Ver la Versión Completa : Presentació i consells
Hola! Primer de tot em presentaré. Em dic Miquel, tinc 37 anys i visc a Barcelona (Poble Sec) M'agrada l'aquariòfilia i els animals en general i ultimament tenia abandonat l'aquari i no havia trobat el moment de tornar-me a "liar"amb ell.
Voldria demanar-vos consells ja que tinc intenció de montar l'aquari amb discs i no se quin equipament em podria caldre. Disposo d'una urna de 300 litres, troncs i pedres, pero no sé quin tipus de llum, filtre, bombes, etc posar-hi.
Us estaré molt agraït i expectant per rebre els vostres consells.
Gràcies
filtre un exterior, un eheim 2217 estaria be, aigua d'osmosis, la grava que no sigui calcarea igual que qualsevol cosa que posis dins del acuari, ciclal duran un mes i de moment res mes
Gràcies, David, per la teva resposta. Les meves preguntes son més de caire maquinari ja que fa molt temps que no toco el tema i no se quant ha evolucionat l'aquariofília en aquest aspecte.
Quin aparell d'osmosi em recomaneu? (no tinc ganes de carregar altre cop amb mil-mil garrafes d'aigua destil·lada tot i que ja m'han posat ascensor);)
Respecte a l'il·luminació , quin tipus de llum poso? Aspiro a plantar be l'aquari i amb lo típic (vallisneres, anúbies ,cabomba....)
La grava, fina o gruixuda?.
No vull semblar massa plom. I es que no he trobat massa cosa al respecte a internet (o potser no he sabut cercar bé)
Gràcies
Marc Martínez
27-mar-2007, 19:02
La grava fineta que per les plantes es millor. Posa't poca llum si vols posar anubies i vallisneria, si en canvi vols plante amb requeriments mes alts posa 4pl de 55w amb alguna lampara. Aixo t'obligaria a tenir l'acuari despatat, si no ho vols posa T5 encara que no se cm son els portalampares de T5. En quan a filtre jo posaria un exterior eheim o gamma classic com diu el David o Professionel II jo tinc el professionel I 2226 i el resultat despres de molts anys es excelent, també en tinc algun de la gamma classic i va de conya.
Aparell d'osmosi.. no se que dir-te ara jo també me l'he de cambiar i no se quin agafaré.
jo vaig comprar un de 190 litres dia i em va de co....ya
albertus
27-mar-2007, 19:42
Ja tens pensat els discs que posaràs?
Salvatjes? de quin tipus?
De compañs d'aquari et recomano, caràcids petits, cíclids nans, loricàrid que no siguin plecostomus ja que tendeixen a engantxarse a la pell dels peixos i per els discos sería vastant fotut.
La llum millor que sigui tènua si vols posar discos salvatjes, la grava te la recomano negra ja que la sorra fosca resalta molt més els colors.
En un 300 litres si tant sols vols posar discos podries pillar arrels i posar-les com si es tractessin d'una branca caiguda, i si a més vols posar més peixos també t'anirà bé.
Per un 300 NOMÉS discos podries posar 5 exemplars, sempre començant amb 3 ja que aixi si tenen conflicles les osties van més repartides que no si n'hi haguessin 2 que acavaria sempre pillant un, amb 3 això et pot passar igualment però t'en queden 2, i després anar afejint i amb una mica de sort tindràs una o més parelles.
els peixos millor posar-los tot de una vegada al acuari, si vols posar 5 els 5 de cop, si son 4, 4, aixo no vol dir que si un dia vols aumentar la poblacio no puguis posar res mes....
albertus
27-mar-2007, 22:46
jajaja t'ho deia per el preu, evidenment que si poses els 5 de cop ja els tens i no has de fer re més però en cas de que posis discos salvatjes no crec que siguin més varats de 30 euros, en canvi els que normalment es veuen per les tendes poden anar a uns 18 euros de petits.
El tema de peixos encara ho he de mirar però la meva idea era posar 2 parelles de discs (alguna recomanació sobre on comprar-los?) un grup de neons cardenals, alguna coridora i un plecostomo o be un otocinclus. Això si, a poc a poc, que ja se dels efectes de tenir massa pressa per posar-ho tot de cop.
He vist un equip d'osmosi a l'ebay que te força bona pinta però no se com ho faré quadrar a casa ja que la meva companya no veu massa clar això d'anar fent passar bidons d'aigua pel pis ja que està acabadet de reformar (espero que quan vegi el resultat canvii d'opinió). Vull dir que l'equip segur em cap a sota l'aigüera però no tinc clar com anirà l'emmagatzematge de l'aigua.
Sobre l'enllumenat em recomaneu alguna marca en concret?
Sou molt amables donant-me el vostre consell.:smiley20:
una cosa, i si en lloc de discos poses un tanganica, no tens que molestarte en la osmosis, l'aigua pot ser directa (reposada) de l'aixeta
una cosa, i si en lloc de discos poses un tanganica, no tens que molestarte en la osmosis, l'aigua pot ser directa (reposada) de l'aixeta
Ja... son espectaculars, però tinc entés que no es porten bé amb les plantes i a més a més caven forats.
La meva alternativa en un principi eren els guppys però estic decidit pels discs.
Ja fa anys vaig tenir un de tipus comunitari i em va anar força be no crec que tingui problemes amb els discs. Tampoc no penso a poblar massa l'acuari.
A part, a casa som grans consumidors d'aigua pel que l'aparell d'osmosi el tindré amortitzat en poco temps. A més, a més TU NO SAPS EL QUE M'HA COSTAT CONVENCER LA DONA!! :eek:
albertus
28-mar-2007, 22:56
NO posis per re del món un plecostumus amb discos, són peixos que a part de ferse imensos, s'engantxen als peixos i per als discs serà molt molest, si un cas posa ancistrus, pekoltias, farlowellas, etc, els otos eren bona idea però no posis un que és una tonteria ja que només fa uns 4 cm de longitud, jo posaría un grupet, a més és un peix de grup.
A veure sobre lo del tanganica no tots els peixos es forten malament amb les plantes, però si estàs decidit a posar discos endavant ;)
NO posis per re del món un plecostumus amb discos, són peixos que a part de ferse imensos, s'engantxen als peixos i per als discs serà molt molest, si un cas posa ancistrus, pekoltias, farlowellas, etc, els otos eren bona idea però no posis un que és una tonteria ja que només fa uns 4 cm de longitud, jo posaría un grupet, a més és un peix de grup.
A veure sobre lo del tanganica no tots els peixos es forten malament amb les plantes, però si estàs decidit a posar discos endavant ;)
Tindré en compte lo dels plecos, no sabia que tenien aquest defecte, així que els otocinclus seràn l'opció (realment sí son massa petits per posar un de sol a un 300 litres pel que contractaré una brigada ;)
sino recordo malament els otos tambe tenen la petita costum de xupar discos...
vaya por dios!! unos tanto y otros tan poco!!:smiley9:
M'estudiaré doncs totes les possiblitats
albertus
29-mar-2007, 22:56
ostres pos gracies david jaja no ho savia....però no n'estic segur del tot.... els que segur que no xupen als discos son els ancistrus i els hypancistrus.
Marc Martínez
31-mar-2007, 19:59
Si,t'ho dic per experiencia els otos acaben emprenyant els discs al principino ho fan pero al cap del temps hi acaben trobant el gust i els estresa molt.
Posa ancistru o hypancistrus pero pensa que els hypancistrus amb les algues no t'ajudaran massa i els ancistrus ... algo fan encara que les plantes també els hi van.
Si no vols ser estricte amb l'acuari tipus biotop pots posar una muntanya de caridines que jalen algues i no emprenyen els discs i si tens els discs ben cebats i les coneixen dede petits tampoc les tocaran.
Antigament havia tingut alguna gambeta "cristal" però sempre que havia intentat posar alguna em desapareixien al poc temps (pero ni rastro). Llavors algú em va dir que les boties (que tenia 3 de casi un pam) se les fotien quan mudaven no se si això era cert.
No hi penso en posar boties, que consti.
Potser els ancistrus siguin l'opció.
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com