Que necessiten les meves plantes per creixer fermes per a que elles mateixes matin les algues...:smiley9:

Aleix Llovet
23-mar-2004, 01:09
aixó que diuen... jo crec que alimentes poquet... jo tinc 3 ancistrus ara, y 2 peckolties y creume k devoren cualsevol tipo de menjar ke tiri... ya siguin pastilles a la nit o bé papilla de dia...

En cuant a menja-algues, els crossocheilus siamensis en son bons menjadors... lo que quan son grans agafen un bon tamany uns 10 cm... com un ancistrus mascle adult vaja...

van en cardumen y son graciosos, inclos semblen amazonics encara que siguin d'asia...

Passat un dia i tels mires. jo tinc 8 juvenils.

Sort!

dcassu
14-abr-2006, 13:31
Bé Claudia,
Moltes vegades es troba la resposta on menys s'espera, si has descartat el plecostomus, jo de tu provaria mb el Cua-d'espasa (Xiphophorus helleri), també tens l'opció del Molly negre (Poecilia sphenops), o bé el Otocinclo dorat.

Jo tinc els dos primers, i no em roseguen les plantes ni res de res.
Te'ls recomano

Adéu i que tinguis molta sort!!!