Ver la Versión Completa : ... va de polvos...
calatrons
17-nov-2007, 03:08
Hola,
Junt amb l'aquari d'ocasió que vaig comprar, a part d'altres coses, hi havia carbó activ pel filtre extern. A l'obrir la capsa vaig veure que quedava encara una mica de "pols negre" que ho empastifava tot, així és que ho vaig tancar i vaig pensar que més endavant, miraria com "funciona" a l'hora de posar-lo al filtre.
Ha arribat el moment de posar-lo... però no acabo de veure la manera.
En les instruccions del filtre, explica que té d'anar a la part superior, just abans del cotó fluix, però trobo una mica "rústic" posar-lo en mig de esponges... a la "brava". Hi ha alguna mena de bosses de teixit prim per posar el pols dintre, i intercalar-lo entre les esponges?... o, va a la "brava" :-).
Vinga, moltes gràcies.
Calatrons, sense que ta dona se n'adoni :D li treus unes mitges velles, la talles a la mida que et vagi be, poses a dins el carbó actiu y lligues l'altre extrem.
Cuan tinguis la bosseta feta, no t'oblidis de pasarli una mica d'aigua calenta per treure tot el polsim que pugui dur del fregament, i no t'entri a l'acuari.
Y certament, els fabricants recomanen ficar el filtre de carbó actiu a l'última capa, perque a més, a les dues setmanes máxim s'ha de retirar el carbó o substituir, perque quan el carbó se satura, deixa anar tota 'la porqueria' que ha capturat.
De totes maneres, filtrar amb carbó actiu es fa servir en moments molt puntuals, ja que es un filtre quimic. Per eliminar restes de medicaments, treure el clor...
Espera a que vingui algú dels nostres companys y t'ho pugui explicar millor ;)
No se me ocurre una explicación mejor.:smiley2:
calatrons
17-nov-2007, 18:52
Poooossss...muchas gracias!!!
Bueno... bonito... y barato.
Jo pensava en quelcom semblat a les bosses d'infussions (te, menta...), però més grans, és clar. Però ara, encara que estiguessin comercialitzades, amb la idea que m'heu donat, no las compraria pas. M'encanten les solucions casolanes!!! :-)
Gràcies de nou, i salutacions.
albertus
17-nov-2007, 21:58
Molt bones calatrons, si segueixes posant aquests títols et faran fora jajajajaja :D
Com Mijaba ha dit, es fa servir en moments mol puntuals, així que si no es per eliminar restes de medicaments o coses així, millor no el malgastis ja que en el moment que mediquis et pot fer falta.
Com portes l'aquari? a veure si ens poses unes fotos, i de pas posales dels cargolets que tu dius, així podrem saver millor el que és, però normalment venen els de la espècie que t'he dit a l'altre post. ;)
calatrons
18-nov-2007, 19:32
Albertus,
Adjunto algunes fotos.
Tal com vaig dir-te, solament he fet la introducció del inici del principi de la plantació. Bé això és el que pensava, perquè veient la feina que porta, i sobre tot, veient amb la rapidesa amb que és desfà el treball fet... em sembla que ho deixaré així. Si més no, fins la primavera, així també veuré com evoluciona tot; quina planta creix més o menys, quina s'adapta millor al aquari i als seus habitants...etc...etc, i a partir d'aquí (i coneixent una mica més el tema), pot ser faré un segon "assalt" o em limitaré a mantenir les posicions conquerides :-).
No sé qui és (encara que tinc les meves sospites), però hi ha algú que grata la sorra i em fa sots, i ell o un altre, s'ha fet una amanida amb TRES torretes d'una planta de fulla verda que semblava pintada amb ratlles blanques (pot ser tindré que reconsiderar la possibilitat de augmentar la ració de ranxo :-)); independentment d'aquestes agressions "exteriors", també hi han reaccions de les pròpies plantes, una de dues torretes de una planta, se li han quedat les fulles "seques" (no crec que es pugui dir així amb plantes aquàtiques :-) )... he deixat els troncs pelats per veure si tornen a sortir...
En fi, que estic força entretingut :-)
Bé de moment, es pot veure "tres zones" (els dos racons laterals, i la part central-fons, que espero que les plantes posades agafin més alçada i volum)... desprès pensava posar una "gespa" a la part central-davant, però veig que la prova que he fet, l'ha interessat molt a les gambetes que he posat, i em desfan la feina feta, així es que tindré que decidir entre les gambes o la gespa... però ho faré dintre d'uns mesos :-)
Per no desanimar-me massa, no siguis molt dur amb les crítiques :-)
Vinga, salutacions.
http://i214.photobucket.com/albums/cc114/calatrons/07111800.jpg
Vista general
http://i214.photobucket.com/albums/cc114/calatrons/07111800004.jpg
Banda dreta
http://i214.photobucket.com/albums/cc114/calatrons/07111800005.jpg
Centre-fons
http://i214.photobucket.com/albums/cc114/calatrons/07111800006.jpg
Banda esquerra
albertus
18-nov-2007, 21:34
Està quedant bé l'aquari, si quan dius que unes plantes s'estàn morint, et refereixes a les cryptocorines (la baixeta de fulles allargades), és completament normal, no les treguis que et tornarà a sortir la planta de nou.
Sobre el peix que he pogut distingui a la foto és un Trichogaster leerii, molt maco per cart, pots posar un grupet de dos mascles i 5 femelles, quedarà molt maco i poden arrivar a criar.
Com no sabem els peixos que tens no et podem dir quins són els causants de que set menjin les plantes.
Sobre les gambes, procura sempre que no tinguin pinces, ja que acavaràn creixent i fent de les seves, també dit cruspir-se un peix.
Veig que tens predilecció pels peixos asiàtics, en aquesta aquari hi quedaria molt bé un cardum de puntius o un amb Trigonostigmas.
Salutacions.
Hola Calatrons
A mi m'agrada com t'està quedant. Espera a que et creixin les plantes i veuràs quin canvi.
Sobre el que veig, algun consell "constructiu":
- El causant de les destrosses, estic gairebé segur de que és el pleco que tens a la darrera foto enganxat al vidre. Jo he acabat treient el que tenia fart de reparar les conseqüencies de la seva afició a la jardineria. No se distingir quin és, però ja et dic, jo voto per ell.
- Veig que tens les plantes encara amb el petit "test" que porten a les botigues. La manera correcta de plantar les plantes a l'aquari és retirar el test foradat (si cal, tallar-lo per no trencar brots i arrels), retirar la mena d'esponja on estan arrelant i separar les arrels per a que arrelin al teu aquari. Si les arrels són llargues, es aconsellable tallar les puntes per a que creixin millor.
- Sobre les baixes de les plantes, és normal. De vegades perque no són realment aquatiques i les venen com a tals. Altres vegades perque necessiten unes condicions molt particulars i són molt delicades. I per últim, els atacs del veins... T'aconsello que intentis conèixer totes les plantes que tens per saber si són o no delicades. N'hi ha, que per exemple, sense aportació de CO2, no sobreviuen. La vermella centrada és Rotala wallichii? és que segons la web de tropica, és de manteniment dificil. Jo no la tinc, però volia una planta vermellosa i aquesta la vaig descartar per això.
Be, sobretot ànims, que t'està quedant molt maco. Si amb el poc temps que fa que el tens i que estàs posat en el mon dels aquaris ja està així de maco, d'aqui un temps el tindràs d'enveja. Bon començament...
Salutacions
Rubèn
calatrons
19-nov-2007, 13:01
Albertus, la planta que s'han "assecat" les fulles, i que he deixat les tiges, es la que es veu en la segona fotografia a la part esquerra, al costat de la pedra. Quan la vaig posar, era igual que la que es veu en la tercera fotografia a la part dreta... però en pocs dies va quedar així.
En relació al parell de gambes, per sort, les vaig comprar sense pinces :-), i encara que no es pot dir que siguin maques, em sembla que fan força bé les les tasques de neteja.
Si, tinc un parell de gurami perla, i un escalar (com eren el primers que entraven al aquari, no vaig voler posar dos escalars de cop), a part ja estaven els de "l'escamot de neteja" compost de el un parell de caragols, un parell de plecos i dues gambetes.
RMP, la planta vermellosa és una "Myriophyllum matogrossense", sembla que pot arribar als 40cm, viu bé amb una temperatura de 22º a 28º i una llum de normal a molta. Si, jo també amb vaig interessar en ella perquè buscava quelcom vermellós i d'una certa alçada i volum. Estic una mica com obsessionat, en treure algun profit de tots els inconvenients de tenir un aquari de 70cm d'alçada, i estic segur que si sóc capaç "d'omplir" aquesta altura en alguns punts dels 120cm d'amplada que té l'aquari, li trauré tot el suc que poden donar aquestes mesures.
Jo també penso que han estat els plecos els que han fet els sots, però també son els "culpables" d'haver-me deixat unes fulles grosses que estaven plenes d'algues, netes com la patena... així és que penso que si el que han fet es una mena de cau per estar més còmodes i camuflats, i no en fan més, és un "preu" raonable pel treball que fan. Ara, tal com diuen els anglesos... "wait and see". Esperarem i mirarem com va evolucionant tot ho referent a les plantes, i posaré poc a poc alguns peixos més... no masses.
Ja aniré demanant ajuda i informant de com evoluciona tot.
És fabulós tenir llocs com aquests, amb persones com vosaltres, especialment pels que comencem i que no sabem quines opcions agafar de les moltes que hi han, per no caure en masses errors. Gràcies i salutacions.
mariusmm
19-nov-2007, 23:58
Bones,
jo nomes dire dues coes:
No he vist ni un sol peix a les teves fotos.. no estic fet per aixo.. porto 5 minuts i no he vist cap!
Jo vaig tenir problemes amb dos cargols suposadament "manzana" que van arrassar-me totes les plantes de l'aquari en 4 o 5 dies.. buscant buscant qui podia ser... van ser els dos putos cargolets... :mad:
L'aquari et quedarà bé, ja es veu a venir
Res mes... :cool:
albertus
20-nov-2007, 00:08
Màrius, segurament els teu cargols no es tractaven de cargols poma, ja que els cargols poma no poden dijerir la celulosa si no m'equivoco.
El poma ( Pomacea bridgesii) a vegades li pillen atacs i li dona per mosegar a les plantes i tal, però al poc temps se li pasa la tonteria, en canvi un mol semblant al poma iq ue molts cops el confonem és Pomacea canaliculata, un gran menjador de plantes.
Tranquil per la planta calatrons, li tornaràn a sortir les fulles, ah, millor diem que se li han podrit les fulles que assecat sembla una mica extrany per mol entre cometes que estigui, més que res que una cosa dintre d el'aigua no es pot assecar :D jejeje
calatrons
20-nov-2007, 03:07
mariusmm,
Gràcies pels ànims.
En relació al teu primer punt, no és estrany que no hagis vist cap peix. Les fotos són fetes per veure com estava quedant la "plantada", així és que estan centrades en el "paisatge". També s'entén que no hagis vist cap peix perquè no tens cap referència de les mides. L'aquari es relativament gran (420 litres de volum total), i per altra banda, els peixos son mooolt petits. Si tens en compte aquestes proporcions i tornes a mirar les fotos, veuràs que solament la tercera no es veu cap peix... tens de buscar "coses" petites :-).
Així i tot, adjunto unes quantes fotos de les bestioles que han sortit bé. Faltan las del gurami perla i las del pleco, que m'han sortit mogudes.
En quan als caragols, per la manera tan delicada que tenen d'anar per sobre de les plantes més petites, penso que els meus són "pacífics", i es limiten a fer una bona neteja :-).
Veig que tu també has posat plantes al teu aquari, però en els contactes inicials que vaig fer quan cercava un d'ocasió, va coincidir que o tenien uns troncs amb sorra i alguna pedra, o tenien plantes de plàstic amb algun vaixell enfonsat, solament un tenia alguna planta natural, però m'explicava que com els peixos disco que tenia li arrancaven, pensava treure-les i posar-les també de plàstic.
Per sort, sembla que no és una situació tan generalitzada com pensava. No sé si tècnicament s'accepta la diferència entre peixera i aquari, com un lloc per tenir peixos i un lloc per tenir una ambientació aquàtica, a on "també" poden haver peixos, respectivament... però jo ho veig així. Per mi en un aquari, la importància del "paisatge aquàtic" es igual o més que la del peixos. Finalment tenir un peix extraordinari, es "solament" un problema de diners... tenir un paisatge extraordinari, també fan falta calés, però si no li poses moltes hores de feina i fins i tot una mica de bon gust... no hi ha res a fer :-)
Paso les fotos... per cert, a veure si algú també penja les del seu aquari, per anar agafant idees :-)
http://i214.photobucket.com/albums/cc114/calatrons/07111900006.jpg
Un dels caragols del "Escamot de neteja"
http://i214.photobucket.com/albums/cc114/calatrons/07111900007.jpg
Les dues gambetes del mateix escamot.
http://i214.photobucket.com/albums/cc114/calatrons/07111900005.jpg
Les dues "starletts" del aquari.
...Les dos guramis perla quan es facin més grans, també són molt macos, però tenen de passar mooolt de temps...
Vinga, "a lo dicho"... a veure si penjeu alguna foto vosaltres.
Salutacions.
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com