PDA

Ver la Versión Completa : Adwa EC i Adwa Ph...

calatrons
23-nov-2007, 19:42
Hola,

Amb l'aquari d'ocasió que vaig comprar, hi havia un bossa plena de "coses" relacionades amb l'aquari (carbó activ i cotó fluix pel filtre, pedres i plantes de plàstic, pinso pels peixos etc... dintre d'aquest "etc", hi havien un mesurador de Ph Adwa i un altre artefacte igual que diu Adwa EC AD-203 que pel que he llegit és es un conductímetre.
Com els "buffers" estaven caducats, les quatre piles de botó tambè havia que canviar-les, però sobre tot, perquè no sé per què em pot servir el conductímetre, vaig decidir mesurar el Ph amb el test de les gotetes i mirar el color final resultant.
Suposo que com tot aprenent d'aquariste, començo a carregar-me una mica de punyetes i ja començo a dubtar, si el to del color del tester del Ph és el que indica 7,0 o és el que indica 8,0... o pot ser és 7,5.
Ha estat aquest moment quan he pensat que pot ser es una bona idea comprar les piles de botó i el "buffer" pel mesurador de Ph, i també el moment de saber si té alguna utilitat el mesurador de l'electroconductivitat.
A part del Ph, mesuro l'amoniac, els nitrits, nitrats, i duresa total de l'aigua...conèixer l'electrocunductivitat em pot servir per substituir alguns d'aquests paràmetres?
Moltes gràcies.

Josep Triginer
25-nov-2007, 01:03
El conductímetre et mesura l'electroconductivitat en microsiemens. Això t'informa de la quantitat de sals totals dissoltes, tana les responsables de l'anomenada duresa total (gH) com la de carbonats (kH). Pocs aquariòfils d'aigua dolça l'utilitzen. Jo mai ho he fet i no m'ha estat necessar. Els kits de mesura de gH i kH són barats i adequats, ara si ja tens el conductímetre també el pots utilitzar, és clar. El kH és rellevant per a l'estabilització (efecte tampó) del pH i el gH et mesura la duresa deguda a les sals i òxids de calci i magnesi. Deixem-nos però de "rotllos" químics i nem al gra:

- Si agafes espècies adequades a aigues dures i/o no estàs especialment interessat en la reproducció de peixos, la duresa i el pH no són gaire importants per a moltes espècies.
- Sí que és important controlar la presència de nitrits i amoníac en les primeres fases de maduració d'un aquari. Del nitrat t'hauràs de preocupar quan l'aquari funcioni a ple rendiment i de forma estable.
- Canvis d'igua freqüents. Ho agraeixen més els teus peixos que el tenir valors molt concrets de duresa o pH.
Salutacions i sort,
Josep

calatrons
25-nov-2007, 02:30
Josep,

Ha quedat clar, com tinc pocs peixos i a més, no són gaire delicats... m'estalviaré comprar les piles de botó i els "buffers" :-)
Vinga, salutacions.