Ver la Versión Completa : Salutacions d'un novell
Enric Tartera
03-jul-2007, 20:58
Salut a tothom,
Des de feia temps que em picava la curiositat pels peixos i el món de l'aquariofilia i per fi he fet el pas: estic intentant muntar un aquari al meu estudi.
Abans que res vaig veure que hi ha força informació en la xarxa així com una comunitat de gent a la que li agrada donar un cop de mà ... I aquí estic.
He comprat un tanc de 160 l. i a dins havia pensat en ficar exemplars del biòtop amazònic. Ja he vist l'extens tema que en tracta en aquest fòrum (el del 300 l.) i l'informació d'allí m'anirà d'allò més bé.
Si teniu a mà algún link sobre peixos i plantes amazònics us agraïria que el compartíssiu amb mi. Intentaré mostrar-vos els meus progressos.
De moment he instal·lat el tanc en el seu lloc, hi he posat la grava (Dupla Ground), un gran códol de granit i unes fustes molt velles trobades en la llera d'un riu, que prèviament he bullit repetidament. He omplet el tanc i a filtrar!!!
Quan hagi decantat una mica us penjaré una foto.
Enric
albertus
03-jul-2007, 22:08
Hola Enric, molt bones.
Primer de tot:
Per les fotos mai es dora :D:D
Explicans una mica tot, ho has omplert amb aigua osmòtica ( destil·lada) o de la aixeta?
Que tenies pensat posar-hi?
De quin color es la grava?
No se el color que la ahs posat, ja et dic d'entrada que per el meu gust per peixos amazònics i tot això la negra és la millor, ja que als er fosca marca molt els colors dels peixos.
Has posat un fondo?
Per el meu gust els negres en aigua dolça es lo millor si no et vols currar un d'interior, pilles un paper totalment negre o ale, o pintes la paret on ha d'anar l'aquari, o la paret mateixa del aquari jajajaja, els colors foscos marquen molt els colors als peixos.
Una altre cosa, no es per cirticar eh, simplement et dic el que jo hagués fet, en contes de posar la pedra de granit hagues posat més troncs, que amb l'amazònic es el que m'agrada més.
El vols fer estricte o no?
Enric Tartera
03-jul-2007, 22:41
Hola,
L'he omplert amb aigua de l'aixeta, confio que al poble –sóc de Benavent de Segrià– tinguin l'aigua prou bona.
Em fan tanta gràcia fer creixer plantes com els peixos però encara no tinc una llista aproximada del que hi vull ficar però suposo que els escalars i les espases amazòniques no hi faltaran.
La grava és de color marró bastant fosc, és la que m'han aconsellat a la botiga per a les plantes, i si, penso ficar un fons negre.
Pel que respecta a pedres-fustes hi ha quatre fustes i una sóla pedra que pensava que destaqués una mica al centre per a captar l'atenció.
El voldria fer tant estricte com pugués però depenc una mica del que trobi als establiments de Lleida.
Tears of Guppys
03-jul-2007, 22:57
Hola benvingut!
Avans de que ho digui algú altre, pots posar echinodorus.. :D Bueno de varietsts d'echinodorus no en tinc ni idea, pero la majoria son molt maques.. suposo que te'n diràn alguna XD
Tens pensat quins peixos hi posaras? pots fer una llista i si vols t'ajudem a decidir :smiley4:
L'Albertus té raó, mai no és massa dora per posar fotos :D
albertus
04-jul-2007, 00:16
Hola, Cris la espasa amazònica que ell deia es la echinodorus:D:D
Si el vols fer estricte hi han peixos que necessiten Ph baixos que per això necessitaries aigua deestil·lada, però bé amb aigua de la aixeta els escalars poden tirar bé, a la asociació estan a un aquari de 200 litres i estan amb aigua de la aixeta, encara que no se quines característiques te la aigua de Benavent per molt cops que hagi pasat per alla tornant de la Vall fosca :D:D esta sobre una roca o algo oi el poble?
Jo posaria una parella d'escalars i un grupet gran de paracheirodon axelrodi, que en grup vesteixen moltissim, algún ciclid nan, com per exemple Amistograma cacatuoides que segurament al ser típic arrivara al comerç de lleida, no se, potser si demanas et poden trobar alguna especie rareta pero bueno, a mi l'apistograma cacatuoides m'agrada molt.
Un grupet de 6 coridoras, pel meu gust les albines son horroroses jajajaj pero bueno això va a gustos, poden ser aeneus o paleatus que al comerç son de lesmés habituals.
Si vols algúun loricarid, mai elt ípic netejavidres que li diuen anomenat plecostimus ja que es fan d'un metre aquests animals. Com a loricárid pots posar algun ancistrus o si et vols deixar més la pasta un hYpancistrus, dentre els cuals per internet o a algunes tendes que enviin pots trobar l'hypancistrus cebra, que per el meu gust es dels més macos, pero costa normalment usn 120 euros cada exemplar petit.
albertus
04-jul-2007, 00:19
Cal dir que jo tant sols et dic la meva opinió, que és tal com jo ho faría vivint a prop de lleida que no crec que hi arrivin sobint espècies gaire rares.
M'havia oblidat de les plantes, per exemple pots posar el que t'han dit, echinodorus, que es la espasa amazònica que tu has dit i per a la part delantera plantes baixetes per cubrir una mica la sorra com echinodorus tenellus o echinodorus quadricostatus, molt maques per cert.
No et dic més plantes aj que no es lo meu, esperem algú que et pugui dir més espècies amazòniques.
Enric Tartera
04-jul-2007, 16:44
Hola un altre cop,
Us passo un link de la foto de l'estat actual de la criatura (4 de Juliol de 2007):
http://farm2.static.flickr.com/1099/716017886_056ca770be_o.jpg
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=716017886&size=o
Com podeu veure, sembla que els tanins de la fusta fan el seu efecte i li donen un aire amazònic. Com m'heu aconsellat, suposo que davant hi intentaré plantar e. tenellus i al darrera alguna varietat més gran e. bleheri i potser alguna de tonalitat més rogenca (acceptant suggerències) i alguna altra cosa que se'ns acudeixi.
Des de ja accepto crítiques
Enric
albertus
04-jul-2007, 16:55
El color molt maco, efectivament dona un àire amazònic molt maco jaja
Jo el que faría és posar algun tronc més gran o potser que quedaria molt maco granques fines d'aquetses que tens posades a un dels costats, i les faria anartravessant l'aquari.
La roca queda molt maca per cert.
Enric Tartera
04-jul-2007, 17:11
Celebro que t'agradi, estic dubtant a ficar quelcom més per que cada cosa que fico em treu espai per a les plantes...
Per cert, Albert, crec que confons Benavent de Segrià amb Benavent de la Conca que està baixant del port de Comiols. On vas de la Vall Fosca? Jo vaig passar la meva infància a Senterada...
albertus
04-jul-2007, 17:22
Pos si le confós jajajajaja, jo paso l'estiu i setmana santa a la Plana de Mont-ros, no se si la coneixeras.
A veure pensa que no es que et tregui lloc per els peixos, ja que els escalars al seu habitat viuen a les bores dels rius entre moltes branques i molta vegetació, concretament plantes plumoses, no se exactament la espècie però eprquè et facis una idea es semblant a la cabomba.
Quins escalars has pensat posar, salvatges o no?
albertus
04-jul-2007, 17:23
Per cert ja te dit que en aquest aquari amb una parella ja tires;)
ja has mirat que la pedra no sigui calcarea? te una pinta... per fer la proba tirali unes gotes de salfuma, si bulleis... calcarea, sino sera adecua pel tipus d'acuari que vols montar, tambe ho pots fer amb la grava... per cert ja tens equip d'osmsis o tiraras de garrafes de destilada, ho dic per que moltes especies de amazonic estan ens uns 5 gh de dureza, on tu vius no se quina dureza tindras, per la capital del principat estem entre 15 i 30, depennen de si la conca es llobregat (30) o besos-ter (15)... no ho dic per desanimarte, tot lo contrari, es per que no tinguis problemes en un futur i aixo si vols canbiar el porjecte per un altre que s'adapti millor al aigua que puguis disposar comodament
una salutacio i benvitgut a la asociacio
Enric Tartera
04-jul-2007, 21:58
Salut David,
La pedra es granit i si no em falla la memòria és neutre i no es dissol a l'aigua i, per tant no desestabilitza l'aigua. Ja ets el segon que em diu lo de l'aigua destil.lada i ho tindré en compte. El dilluns m'arriba el kit de analítica de l'aigua i us donaré els resultats. Espero que pugui anar afegint aigua destil.lada i corregir el problema si és excessivament dura i en qualsevol cas m'heu advertit a temps!!
Gracies
fes la proba que t'he dit a la pedra....
Yo dejaría la piedra donde está, almenos ahora que ya está todo montado ;).
Con los troncos... Yo buscaría algunos más ramificados, para mi gusto son más aparentes y esos cuando crezcan las plantas a penas se verán,:rolleyes:
Josep A.
06-jul-2007, 21:11
A mi hem sembla genial que ja des d'un bon principi hagis penjat fotos de l'aquari, així podem anar veient la seva evolució. Ànims i paciència que penso que estas anant per un molt bon camí!
PD: No et dic res més perque de moment estic d'acord amb el que t'han comentat. Ah, però tot i això, vigila que no li doni la llum solar perque sinó, es bastant probable que et surtin tota mena d'algues...
Enric Tartera
06-ago-2007, 20:36
http://farm2.static.flickr.com/1120/1029808613_e3340ed7ba_o.jpg
Salut un altre cop!
Voilà l'evolució de la criatura!! Durant aquest temps he hagut de fer un canvi d'aigua per a corregir el mal que suposo que em feia la pedra blanca que tant us feia sospitar. Ara tinc l'aigua bé –vaig portar-la a analitzar a la botiga de Lleida "l'Aquari" on m'han atès esplèndidament–. Pel que es veu l'aigua del meu poble té una duresa ideal per a l'aquariofilia...
He aconseguit –un jolie cadeau– varis exemplars de Echinodorus (amazonicus, tenellus i radicans) que pobres estaven en molt males condicions –l'agost és molt mala època per a les plantes d'aquari segons m'han dit– i els hi hem donat una oportunitat.
I per fi ja hi he posat peixos!!
Set exemplars de Neons Cardenal i un parell de menja-algues "plecos" dels quals potser caldrà determinar-ne l'espècie.
Podeu parlar-me sobre els escalars? M'agraden però abans de anar a buscar-los m'agradaria tenir una mica més de criteri.
Enric
crec que 160 litres es justet per escalars
Enric Tartera
06-ago-2007, 22:08
Hola David,
Tenies raó en lo de la pedra blanca, em va pujar els nivells de duresa a nivells insospitats!! Gràcies per l'advertència.
Creus que es petit l'aquari per a escalars? Llàstima, crec que era el tipus de peix que més em feia il.lusió !
a veure que et diuen els que tenen escalars, jo vaig estar mirant i en el 165 no entraben
el problema esta en la altura del acuari, que ha de ser de 50
Aldo Fernández
07-ago-2007, 21:05
Como purista te diré que en 120 litros cabe una pareja formada, si bien es importante, como te comenta David, el tema de la altura del acuario, ya que si no pueden sufrir atrofia en las aletas superiores.
En 150 litros puedes meter un trío, yo tengo un trío en 240.
Sin embargo hay gente que los mantiene en menos litros.
Un saludo
ALdo
Enric Tartera
10-ago-2007, 17:02
Salut,
L'aquari fa 50 centímetres justos però no tots són d'aigua: hi ha cinc centímetres a dalt per les llums i la tapa i un parell a baix pel sustrat...
Els cinquanta centímetres han de ser d'aigua?
És mala idea tenir-los un temps en aquest aquari i amb el temps, quan creixin, posar-los en un de més gran?
Gràcies pels consells. M'està ballant pel cap ficar-hi alguna cosa més aquesta setmana. Alguna idea?
Enric
albertus
13-ago-2007, 01:04
Hola Enric, no penso que 160 litres sgui molt poc per esclars, però tant sols posaria una parella i la resta peix de grup tipo neons o borrachitos, algun ancistrus i un grupet de 5 corydoras.
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com