PDA

Ver la Versión Completa : Metacrilato

Edu O.
23-ene-2008, 16:07
Alguien sabe donde encontrarlo a buen precio? Busco tubos cilindricos.

El policarbonato me podría ir bien pero es para hacer un reactor de calcio para el marino y ya que me ahorro dinero construyendomelo pues no voy a escatimar en la calidad de los materiales:smiley2:

En Servicio estación supongo que habrá, alguien lo sabe seguro? Algún otro sitio donde no te sablen?:D

Jaume71
23-ene-2008, 16:56
A Sevei estació tenen tubs de PVC transparent.

Té l'avantatge que després les tapes i conexions les pots fer amb peces standard de PVC i encolar-les amb pega de PVC que resulta molt barata i fàcil d'utilitzar.

Còm va exactament el disseny? ... et puc donar alguna idea per les entrades/sortides, consells... ;)

Una altra opció és amb un recipient hermètic transparent... els típics pots d'spaguetti amb tapa de "grapa".
http://ecx.images-amazon.com/images/I/3103DABZH5L._AA280_.jpg

I segurament els de secció cuadrada també t'anirien bé

David
23-ene-2008, 17:27
Còm va exactament el disseny? ... et puc donar alguna idea per les entrades/sortides, consells... ;)

Que se despierta la bestia....:p

Edu O.
23-ene-2008, 17:55
El diseny ja el tinc del tot pensat, peró el canviaré sobre la marxa.

Es més o menys aquest http://www.deltecaquariumsolutions.com/calreactors.php :D

Faré alguna modificació per a un més fàcil construcció i optimització de l'espai internt. Per exemple el tub que baixa per dintre fer-lo per fora i la bomba situarla al terra (i una eheim no una d'aquestes merdetes que et venen!!).

Aquí un altre exemple DIY (http://www.tuarrecife.com/viewtopic.php?t=3878&highlight=reactor+calcio) Un altre cop la mateixa modificació que abans i on es pot veure com faré les unions de la part superior.

És fàcil de fer i les unions d'entrada d'aigua, CO2 i sortida d'aigua les faré en funcio del que tinc ara i alguna coseta més.

De totes meneres primerament estic esperant unes fotos del senyor Salva, que es veu que te un semblant a aquest ultim:D

Jaume71
23-ene-2008, 18:23
Jo crec que el que millor t'aniría es tub de PVC. El que passa és que no sé si en tenien de tant ample. Amb un de més estret es pot guanyar en alçada que potser va millor per evitar que pugi massa la pols del calci precipitat d'abaix.

L'avantatge del PVC es que hi acoples a baix un "tapón ciego" i a dalt un tap amb rosca de PVC gris normal i soluciones el tema tapes molt més fàcil.

Les entrades i soprtides no cal pas res específic: un "machón" per un costat i un "manguito" per l'altre :

http://www.aiqsa.com/productos/comercial/valvulas/otros/fotos-bd/bd8000/0800211.jpeg http://www.plasgot.com/images/32025.gif

Per a fer els forats pots fer-ho amb una broca o també comprant un machón de la mateixa rosca que el de PVC però metàlic... escalfat al foc perfores el tub de PVC, retires la rosca calenta girant com si desenrosquessis (maraca una mica el pas de rosca) i abans que es refredi hi colles el machón... en refredar-se el forat es contrau i encaixa perfectament... he arribat a fer conexions estánques així sense posar-hi ni pega ni junta de goma ;)

Jaume71
23-ene-2008, 18:26
Donant-li voltes als disenys que has posat, crec que posar la bomba a dalt es un punt important... és per evitar que el calci precipitat entri a la bomba quan es para. oi? ;)

També he pensat que a dalt, tampoc fa gaire falta que es pugui obrir tota la tapa, no?... potser es podría posar un "tapón ciego" a dalt i per omplir i buidar simplement fer una entrada de tub normal (un machón) amb un tap petit.... quedaria llavors com una ampolla, saps... però total amb un embut de paper hi pots abocar bé el calci, no?

Edu O.
23-ene-2008, 20:36
Wola!

Del que tu parles es un reactor de Kalk, on es fica hidròxid de calci. Lo que jo porla es d'un reactor de calci on lo que es fica es carbonat calcic principalment en forma de pedres (no en pols) per tant no hi ha problema de que precipiti.

L'alçada la tinc limitada per la base de l'aquari, l'aparell anirà col·locat al sumider, no m'agrada tenir els trastos fora (ja he inundat un parell de cops la casa del vei d'abaix :eek: )

L'aparell ha de poder entrar tombat per poder entrar al sumider per lo que la bomba a dalt hem fa més nosa, millor col·locarla abaix i cada cop que el vull treure la desconecto i hem serà més facil treurel.

La boca com més ample millor, m'agrada tenir accés a tots els llocs:D

I quan més ample a mateix caudal de recirculació que hi hagi dintre menys "presió" per lo que se m'aixecara menys la "grava" que fiqui dins:smiley4:

A part de que el metraquilat és de millor cualitat que el PVC, de PVC transparent no en fan de tant ample. (que jo sàpiga...)

Jaume71
24-ene-2008, 11:54
Passa't per Servei estació que els tubs de PVC transparents n'hi havia de paret gruixuda per pressió ;)

Y una pregunta... és realment important que sigui transparent el tub?

Una altra opció sería agafar tub de PVC normal, obrir-li una finestreta ben estreta en canal i posar-hi una peça de PVC transparent per dins (amb bon marge per fotre-hi un bon tros enganxat amb pega de PVC i si vols un altre per fora. sembla una mica temerari pero la estanqueitat hauria de ser absoluta sense problemes (la cola de PVC solda literalment les peces de PVC).

Si vas al metacrilat (que ja veig que et va més ;) ) potser també valdria la pena de plantejar-te un recipient de secció cuadrada, posiblement et surti millor una planxa plana tallada que no pas un tub.

(A la feina fa poc van fer construir un reactor tubular de metacrilat... ja et preguntaré on ho van encarregar... si em dones mides puc preguntar disponibilitat i preus ;) )

Edu O.
24-ene-2008, 14:35
Hola de nou :D

Si, ha de ser transparent per poder veure l'interior i veure si es dissol bé el carbonat calcic, que no es taponi, que no pugui cap a dalt degut a que s'ha taponat la base...en fi, millor transparent.

Lo de seccio quadrada o tubular en principi dona igual pero la tubular queda més "maco". L'estanqueitat és important però com que ho tindre dintre del sump no passa res si té alguna perdua d'ultima hora, aixó s'arrecla fàcil.

El tub que tinc ara és de 9 cm de diametre y uns 40 d'alt, suposo que el nou com a mínim de 12cm de diametre i els 40 dalt els mantindré igual.

De totes maneres primer vull canviar el sump per un de més gran i després hem ficaré amb el reactor.

I Jaume, no hem fotis xapuces de tubs de PVC amb finestres transparents! que no és una casa de nines:D :D

Jiji, merci per tot:smiley4:

grolux
24-ene-2008, 19:01
Jejeje, les coses que em perdia per no entrar per ací, jajajajajajaja :D
A veure Edu quan metres de tub de PVC glass vols? de quin diametre? Si et portes bé pel modic preu d'uns pocs "esqueixos" jo tinc per casa, donant pel sac, un tub de PVC glass de diam. 110, que em va sobrar de fer el skimmer.
Si el vas a compra de l'unic inconvenient es que el venen per metres, de cara diametres doncs com tot el PVC, 90-110-125-160-180-200 vols més o menys diam.?
Has fet una ullada a la web de bricos italiana?

NaClu2 :D

Jaume71
24-ene-2008, 19:11
Jejeje, les coses que em perdia per no entrar per ací, jajajajajajaja :

ARA SÍ QUE L'HEM LIADA!

:D :D :D :D

Edu O.
24-ene-2008, 19:35
Jajaj, com surten oferiments quan dius que tens 4 esqueixosinteresants :D :D

El díametre 110 m'aniría força bé, encara que no es molt més gran que el que tinc ara. Que es aixo de PVC glass? PVC transparent? Tenia entés que pels skimmeres no era recomenable utilitzar PVC per les diferencia de tensió superficial (o alguna cosa així:D ) Sempre deien que millor el metacrilat, de fet tots els skimmers comercials son de metacrilat...

grolux
24-ene-2008, 20:43
ARA SÍ QUE L'HEM LIADA!

No ho saps prou bé :D

Jajaj, com surten oferiments quan dius que tens 4 esqueixosinteresants :D
No li recordaré qui m'ha fotut la bronca, pel MSN, per no entrar en tan de temps :rolleyes:, a més era la primera vegada que veia aquest post :p

El díametre 110 m'aniría força bé, encara que no es molt més gran que el que tinc ara. Que es aixo de PVC glass? PVC transparent? Tenia entés que pels skimmeres no era recomenable utilitzar PVC per les diferencia de tensió superficial (o alguna cosa així. Sempre deien que millor el metacrilat, de fet tots els skimmers comercials son de metacrilat...

El PVC glass es el PVC transparent.
De 90 a 110 va un mon, encara que només siguin 2 cm.
Del tema aquest de tensions superficilas i mandingues jo no en tinc ni idea, el que si et puc asegurar es que és més manejable el PVC, pero per contra menys resistent, encara que amb el PVC glass tens diferents gruixos de paret per escollir.

Mira't aixó, encara que suposo que la coneixes:

http://www.acquaportal.it/Articoli/Faidate/schiumatoio2/Schiumatoioattrezzatura.asp

I aquí el reactor

http://www.acquaportal.it/Articoli/Faidate/reattore/default.asp

Edu O.
24-ene-2008, 21:08
Algo como el reactor ese del último link me quiero hacer, pero sin tanta marinoneria de llaves. Una simple bomba, un circuito sencillo y conexiones de entrada, salida y inyección de CO2 más finas. (si no se ha tenido o visto funcionar un reactor es difícil entenderme, lo se :eek: )

Sigo quedándome con este (http://www.tuarrecife.com/viewtopic.php?t=3878&highlight=reactor+calcio) modelo. Solo que con recirculación como la de la web italiana.

Tienes razón, de 9 a 11 creo q ya está bien, solo hay que echar unos cálculos de la diferencia de superficie y se ve:eek:

grolux
24-ene-2008, 21:28
Con tiempo quiero mejorar mi skimmer y creo que sin dudarlo me lanzaré otra vez por el PVC Glass, pero esta vez creo que me voy al de 160 mm y hecho con cariño, que un buen skimmer te queda de por vida y no es cuestión de ver tubos torcidos :rolleyes: .
Respecto al recator de calcio, siempre me ha entrado el gusanillo de liarme a hacerlo, pero no tengo muy clara su utilidad o ventajas, frente a los aditivos balanceados. Esta claro que el consumo de un marino de 700 litros no es mismo que el de uno de 100 litros, pero que pasa con el equilibrio ionico cuando aditamos descompensadamente Ca frente al resto? vaya si es que se adita descompensadamente con el reactor :D y siempre pensando en no hacer cambios de agua.

Saludos.

kongobulunga
28-ene-2008, 20:17
Bona tarda Grolux, al carrer Taquígraf Garriga nº 170 (prop de L'Illa) hi ha una botiga de plàstics tècnics on hi trobaràs tubs de metacrilat i d'altres plàstics, també tels tallen a mida i els cobren per pes, amb el que normalment surt força econòmic, a més dominen bastant el tema i t'aconsellaran quin es millor per al que vulguis fer. Et passo la web:
http://www.complasbcn.com

Salut!

Edu O.
28-ene-2008, 20:31
Hola Kongobulunga:D

Era jo l'interessat en el metraquilat, moltes gràcies per l'adressa, no coneixia aquesta tenda i si ho venen a "granel" poden tenir un preus interessants. Hem passaré a donar un cop d'ull.

Grolux, pel msn ho discutim:D

grolux
28-ene-2008, 21:10
Ja m'han fotut el negoci enlaire :D