PDA

Ver la Versión Completa : Grava Aquari

Sundrack
16-feb-2006, 15:18
HOLA A TOTS!
Com podeu veure, sóc nou al fòrum. Fins ara i duran 14 anys, he tingut un aquari petitet de 38 litres, i ara he fet el gran pas cap a un de 120 litres. Pel que fa a la grava, m'agradaria posar-n'hi una de fosca, com la de basalt (negre), o de roca volcànica (marró-vermell).
El meu dubte és si aquest tipus de grava pot malmetre la boca dels meus peixos de fons, ja que en un llibre ho vaig llegir, pq diu que és més aspra. Per al fons tinc 1 Gyrinocheilus aynomieri i 2 Crossocheilus siamensis. Si no em convé aquesta grava, tinc alguna alternativa de color fosc?

Gràcies per tot amics :)

Jaume71
16-feb-2006, 15:37
Jo tinc la típica grava marró vermell que si te la mires de prop, i sobretot si ets novatillo i llegeixes això de les lesions, veus cantos afilats per tot arreu! fa més de dos anys que la tinc i els corys i els kuhliis están perfectament.

Sundrack
16-feb-2006, 21:37
Gràcies per la info, Jaume.;)

Jaume71
17-feb-2006, 18:02
Per cert..... et corre molta pressa la grava?

Haig de canviar la meva del 240 (marró-vermell amb una mica de grava negra però la grava negra se'n va sempre al fons).

El que passa és que això em suposa desmuntar tot l'aquari i suposo que m'enteneu si us dic que em fot un pal.....

Possiblement ho faci el cap de setmana del 3-4-5 de maig... ja em diràs alguna cosa...

Sundrack
18-feb-2006, 02:48
Gràcies per la proposta, Jaume, però estic muntant l'aquari en aquests moments i la grava l'aniré a buscar demà.
De totes maneres, molt agraït.
Àlex

Carlos Naise
20-feb-2006, 01:35
Hola sundrack!!!
No se que habras decidido, pero la gravilla negra de cuarzo keda de coña, es la k yo tengo en mis acuarios y realza el color de las plantas y los peces creando un contraste mu wapo.
Saludos!!!

Sundrack
20-feb-2006, 02:11
Hola Carlos!
Doncs crec que al final intentaré combinar grava de color marronós a la part anterior, amb grava negra a la posterior, buscant un estil semblant al que va fer en Takashi Amano en l'article del butlletí. A veure què tal, i si me'n surto!
Gràcies per les vostres respostes, companys!
Salutacions!
Per cert, tens alguna foto del teu aquari Carlos? així em podré fer una idea millor. Gràcies.

Edu O.
20-feb-2006, 23:44
No es l'aquari del Carlos però aquí tens un exemple:D fons y graba negre, amb el reflexe de les llums es veu una mica més blanca de lo que en realitat és.

http://www.aquariofilabcn.org/forum/showthread.php?t=29

Salu2
Edu

Sundrack
21-feb-2006, 00:49
Ostres, és molt guapo Edu;)
És completament negra la grava? Es que amb l'efecte de la llum, com deies, no ho sembla al 100%. Realment queda molt xulo. És estrany, pq en la foto de l'aquari d'en Gatxan es veu molt negra la grava, més que en el teu, i ami tan negra la trobo molt lúgubre.
Salutacions!:)

Edu O.
21-feb-2006, 01:24
Creo que se parece a esto más o menos, mañana te lo compruebo.
Aprovecho para enseñar una de las coryderas C.xinguensis, una preciosidad:)

http://img.photobucket.com/albums/v519/Edu_O/240/xinguensis.jpg

P.D. Las fotos están retocadas, únicamente el color, no logro sacar las fotos con los colores correctos a la primera. No se si son los HQL :confused:

Salu2
Edu

Sundrack
21-feb-2006, 02:17
Molt guapo l'aquari, Edu, i la cory sobretot, que hi fa bon contrast;)
Aquests dies m'acabaré de decidir pel color. Gràcies per la vostra ajuda i les imatges, que permeten fer-se una idea real.
Salutacions!

Carlos Naise
22-feb-2006, 00:32
Hola Sundrack!!
Per si et serveix d'alguna cosa aki tens una petita foto del meu acuari:
http://www.zhube.com/photo/img/154fafd78310544f2b7d40bec812c668/300.JPG
La grava k tinc es mes fina k la de l'Edu i mes fosca però no tant com la del gatxan. Es grava de quars, molt petita, de color negre però amb molts tons marronosos.
;)

Edu O.
22-feb-2006, 00:51
Va, no siguem timits al possar les fotos que es veuen millor grans:D

http://www.zhube.com/photo/img/154fafd78310544f2b7d40bec812c668/300.JPG

Salu2
Edu

Carlos Naise
22-feb-2006, 00:54
Ey Edu como lo haces k yo las pongo pero me salen tan pequeñas?????

Carlos Naise
22-feb-2006, 01:29
Ya esta resolt el tema penjar fotos al forum, m'ekivocava introduïnt l'url
;)

Sundrack
22-feb-2006, 01:54
Moltes gràcies nois, sou collonuts:)
Ostres, Carlos, una petita foto del teu GRAN aquari. O has fet una perspectiva enganyosa o aquí hi han la tira de litres! Aquest color de grava m'ha molat molt. Buscaré i preguntaré. D'on l'heu treta vosaltres la grava?
Gràcies per tot;)

kurc
22-feb-2006, 15:30
Creo que se parece a esto más o menos, mañana te lo compruebo.
Aprovecho para enseñar una de las coryderas C.xinguensis, una preciosidad:)

http://img.photobucket.com/albums/v519/Edu_O/240/xinguensis.jpg

P.D. Las fotos están retocadas, únicamente el color, no logro sacar las fotos con los colores correctos a la primera. No se si son los HQL :confused:

Salu2
Edu
Jo tinc la mateixa grava que tu, sabries dir-me com és diu

Carlos Naise
23-feb-2006, 01:29
De nada Sundrack!!
Pues si es de 300 litros aunk me parece pequeño cuando veo los tanques k tienen algunos socios. Esta un poco vacio aun pero aun esta madurando...tengo algun xipho y algun neon para k vayan ayudando a k se cree la colonia de bacterias. Pues la gravilla de cuarzo yo la compré en Sirocco, sale a 15 euros el saco de 25 kg. Es mas brillante y fina k la de Edu
Un saludo!!!!!!!;)

Jaume71
23-feb-2006, 01:44
Quants kilos has necessitat al final?

Per cert, jo de tú faría alguna que altra ondulació al terreny, y sobretot una bona pendent pujant cap endarrera, així et quedará un paissatge molt més profund y no tant monòton.

Carlos Naise
23-feb-2006, 01:50
Pràcticament 50 kg nomes de grava Jaume, a part hem de sumar uns 12 kg mes o menys d'Aqualit barrejat amb 750 gr de laterita. Home, encara k no ho sembli hi ha una bona pendent, potser no s'aprecia bé a la foto.
Gràcies pels consells Jaume!!! quan fiquii el tronc ya estudiaré lo de les ondulacions.

Sundrack
23-feb-2006, 02:02
Una altra cosa:confused: :
Per a un 120 litres quants kilos de grava creieu que he de posar?
Vosaltres teniu resistències per cable sota la grava (per a les plantes)?
Gràcies!;)

Carlos Naise
23-feb-2006, 02:09
Bueno Sundrack, amb uns 10 cm de grosor crec k tens suficient, però això va per gustos. Calcula, multiplica els centimetres k vols posar per la llargada i l'amplada de l'acuari, així tindras una referència de la quantitat k has de posar. A més el k es sol fer es fer pendent, menys substrat a la part davantera i més a la trasera on aniran més plantes i més grans.
Lo del cable calefactor ho vaig preguntar yo fa poc quan anava a muntar el 300, perque tenia el mateix dubte k tu, pero la gent hem van dir k no feia falta, a altres latituds si, pero k en la nostra no cal. Mira això k t'estalvies!!;)

Sundrack
23-feb-2006, 14:18
MOLTES GRÀCIES PER LA INFO, CHARLIE. Avui ja aniré a comprar ben informat.;)

Carlos Naise
25-feb-2006, 01:49
No hi ha de que! Ja ens contaras com va!!!!:smiley2: