Ver la Versión Completa : Algues pinzell Vs molsa de Java
Hola
Una consulta:
Tinc troncs i roques plenes d'algues pinzell. Estic eliminant-les mecànicament tant be com puc, però sobretot als troncs costa un munt fer-les fora.
Tenia pensat tapissar els troncs i alguna roca amb molsa de Java, encara que quedi alguna alga per sota.
Que creieu? podrà més la molsa que les algues? Per afavorir el creixement de les plantes estic instal·lant C02.
Prefereixo tenir tot l'aquari ple de molsa de de les ditxoses algues.
Si algú ho ha provat, agrairia que m'expliques l'experiència.
Gràcies
Rubèn
Marc Martínez
03-sep-2007, 00:24
Si la molsa t'agafa suposo que impedira que arribi la llum a les algues i potser aixi les taparà, sempre y quan parlis d'alguna alga, primer segueix amb la teva eliminació mecanica encara que costi. La molsa si et tira es invasora 100% així que competirà bé amb les algues.
Aldo Fernández
03-sep-2007, 11:04
Yo además, con el puñetero tema de las algas, siempre digo lo mismo, o bien erradicar la causa de aparición o volverán a aparecer.
Este tipo de alga, sobre tonco o sobre planta, suele venir propiciado por niveles insuficientes de CO2 o bien por xceso de corriente directa.
Como alga es de las peores con mucha diferencia.
Otro tema preocupante son las esporas de las algas, si bien te puedes cargar el alga, las esporas seguirén enel agua, así que si tienes condiciones propicias para su propagación volverán.
Un saludo
ALdo
Salvador Borràs
03-sep-2007, 12:44
Hola,
De todas maneras, hay un tipo de algas parecida a la pincel que parece césped. Se instala en los troncos y da un aspecto increible que no he conseguido obtener. No sé si sabréis que alga es, creo que es parecida a la que venden en bolas.
Saludos
Salva
Hola
La meva plaga d'aquestes algues ha arribat a fer pensar que, o canvio d'aquari, o sempre en tindré. Tinc roques que no es veu res més que algues, i els filaments, que acostument a fer 5-6 mm, ja arriben casi als 2 cm. Així que, com els hemorroides, he d'aprendre a viure amb elles. D'aqui la proposta de taparles amb molsa.
Això si, faré el possible per a eliminar-les. Amb el C02, un abonat preferiblement al sustrat i eliminació mecànica, les intentaré tenir controlades.
Com dic, crec que mai les eliminaré del tot.
A totes les botigues d'aquariofilia que he visitat, en algun accessori, filtre, etc n'he vist. Així que cada vegada que comprem alguna planteta, espores cap a casa. Suposo que va ser així com van arribar a casa i els factors del meu aquari (poc plantat, no CO2, llum natural, etc) van propiciar que decidicin crear una gran colònia.
D'això que dius, Salvador, ho he vist en fotos d'aquaris per internet, i em sembla una passada, però no se si ho venen i si ho podria posar a casa.
Salutacions
Rubèn
Aldo Fernández
03-sep-2007, 16:13
Pues o esta... tronco a medi tapizar, ahora está espectacular.
http://i93.photobucket.com/albums/l47/Susubet/algoverdeincrustante.jpg
No creo que te guste esta...tapizando un tronco.
http://i93.photobucket.com/albums/l47/Susubet/pincelroja.jpg
Las famosas Marimo ball son cladophoras... la cladophora clásica de acuarios suele ser filamentosa.
A ver cual es la que le gusta a Salva.
Un abrazo (mira que eres raro, que te gusten las algas, ven a mi casa y te llevas las que quieras!! :p )
Aldo
Aldo Fernández
03-sep-2007, 16:15
Si te gusta ese tapizado, Salva, pilla un par de Marimo Ball ráspalas encima de una roca, métele Co2 y tendrás un tapizado espectacular.
Un saludo
Aldo
Hombre!
pues de esa primera también tengo! lo que pasa es que en proporciones mínimas comparada con la pinzel. Debe ser porque sin CO2, no tira.
A ver si una vez instalado, la cosa cambia.
Un saludo
Rubèn
Aldo Fernández
03-sep-2007, 17:23
La primera es verde punto unicelular, que han hecho colonia.
Suelen salir por exceso de N y/o carencia de P.
Un saludo
ALdo
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com