Ver la Versión Completa : M'agradaria adoptar alguns peixos
Tinc un aquari tropical de 50 litres i cinc peixos tisora. M'agradaria adoptar altres peixos, perquè estic en contra del tràfic (legal o ilegal) d'animals. Fa poc vaig adquirir una tortuga Kinosternon scorpioides en una botiga de Barnasud, que em van vendre per 100 euros, dien-me que era una tortuga rusa de terra. La vaig portar al veterinari i li va diagnosticar una deshidratació severa.... actualment l'alimento de manera forçada, amb peix i carn..Bé, m'ha anat per les branques...
Agrairia que algú em cedís algún peix en adopció. Prometo cuidar-los bé.
Gràcies
Neus.
albertus
09-jul-2007, 00:15
lo de la kinosternon és moolt fort, a la botiga aquesta es per demandarlos... has anat a dirlis algo? suposo i espero que ara la tinguis en aigua perquè des de luego no es de terra. Des de luego hi ha gent que només vol vendre...
Per lo de tràfic a que et refereixes?
Perque per molt peix que adoptis a la persona o pot haver nascut al seu aquari o bé comprat en una botiga:D
És una opinió teve completament respectable, jo al menys te la respecto però només et dic que per exemple al amazones s'ha fet mol a favor amb la comercialització de peixos, ja que aixi els habitnts tenen algo per guanyarse la vida, capturant peixets al riu, si això s'acaves molts d'ells continuarien amb la tala d'arbres i amb activitats que deterioren la selva amazònica.
Per cert quin es el peix tisora del que em parles? saps el seu nom científic?
Sobre lo de adoptar peixos ja miraré personalment a veure si algú sen desfà o algo.
neus hi ha una norma que es un centimetre de peix adult per litre de acuari.... alguns peixos pasen de la norma i necesiten una quantitat de llitres minima....que sol se de uns 50 llitres peix
Mes que adoptar nius peixos, que l'unic que faras es tindre sobrepoblacio al acuari i acabaran tots morts, es tindre nomes peiixos que s'adaptin al teu acuari
per cert, quin tipus de grava, plantes, aigua tens....
Hola Albert,
Gràcies per contestar... Sobre lo de la botiga, era la primera vegada que hi anava, i no hi penso tornar mai més. En un principi se m'havia passat pel cap tornar-la, però només de pensar que la tornarien a fotre en aquell terrari sec se'm van passar les ganes. No he demandat la botiga, ni res... Crec que es tracta d'una qüestió d'ignorància per part de la botiguera...
En quant als peixos que tinc, no sé el nom científic, volia penjar unes fotos, però la meva connexió és molt lenta, ho provaré més endavant.
Fins aviat!
i gràcies de nou.
Hola David, Gràcies a tu també per contestar.
Sobre la norma que em comentes, no la coneixia, pero em sembla força interessant. Els meus peixos mesuren uns 3 cm aproximadament, així que sortosament compleixo la norma :) El que sí que sabia es que els peixos augmenten de mida en funció del tamany de l'aquari (espero que no sigui una llegenda urbana), adaptant-se a l'espai.
En quant al tipus de grava, és comercial, no et sabria dir la casa, vaig comprar dos bosses de pedretes liles i una de pedretes negres. També vaig comprar plantes naturals i substracte (com unes pedres blanques), les plantes s'han anat morint, les he substituit, però se m'han mort, així que he optat per deixar un parell de plàstic. En quant a l'aigua, és mineral natural, comprada, tot i que de vegades hi afegeixo destil·lada.
Gràcies per tot,
p.d. Agraeixo molt consells i suggeriments.
a veure un peix no creix a la mida del acuari, es com si tu et compres unes sabates petites i esperes que el peu no creixi mes... acabaras amb mal de peus i amb una deformacio....
per ejemple en el teu acuari no podries posar un peix que pot arribar fins als 30-40 cm esperan que no pasi dels 10, aixo es una resposta que solen donar a les botigues per vendre qualsevol peix per quasevol acuari.... i aixi acaben tots morts i compran mes peixos
En quan a les plantes posa naturals, els teus peixos ho agrairan molt, ja que respiran el oxigen que elles desprenen, i consumenixen nutrients que te l'aigua, equilibran l'acuari, si es moren les plantes pot ser per moltes coses, estaria be que ens diguesis com estaben les fulles... quin color... etc, aixi et podrem dir que et falta o que et sobra, pero quasi segur et falta llum, o no eren plantes d'acuari, un altre tema aquest, que les botigues et venen qualsevol cosa verda dien que es una palnta d'acuari :D per cert el teu acuari te menys litres dels 50, t'explico, has de descontar la grava, roques troncs i lo que no acabes omplin per dalt, aixi que es pot quedar en 40 litres tranquilament
be, despres d'aquest toxo si tens mes preguntes estarem encantat de contestarteles totes
:D :D :D:D
albertus
10-jul-2007, 17:18
Em fot molta rabia que diguin aixo de que els peixos s'adapten al tamany del aquari, com el David ta dit això es completament fals, el peix al no poder creixer menys agafa deformacions musculars i òssies que per cert són irreversibles en la majoria de casos amb el resultat d'obtenir un peix amb una malaltia, l'enanisme.
Neus et recomano una cosa, no vull que t'enfadis, simplement et demano que llegeixis una mica avans de adoptar re, primer que tu ets una principiant, aquí al foro t'intentarem ensenyar el que faci falta ja que tant tu com jo sóm els aficionats del futur, espero que entenguis que si algu et regala un peix seu preferira regalarli a alguna persona experimantada, a més tu pensa, al estar experimentada tindrás més posibilitats de que la gen etvregali peixos, que ni ha, i tant. No et demano que et converteixis en una experta, simplement que t'informis, que no cometis els errors que molta gen comet comprant i adopant peixos sense saver re de com es quiden, cosa que es un gran acte de irresponasbilitat.
Bé, no dubto ni un segon en que els teus peixos no els apreciis ni re, que segurament faras tot el posible per a ells pero pensa que són essers vius, per tant els hi has de donar una vida digne, una vida que esta a les teves mans, aixi que en informarte o no també está a les tyeves mans.
espero veuret per el foro preguntant tot el que vulguis, encara que soguin tonteries no deixen de ser dubtes jajaja, i si els podem solucionar millor que millor;)
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com