Ver la Versión Completa : Tortuga terrestre pel meu pati
bookmark
06-ago-2006, 14:04
Hola, estic pensant en adquirir una tortuga terrestre que pugui viure al meu pati.
Us poso una foto del meu pati mirant des del terrat:
http://www.topimatge.com/temp/pati.jpg
M'agradaria saber quina espècie de tortuga podria tenir en aquestes condicions, clima Meditarrani (badalona), a l'hivern tot el dia hi ha ombra, a la primaver i estiu hi han zones de sol.
Quines necessitats té?
Em vull informar bé de tot abans de comprar-ne cap.
A veure si l'Enric Pàmies, o el Cherax em pot donar algun consell.
Gràcies
Enric Pamies
19-ago-2006, 00:36
Weeeps...
He tardat una mica en veure el missatge. Perdona el retard.
Com a bon amant de les tortugues, t'he de dir q aquest pati és una mica petit per a tenir alguna tortuga. A més a més la major part està enrajolada, i això no el va gens bé a les tortugues.
La falta de sol també podría afectar negativament a les tortugues.
Una opció ben bona seria readaptar el pati i posar-hi un estany. és molt decoratiu, i hi podries posar peixos i tortugues (les aquàtiques americanes són més resistents)
bookmark
22-ago-2006, 17:34
Hola Enric, gràcies per la resposta. I tranquil em època de vacances és normal.
A veure lo de possar un estany està descartat, no ho puc fer-ho.
O sigui que em desaconselles que pugui tenir tortugues terrestres? Em pensava que amb la zona de plantes ja en tindria prou. M'ho imaginava com un gran terrari...
La zona de plantes deu fer uns 4 metres quadrats en total. El pati en total uns 15 metres quadrats.
I hi ha sol en una part del pati i també de la zona de plantes durant primavera i estiu en unes hores del dia... També tenia pensat en posar un làmpara en alguna part del pati per si li pogués falta Sol.
Jo llegint tenia dubtes en quan a la humitat ambiental, ja que vivint al costat del mar i en un pati a on no hi toca molt el sol directament i a més rego les plantes, si hi viurien millor les testudo marginata o bé les terrapene ornata, com m'aconsellava el cherax.
He llegit a www.infotortuga.com les ficha de les espècies, i només em feia dubtar en quan al tema de la humitat, però ara m'has deixat KO amb que no en puc tenir...
Què faig? Alguna solució?
Gràcies per tot.
Marc
Enric Pamies
22-ago-2006, 21:08
Trobo q 4 metres quadrats es una mica just. A aquestes tortugues els agrada molt caminar i investigar.
Podries plantejar-te mantenir alguna espècie que soportés millor la humitat, però la majoria d'elles les hauries de posar a l'hivern a un terrari.
Jo crec q un jardí amb poc sol, amb humitat ambiental i regat sovint, és massa humitat per a tortugues estrictament terrestres
bookmark
23-ago-2006, 11:09
Moltes gràcies per la teva opinió Enric.
Seguiré en búsqueda de més opinions, ja que és la primera que no m'aconsella tenir tortugues al pati.
He vist gent que les té en un terrari molt més petit del que jo els hi puc oferir, i que fins i tot les tenen per casa!
Llegint a infotortuga sobre l'espècie Terrapene ornata o Terrapene carolina, em dóna la sensació que sí podria viure bé al pati, en la zona de terra, ja que necessiten humitat. Aquestes me les va recomenar el Josep (Cherax), després de descartar les Testudo per el tema de la humitat, segurament.
Seguiré buscant tortugueros per saber de més experiències.
Moltes gràcies,
Marc
Enric Pamies
23-ago-2006, 20:20
Ja sé q hi ha gent q les té per casa o a un petit terrari, però el que jo t'aconsello és pensant en la tortuga.
Una terrapene podria viure-hi bé (i aguanta bé el fred), però no és molt freqüent als comerços. De totes maneres crec q a BCN segur q en trobes (i si no, al setembre i ha a l'hospitalet una fira especialitzada)
bookmark
23-ago-2006, 22:27
Estic d'acord Enric amb el què dius però intentaré que visqui el millor possible en les condicions en què li puc oferir.
Una testudo me la desaconselles? Sinó buscaré una terrapene.
Aquest cap de setmana aniré al C.R.A.R.C., a parlar amb ells, escoltar els seus consells i veure quines tortugues tenen, crec que també donen en adopció.
Salut i felicitats per www.infotortuga.com !!!
Marc
Enric Pamies
25-ago-2006, 18:59
No crec q el CRARC et doni en adopció cap tortuga. Tot i així ves-hi, que les instal·lacions estan prou bé (jo en soc soci des de fa ja uns quants anys).
Fixa-t'hi bé, q veuràs q totes les Testudo les tenen en zones bastant grans, seuqes i amb poca vegetació i molts amagatalls.
Les Testudo son un gènere q acostuma a donar problemes si es manté amb massa humitat (pulmonies, ...)
bookmark
25-ago-2006, 20:34
Hola Enric, doncs he parlat amb ells per mail i per telèfon i sí en donen en adopció. Demà hi vaig a veure què tal.
A veure si tenen Terrapene, ja que crec que s'adaptaran millor que les Testudo al meu pati.
Ja t'explicaré com ha anat.
Enric Pamies
27-ago-2006, 12:20
Explica'm a veure quins tipus de tortugues donen en adopció. No sabia q fessin això.
Ho trobo molt interessant.
bookmark
28-ago-2006, 02:06
Hola Enric, vaig anar el dissabte pel matí i la veritat és que les instal·lacions estan molt bé. Sobretot tenen tortugues, i estan en un lloc ideal per elles.
Vaig parlar amb el veterinari que se'n cuida, l'Albert Martínez, i li vaig explicar lo de la tortuga que vull pel meu pati, etc.... li vaig ensenyar la foto, explicar les condiciones climatològiques, etc.. i tot, i em va recomenar les testudo hermanni, marginata, o la terrapene carolina. Altres testudos, podrien tenir problemes pulmonar pel tema humitat. Però que aquestes aguanten bé. Em va tranquilitzar ja que era el meu objectiu principal de la visita.
I en quan a lo de l'adpoció ho va entendre per mail malament i que amb tortugues terrestres no ho poden fer, però amb les aquàtiques sí. De totes maneres amb va dir que amb les terrapenes que tenen al centre, els hi han criat, i que potser hi ha alguna possibilitat i que ho preguntaria. Les testudos em va dir que rotundament que no poden.
I que sinó, doncs la fira expoterraria que hi ha d'aquí un mes en trobaria segur, ja que ell és el responsable de supervisar de que tot el que es vengui en la fira sigui legal. I que les compri allà, i que ja sap que n'hi hauran de les que jo necessito.
Fins aviat,
Marc
Enric Pamies
28-ago-2006, 19:31
Doncs millor
Es un bon veterinari, i si et diu q t'hi viuran bé doncs val la pena provar-ho.
Ja m'extranyava a mi q donessin terrestres en adopció...
D'aquàtiques en tenen a centenars
Enric Pamies
28-ago-2006, 19:33
Per cert, jo soc el Kinosternon amb qui parles a algun altre fòrum...jejeje
bookmark
29-ago-2006, 12:21
Molt bé Enric, Kinosternon, jeje...
A quin foro? És que visito tants que ja em perdo...
Marc
Enric Pamies
29-ago-2006, 22:33
Doncs al de Testudinae
Ara també has entrat al d'Infotortuga, q és la web que he creat jo
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com