Ver la Versión Completa : ajuda bombines
iolanda
15-abr-2007, 21:40
Hola nois!!:smiley2:
tinc des de fa tres mesos dues bombines,a on les vaig comprar em van dir que amb molt poc tenien prou.Estan en un aquari de transport de 40 cm x 20 cm,el vaig preparar amb 4 cms de terra,pedres,branquetes i un vol de 10cms amb aigua.
Mengen cada tres dies un cuc de la farina,pq els grills no els va agradar molt al principi...ho tornaré a intentar.Jo les veig bé ,però després de veure els vostres aquaterraris!!!!
a vegades penso que cuido més als cucs, als escarbats de la farina i als grills que a les granotes.
Per una altra banda veig l'aquari de 100 ls aquests si que té vegetació i els guppis,platis,neons,arlequins,i els peixos que netegen terra,vidres i mengen cargols s'ho passen molt bé.
Aconselleu-me:confused: com puc començar per montar un hàbitat més adient: dimensions,terra,plantes,quantitat d'aigua,menjar...
No m'esbronqueu gaire!!!:smiley5:
gràcies;)
albertus
16-abr-2007, 19:21
Hola Iolanda, no t'esbroncaré pas jo jaja
Primer pots trobar un aquari grosset on també hi pots posar alguna granoteta més.
Lo ideal.
agafes substracte de turba i fibra de coco, manté molt bé la humitat.
Poses algún tronc o pedra o bé les 2 coses, i els pots cubrir de molsa.
compra un fodo de fibra de coco i posa-hi les plantes naturals que t'agradin, un Pothus per exemple es molt resistent.
La llum jo no sabria dirte re ja que no he tingut aquesta classe de granotes i lo meu son més els insectes.
Per que es puguin banyar i tal pots fer un desnivell amb la turba i posarí aigua, això si, que quedi una zona terrestre que és la que les bombines faràn servir més.
Per lo dels grills.... de quina talla els hi dons?
iolanda
24-abr-2007, 23:09
:smiley2: gracies Albertus!
Aniré fent apoc apoc,primer de tot compreré l'aquari ja estem en ello.
Ja havia pensat posar un troç de photus,però com sé que hi ha plantes que són tóxiques no m'atrevia
Els grills eren d'uns dos centimetres.Aquest cap de setmana he conegut al camping un nen que li agraden tots els animals i em va aconsellar que li trenqui les potes del darrera per facilitar la tasca a les granotes:eek: què cruel...no??sento el comentari ja que a tú t'agraden els insectes!!!!.
Fins un altra!Ja em diràs què et sembla la mida dels grills.
Iolanda
albertus
24-abr-2007, 23:28
Hola Iolanda, jo tinc 16 anys tampoc es gaire jaja.
Arrebcar les potes del darrere als grills es cruel però a les granotes els hi és més fàcil per menjar. 2 cm de grill crec que és massa per una bombina, jo si veus que els hi costa provaia amb una mida més petita.
Si vols un aquari jo en venc un, ara posaré un post al foro.
iolanda
29-abr-2007, 18:02
gràcies Albertus:D aquest cap de setmana començaré per comprar lel substracte i la fibra de coco, ja tinc el troc que té una forma molt original x ò mai l'he pogut posar a l'aquari pq em tenyia l'aigua...això que el vam tenir dos anys en una bassa:smiley3:
Saps alguna planta a part del potus?he llegit alguna cosa de "molsa de java"potser??i la rosa de jericó??
També aprofitaré x comprar grills petits.
b si saps alguna cosa més m'ho dius,ara em miro el teu aquar:smiley2: i.
a10:)
iolanda
albertus
29-abr-2007, 18:50
Hola Iolanda, la foto del meu aquari no surt aqui ja que no n'he penjat cap jaja:D
De plantes pots posar Potus i algún tipus de molsa terrestre que bisqui amb la humitat, no et passis i acavis fent una mena de tortuguera per granotes, el que t'aniria molt millor i t'embrutaria meñs sería posar un abeurador per rèptils com a bañera i el podries disimular amb la fibra de coco i la turba, però conta, l'aigua ha de ser de garrafa o bé de l'aixeta previament declorada, ja que el clor a les granotes no es que els hi vaji gaire bé :D.
Lo del tronc es normal, no passa absolutament re, però no el posis dintre de l'aigua, les bombines els hi agrada molta humitat però terrestres, encara que de tant en tant es fiquin dintre de l'aigua no són bones nedadores, per això et dic que posis un abeurador per a reptils i que elles es puguin posar a dintre per refrescar-se, per a la humitat ambiental a BCN ja es alta però les nostres bombines la bolen molt més elevada per lo que hauries de posar un nebulitzador que a més de una sensació de boira molt guapa et donaria una humitat impresionant jaja, per altra banda si et bols estalviardiners flita el terrari un cop al dia amb aigua declorada.
A aquesta web pots trobar altres plantes que t'anirien molt bé per el teu projecte.
www.terribilis.net
iolanda
30-abr-2007, 17:45
Gràcies per tots els consells, ;)
La web que m'has recomenat està molt b, el tema del nebulitzador ja ho veig més difícil perquè no tinc ni idea :o de què em parles....és el sistema de pluja que en parla en la web de Terribilis???:smiley2:
a10
albertus
30-abr-2007, 23:23
No pas, si en vols un jo tel venc, fa la tira de temps que no l'utilitzo i el tinc a la terrassa mort de fàstic, per això ja tel venc;)
Ja miraré el que valen i tel deixaré a bon preu.
El nevulitzador dona una sensació de boira al terrari, ara et paso una foto a veure que et sembla.
http://www.mascotas-plus.com/mascotas+/HUMIDIFICADOR%20ULTRASONICO%20G.jpg
Hola Iolanda!
Si tens temps i ganes dónali un cop d'ull a aquest post sobre el tema (que per cert, te unes fotos mooooooolt bones!! je, je, je . . . no se qui el deuría posar . . . je, je, je . . .):
http://www.aquariofilabcn.org/forum/showthread.php?t=1092
És més que res per a que et facis una idea de com les tenia, i, escolta, cap queixa per part seva, al contrari, no em deixaven dormir per les nits de les festes que es pegaven les "bombis".
Sobre l'alimentació . . . els hi variava entre grills petits i "tenebrios", que els hi encantaven. Ara, els grills petits, que al final no saps qui es menjarà a qui, si la granota grill o el grill a la granota . . . je, je, je . . .
:smiley2:
Una salutació,
Xavi
iolanda
09-may-2007, 00:43
gràcies Xavi,:smiley2:
Aquestes fotos son les primeres que em van fer pensar en les meves bombines i vaig llençar el crit d'auxili:eek: ,son teves oi????.Vaig parar a la vostra pagina buscant informació i a poc apoc i amb la vostra ajuda vaig remodelant el petit terrari.:smiley4:
Tens raó.les fotos son fantàstiques però gràcies a les artistes:D .
gràcies a tots
iolanda
09-may-2007, 00:49
albertus,
Això que es veu a la foto....no és un difusor?????????????????:( potser que tingui alguna cosa semblant a l'acuari????????????????:confused:
ja em diràs alguna cosa.
perdona que et trigui en contestar x ó entre la setmana literaria a l'escola i les colònies estic atrafagada.:smiley2:
a10
albertus
09-may-2007, 23:48
aquí tens un bon exemple d'aquaterrari, com pots veure no té tanta aigua com un de tortugues de florida ni re d'això, està omplert per la mitat, i també té una bona part de terra, però el que jo no savia es que les bombinas orientalis nedaven bé, per això et vai dir de posar encara meñs aigua però si el Xavi les tenía així, pos vol dir que son boones nedadores.
Ja ens niràs informant.
iolanda
26-may-2007, 17:29
holaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
les bombines estan de conya,les he posat en un acuari una mica més gran,per ara la terra tenen la mateixa (de test sense abonar)el recipient d'aigua també és el mateix i avui a la platja he agafat un tros de test (torreta) molt desgastada per les onades i la tindré sempre amb aigua per donar més humitat a l'acuari.Com que ve l'estiu estic preocupada pel tema d'humitat.No em vas contestar si el vaporitzador del que parlaves és el mateix que un difussor.diga'm alguna cosa.:smiley2:
ah!he tingut una guppy que va parir davant nostre,en 10 anys no ho havia pogut pillar ma:smiley3: i.l'endemà hi havien 30 cries nedat per la paridera vaig treure la mare pq no se'ls menges ....ahir la sra. de la neteja no sé què cony va fer però la paridera estava al fons de l'aquari i avui només he vist 4 cries per terra !!!!:mad:
a10
albertus
26-may-2007, 23:28
Hola, jo estèticament rebutjo tronc i altres coses, ja que no les trobo gens estètiques, es com posar un baixell dintre d'un acuari, noq uerda gaire bé o un submarinista.
Un nevulitzador es un aparell que simuyla la boira que es crea a les elves plujoses, si el que et preocupa la humitat a ll'estiu o que tu et marches de vacances no et gastis diners amb això, posa directament un acuari semblant al del Xavi, l'altre dia vai llegir un article de bombinas i no son males nedadores com jo em pensava.
Tu digues com vols l'aquaterrari i ja t'ajudarem.
Sobre el nuebulitzador el que té es que crea una boira freda que als animals els hi va bé, però es més estètic que no re i encara més amb animals que poden nadar i els hi pots posar aigua.
No tota agua eh, no em malinterpretis, han de poguer caminar per terra.
Tu diguens com vols el terrari i t'aconsellarem.;)
La verdad es que el nebulizador era casi más estético que funcional, pero al ser un acuario abierto me ayudaba a mantener la humedad.
La verdad es que las bombis son casi mas terrestres que acuaticas, pero, la verdad, las mias tenian todo el dia "el culo en remojo" como yo decía, . . . je, je, je . . . te las veías en las orillas semi-sumerjidas . . . pegandose unos "largos" de vez en cuando, subiendo a la parte terrestre para darse unos paseitos o comer . . . mal no vivían, eso te lo digo yo, je, je, je . . .
Resumiendo . . . que parezco Fidel . . . 60 a 70% de zona emergida, y el resto con agüita (maxima profundidad unos 5 o 6 cm . . . con zonas donde puedan descansar sin tener que salir completamente del agua).
El nebulizador va a gustos.
:smiley2:
albertus
07-jun-2007, 00:30
Bé, qui millor que et parli del seu manteniment algú que n'ha tingut com en Xavi, si no recordo malament n'ha criat i tot, o m'equivoco Xavi?
El nebulitzador, per estètica més que re, però també serveix per si poses poca aigua i vols fer molt terrestre i només un recipient amb aigua, ja que amb el nebulitzador li aconsegueixes la humitat que Xavi et diu. Si les tens com el Xavi no et farà falta ja que la cuantitat d'aigua que tens ja farà la funció d'humidificador.
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com