PDA

Ver la Versión Completa : Ajudaaaa! Algues pinzell

Rmp
04-ene-2007, 01:57
Hola a tots

En primer lloc, Bon Any!!

Us escric perque començo a estar força preocupat per les ditxoses algues pinzell. En començo a veure per tot arreu.

L'aquari és un 350, amb aigua força dura (gH 12, pH 7,5), nitrats ok.

No disposo de CO2, però potser els reis m'ho porten

No està molt plantat (unes 10 plantes, algunes ja força grans, crec que son ambulies i bacopa caroliana, amb 25-30 "tallos" cada una) també hi han dos anubies, etc

La iluminació, dos tubs Aqua-Light de 150 cm i 80 w cada un. També te llum natural, impossible de reduir al lloc on és. Sol directe quasi mai i si que el podria evitar.

Abono amb PlantaMin liquid de Tetra i a vegades poso unes pastilles al substrat de la casa Sera.

He intentat llegir el que he pogut sobre el tema i pel que se, la solució és dificil. Crec que el que puc fer és:

- Afegir CO2: potser millora (per això ho he demanat al reis!!)
- Extracció mecànica, amb les mans: se'm trenquen i em fa por escampar-les més
- Canviar d'adob: quin?
- Crossosheilus siamensis: en tinc 4. Potser son els responsables de que la plaga no sigui pitjor, però no acaben amb elles. Potser són pocs?

- Productes antialgues: només afegeixo un de natural, a base de turba i palla: m'han dit que no les eliminarà però potser evita que la plaga sigui més bestia. des de que ho faig servir, la resta d'algues que tenia (els tipics fils llargs) ja no hi són. Potser hi ha algun producte més efectiu a les pinzell? El meu és el Tetra Pond Algo Schutz.

Afegeixo una foto per a que les veieu:

http://img294.imageshack.us/img294/758/algapinzell002dw7.jpg

Estan sobretot als troncs i algunes a les roques. Ara en començo a veure a les plantes.

M'agradaria saber la vostra experiència amb aquestes algues i si les heu eliminat, com ha estat. També si vaig ben encaminat o be ho porto força malament!

Gràcies per endavant

Rubèn

albertus
05-ene-2007, 02:50
Hola, en principi no se perquè sempre les voleu treure ;), a mi no em fan lleig, encara que per gustos colors.

Tot y així si les vols treure podries posar algún cargol com una nerita turrita que són molt maques i les algues els hi encantes, o bé algún peix que menji algues, ara no en se cap, i si t'en digues algún m'equivocaría :)

Bona sort amb les algues.

Rmp
05-ene-2007, 17:11
Hola albertus

Més que treure-les, les vull tenir controlades. Des de l'estiu a aqui, he vist que han proliferat bastant i en començo a veure sobre les plantes. Prou que em costa tenir-les maques com per que ara se m'omplin d'aquests pels foscos.

Respecte als peixos, ja tinc 4 Crossosheilus siamensis, que diuen que són els més efectius. Veig que hi han algunes algues trencades, amb pocs pels, i suposo que deuen ser ells, encara que jo mai els he vist fer una mossegada. En canvi es fàcil veure'ls menjar altres tipus d'algues verdes.

Respecte als cargols, no ho he provat, però em fa por que serveixin de berenar a les boties.

Gràcies per la resposta. Esperaré a veure si algú ha aconseguit reduir-les i com. També estic pendent si amb el CO2 millorarà la situació.

Salutacions

Marc Martínez
07-ene-2007, 23:22
Mira't aquest butlleti pag 37, tens un interessant article sobre les pinzell :

Butlleti 2 (http://www.telefonica.net/web2/fishroom/Articles/butlleti02.pdf)

Lochapowa
08-ene-2007, 12:58
Mira't aquest butlleti pag 37, tens un interessant article sobre les pinzell :

Butlleti 2 (http://www.telefonica.net/web2/fishroom/Articles/butlleti02.pdf)

Molt bó l'article.

Rmp
08-ene-2007, 22:45
Gràcies Marc

Està molt be. Començaré a posar-lo en pràctica. De ben segur que m'ajudarà.

L'únic que em preocupa és el fet d'haver-les de treure mecànicament. No se si podré. Els trocs n'estàn plens i amb les mans no puc arrencar-les. Hauré de treure els troncs (i desmuntar mig aquari) per rascar-los bé. Quina feinada!!

Salutacions

Rubèn

Lochapowa
09-ene-2007, 11:11
Si treus els troncs netejals amb salfumà, això sí després esbandeixlos bé.

Rmp
09-ene-2007, 22:36
OK, si les meves filles em donen una mica de treba el cap de setmana, m'hi posaré. Es que per treure'ls, haig de desmuntar els fluorescents i les guies.

Gràcies