PDA

Ver la Versión Completa : Se'm moren les plantes!

Tears of Guppys
03-may-2007, 16:46
Hola, fa un mes vaig començar amb un aquari de 30l, i als pocs dies ja hi vaig posar plantes. Semblaven estar molt bé, pero desde fa un temps les gambes (caridines japonicas) se'm van menjar una planta vermella i verda i l'he agut de tirar..
i ara, fa dos o tres dies, n'hi ha una altre planta que se li estan caien les fulles, pero no té senyals de que les gambes se la menjin.

Tinc una i·luminació de 15w, 11 hores de llum al dia.. els hi poso abono líquid.. no sé qué falla.. :(

Aveure si algú em pot ajudar :smiley19:

David
03-may-2007, 20:14
podries descriure les fulles que es moren, quin aspecte tenen? aixi et podem dir si es falta de algun element (fe, co2, etc) tens algues? i si tambe ens poses els parametres del aigua quasi que millor

Edu O.
03-may-2007, 22:55
Benvinguda a l'aab:smiley1:

15W és una mica just per segons quines plantes, intenta descriurens una mica les plantes i a veure si entre tots esbrinem de quines es tracta.:smiley2:

Tears of Guppys
04-may-2007, 12:09
No se explicar més que aixo xD

tampoc puc posar fotos.. putser si que tenen poca llum, amés ja ma'n dit que n'he triat de dificils jaja, bueno ara intentaré comprar-ne de més fàcils.

Cuan pugui.. ja posaré fotos ^^' al cap i a la fi em va quedar molt maco :3

Franc
11-may-2007, 21:20
No das casi indicaciones concretas.

Las plantas no se mueren por falta de abono y en cambio si que pueden morirse por exceso de abono sobre todo en un acuario nuevo donde la capacidad de consumirlo es escasa.

La poca luz tamién es una causa de escaso crecimiento vegetal y por tanto de no necesidad de abono.
Yo probaría a no abonar, quizás así detengas el problema. Más adelante si compruebas sintomas de desnutrición como hojas pequeñas y amarillentas, entonces empieza a abonar poco a poco.

Josep A.
12-may-2007, 16:13
M'imagino que el que deuria passar es el que dius, que vas comprar plantes amb molta demanda de llum, normalment les plantes vermelles demanen molta llum. També podria ser que t'haguessin venut les tipiques plantes que no són per a acuari i que quan porten un temps submergides van morint poc a poc. (com les dracenas, els potos o els spatyphillum)

De totes maneres jo tinc un 60l amb 15-18w, així que tu tens el doble de wats que jo per litre d'aigua, per tant segur que no tindrás problemes si esculls "anubies nana" y "microsorium pteporus", que son plantes molt fortes i no necessiten massa llum.

PD:També podries dir les mides de l'aquari per tenir més dades, que això si que ho podrás mesurar xD

Tears of Guppys
12-may-2007, 19:49
Ara mateix no ho puc medir, pero em sembra que feia 32 x 35 x 32

Vaig consultar un llibre i efectivament el que li faltava era llum, bastanta més. De totes maneres ja he aconseguit una microsorium pteropus, a veure com quedará :D