PDA

Ver la Versión Completa : Hidróxido potásico (KOH)

Edu O.
17-may-2007, 13:20
Pensando se me a ocurrido usar este compuesto como una buena manera de añadir potasio al acuario. (viene en forma de lentejitas:D )

Alguna experiencia/opinión?

Seguro que subirá el PH del acuario pero para los que tenemos el CO2 a todo trapo trabajando con pHs bajos no creo que sea mucho problema.

En cuanto pueda intentaré sacar que proporción de K+ y OH- hay.

Aldo Fernández
18-may-2007, 10:33
No es que pase de este post... pero realmente he estado esperando a ver que decía la gente... visto que nadie se moja, yo pregunto, por que?

A ver si nos ilustras, porque yo la verdad...

Un abrazo

Aldo

Jaume71
18-may-2007, 13:00
Sé que hi ha gent que el fa servir per aditar potassi.

De totes maneres cal tenir molt en compte que pujará el pH, és una base molt forta.

El KOH té un contingut en potassi del 70%. Precisamente avui he estat fent uns cálculs i em surt que:

Tenint en compte que la concentració de K+ recomanada es entorn uns 15ppm de K+,

Doncs em surt que s'hauria d'aditar uns 2 grams de KOH per cada 100 litres. Pero el que em preocupa más és que he fet més cálculs i em dóna que 2 g de KOH en 100 litres d'aigua prenen un pH de 10.5 :confused: -també em puc haver equivocat, que es probable :D -

De totes maneres es podría neutralitzar el preparat de KOH (mai el fiquis directament a l'aquari!) afegint-hi senzillament vinagre o una dissolució d'acid (pH minus, salfumán diluit...)

Fet i fet em sembla més pràctic afegir clorur (KCl) o bé sulfat (K2SO4), no?

Edu O.
18-may-2007, 17:05
Home, si ja tenim que començar amb phminus i coses d'aquestes....ja estem afegint fosfats a l'aquari i no mola:D

Els cálculs ja els tornaré a fer jo, però segur que els has fet bé. Després d'un examen de 5 hores no tinc ganes de calcular més coses:D

Ho preguntava com una bona alternativa al K2SO4 o al KCl, no afegim ni sulfats ni clorurs.

Jaume71
21-may-2007, 11:16
El pH minus és ácid sulfúric diluït (H2SO4), el que duu fosfats son els tamponadors àcids (acid buffer) ... de fet neutralitzar K2OH amb H2SO4 és el mateix que afegir directament sulfat de potassi... o sigui que no val la pena.
K2OH + H2SO4 ---> K2SO4 + H2O

Insisteixo en que sé de gent que fa servir KOH, ja que són quantitats petites les que es fan servir per abonar, pero ja us dic que a mí els càlculs em surt que això farà pujar força el pH... al menys en teoría i aditant aquesta concentració de cop...