PDA

Ver la Versión Completa : Necessito Ajuda

lluna_blava
06-nov-2006, 15:24
Hola a tots,

Sóc nova en aquesta pàgina i us haig de confessar que de peixos i aquaris no en sé res de res. Però el meu marit té la ilusió de tenir-ne un (tot i que crec que no en sap pas més que jo) En fi, que m'agradaria que m'orientessiu per tal de muntar-li un petit aquari o si més no donar-li els materials per muntar-lo i que ell decideixi quins tipus de peixos hi vol posar. No sé si penjar el meu missatge als Biòtops ha estat una sàbia decisió però com que he estat tafanejant per aquí i per allò, tot i no saber-ne res d'aquaris, la idea de tenir un aquari a casa amb busejador i cofre del tresor a mig obrir no m'atreu gens ni mica. Si vol un aquari al menys que sigui un aquari que simuli un hàbitat natural.

Realment, crec que per començar amb un aquari petit (he alucinat amb els aquaris de 300 l dels que parlaveu per aquí!) ja en tindria prou. Si més endavant s'anima i el tema li agrada ja tindrá la oportunitat de muntar-se ell mateix un de més gros. Així doncs, a més a més de la capacitat de l'aquari, necessitaria saber que més cal tan pel que fa a equipament a instal·lar com pel que fa al millor lloc per fer-ho (cal llum,no en cal); també caldria saber si tots els equipaments són vàlids per totes les especies de peixos i també quins peixos em recomanarieu, quines plantes, adreces on trobar tot això o si sabeu d'alguna empresa que t'assessorin completament.

En fi, ja veieu que vaig totalment perduda però també us garanteixo que m'agradaria portar a cap aquest projecte i regalar-li l'aquari per nadal... Per cert, cal que afegeixi a tot això que tenim dos nens molt mogudets (6 i 8 anys) així que la instal·lació ha de ser segura a tots els nivells... No us podeu ni imaginar del que són capaços aquest parell!

Moltes gràcies per endavant i una abraçada.

Lluna_blava

albertus
06-nov-2006, 23:48
Hola i benbinguda, tant a la AAB com en els aquaris, en primer lloc et dic que en aixo que dius de que amb un aquari petit en tens prou...t'entenc, pero vull que sapigues que contra més petit es l'aquari més feina et donara de canvis d'aigua, així que et recomano un aquari de com a minim uns 60l. no es mol gran, i sobretot no posarhi masses peixos, en quan a submarinistes i codres...els dos pensem el mateix, jo de tu montaria un aquari d'aigua dolça calenta, el presupost de tot (sorra, filtre, plantes, urna, calentador, portafluorescents i fluorescents) et pot rondar cap a uns 120 euros comprat a la tenda, si vas per internet i trobes a algú que regali alguna cosa o bé que la vengui a bon preu et sortira més barat;). En quan a peixos...primer feste el montatje i ens vas explicant detalladament els pasos que fas i t'ajudarem a corregir errors, un cop ho tinguis solucionat, l'aigua pro madura, etc ja podras introduir els primers peixets, tingues en conté que un aquari és un lloc estancat i que tot el que els peixos defequen es converteix en altres coses que ens poden portar problemes com els amoniacs, bé aixo tu anirem indicant més en davant, a si, quan hagis comprat tot el que te indicat comentau en el foro i t'indicarem els seguents pasos.

Jaume71
07-nov-2006, 10:12
Hola i benvinguda a la AAB!!

Estic d'acord amb el que t'ha comentat l'albertus... un aquari com més gran millor!... i no només perquè és més maco sinó perqué es més FÀCIL DE MANTENIR :eek: ...encara que et sembli inversemblant, pensa que el problema dels acuaris és la contaminació de l'aigua degut a la cárrega biològica que comporta tenir-hi peixos. En un aquari petit, la concentració de toxines pot creixer molt rápidament, mentre que si tens molta més aigua, els canvis son molt més suaus, l'aigua es manté en millors condicions, i els seus paràmetres son molt més estables... l'ideal per als peixos.

Un aquari de 54 litres és el mínim ;)... i si tens lloc per a un 96-100-120 litres millor ;) no t'espantis d'entrada pel tamany.

Per a començar a entrar en matèria et recomano aquest dos enllaços:

Una guia molt senzilla però molt visual: http://www.acuaristas.cl/acuariovirtual/

Una guia molt completa (potser una mica anticuada ja, però molt bona per començar) : http://faq.thekrib.com/es

lluna_blava
07-nov-2006, 11:15
Hola nois!

Moltes gràcies per les vostres indicacions, veig que abans de res hauré de trobar un lloc on "amagar" els meus progressos. La idea és fer-li un regal i no vull que el trobi abans d'hora. Així que un cop tingui els materials i el lloc ja us aniré comentant com em va.
Això de l'aigua madura m'ha fet pensar que potser el millor és regalar-li l'aquari a punt per posar-hi els peixos i que ell s'els trii seguint els vostres consells. Pel que fa a la capacitat de l'aquari, primer hauré de mirar les mides. Tampoc no voldria un aquari esquifit, per que sé que la seva il·lusió és posar-lo al dormitori o a l'estudi...

Ara per ara aniré llegint els enllaços que m'heu passat i si en recordeu cap altre, no dubteu a fer-me'ls arribar.

Moltes gràcies per la vostra ajuda i fins aviat.

David
07-nov-2006, 16:17
per que un acuari estigui madur "aigua madura" a de estar un mes en funcionament sense peixos, pots posar plantes al cap de 2-3 dies d'haver montat l'acuari
1 comprar l'acuari
2 montarlo, posar la grava, el fondo, aigua, filtres
3 al capd'uns dies: plantes
4 per ultim els peixos al cap d'un mes
ara ve la qüestio, quin peixos? aixo dependera del tipus d'agua, tamany del acuari
els tipus d'aigua poden ser basicament: de l'aixeta (molt dura a barcelona i rodalies), osmosis que berrejada (es diu aixi???) amb l'altra et dona la dureza adecuada, resumin no es lo mateix tindre discus que guppys
apa quin rotllo acabo de escriure!!!!
espero haverte aclarit alguna cosa,o no

Marc Martínez
08-nov-2006, 18:57
Dos consells mes:

1.Evita posar-lo a prop de finestres un li toqui la llum solar
2.Evita posar-lo en llocs de pas si vols mantenir alguna especie que s'espanti amb facilitat
3.Els filtres quan s'embruten una mica fan un pel de soroll molt poc pero un pel hi ha gent que li molesta per dormir, ademés al menjador sempre es disfruta molt més que a la habitació

Apa si eren tres consells :D ja ens aniras comentant els teus progressos.

David
09-nov-2006, 18:24
Dos consells mes:

...

Apa si eren tres consells :D ja ens aniras comentant els teus progressos.

apa marc sembles el pryca, "paga dos i emportet tres" :D

Jaume71
14-nov-2006, 13:46
T'he enviat un missatge privat... és un servei de correu intern del forum... tens l'enllaçc a dalt a la dreta... sota el teu nom ;)

Oscar-Ikaro
18-dic-2006, 14:10
T'he enviat un missatge privat... és un servei de correu intern del forum... tens l'enllaçc a dalt a la dreta... sota el teu nom ;)
Hola Jaume eres el que yo me imagino?
un saludo para todos, es la primera vez que entro en este foro osea que aprobecho, ya sabeis Saludos para todos

Jaume71
18-dic-2006, 16:04
Hola Jaume eres el que yo me imagino?

:rolleyes: :rolleyes:

.... eso depende de la imaginación que tengas :D :cool:

David
18-dic-2006, 17:51
hombre oscar, nos hemos conocido hoy en casa de antonio :D

Oscar-Ikaro
19-dic-2006, 00:07
Hola david si hemos coincidido yo me lleve los escalares y tu las plantitas a ver si no volvemos a ver proto pero con mas tiempo
Un saludo:)

David
19-dic-2006, 11:33
Pasate un miercoles por el local, no hace falta que seas socio para hacernos alguna visita