Ver la Versión Completa : Tanganyika 200 Litres.
Hola a tothom!
Despres d'un periode traumatic degut a tindre que desmontar l'aquari dels caballets de mar i superada la posterior depressio :smiley11:, al final ja m'he decidit per que posar en lloc seu: un Tanganyika.
Torno a l'aigua dolça.
Be, us demano consell sobre quins i quants peixos posar. Us indico el que jo havia pensat i em dieu que en penseu, que segurament no anire per bon cami (coneixent-me com em conec :smiley18:):
- Neolamprologus brichardi
- Neolamprologus leleupi
- Neolamprologus multifasciatus
- Altolamprologus calvus
- Julidochromis marlieri
Que en penseu?? Son molts per un 200 Litres??? ;)
De moment nomes hi tinc sorra, molta sorra, pissarra, algun petit tronc, mes sorra, algo mes de pissarra i alguna planteta per a que al menos fins que no tingui els peixos es vegi que es mou algo per alli a dintre (microsorum i vallisneria). Ah! I dos closques de cargols . . . es que de moment no n'he trobat mes . . . :smiley9:, pero l'idea es posar-ne un bon grapadet.
De moment mantindre el filtre de 1500 l/h. El tema iluminacio . . . potser es que m'he acostumat, pero amb els dos actinics i l'HQI de 150W es veu molt be (molta claredat i un joc d'ombres a la sorra molt maco provocat per la corrent). Que faig, mantinc aquesta iluminacio o li poso dos fluorescentsi a correr???
A veure si s'acalara una mica l'aigua i envio alguna foto per a que tambe veieu com va quedant (i el critiqueu, les fotos no, perque ja us anticipo que no seran bones, perque tinc unes mans que semblen peus ;)).
Moltes merces per anticipat!!
:smiley1:
Salvador Borràs
27-ago-2004, 14:43
Hola Xavi,
Has triat uns peixos molt macos, potser uns 3 de cada pot estarbe si poses moltes pedresi troncs.Pots parlar amb el JMª que crec quete alevins d'alguns d'aquests peixets. Potser podries comprar alguna pedra de rocalla, de les blanques amb forats que a mes son calcareas i a les cases de jardineria sorten molt baratetes.Per a mi la iluminació es perfecte, es fantastic elefecte d'ombres que comentasi jo de tu ho deixaria així
Quines ganes de veure fotos de tota la instalació!!!
Salva
Moltes emrces Salva!!
Jo tenia pensat posar-ne algun mes, uns 4 o 5 de cada. Pero igual son massa, no? . . . tens rao, o en poso 3 com dius de cadascun o redueixo el numero d'especies . . .
En quant a la rocalla ja hi vaig posar, pero la vaig acabar treient perque "cantava" una mica . . . tant la sorra fina com la pissarra son de tonalitats marrons i el fet de veure la rocalla per alli amb un blanc fantastic, neta i pulida, sota l'HQI inclus feia mal a la vista i tot!! je, je, je, je . . . en serio, ho vaig probar i no m'acavaba de convecer . . . no quedava del tot natural . . . a mes, els materials per a la decoracio son de primera qualitat . . . je, je, je . . . sorra de la platja de Gava, la pissarra de Cornella de Llobregat i els troncs d'unes vinyes seques que la meva avia tenia al poble . . . pots comptar!! je, je, je . . . .
Calculo que de cara a diumenge a la tarda-nit ja podre penjar alguna foto . . . aixo si, soc una mica inutil amb la camara . . . ;)Tot i aixi espero que no us acabi de desagradar!
El Josep Mª en te? Saps de quina especie? Depen del que sigui igual si que estic interessat . . . be, primer hauria de saber que es el que porten la setmana que ve de Chequia . . . en funcio del que arribi igual si que m'interessaria parlar amb ell.
Moltes merces per tot Salva.
Josep Triginer
07-sep-2004, 19:05
Hola,
Xavi, tingues en comte que A.Calvus i J.marlieri poden arribar als 13-15 cm. Crec que 3 peixos de cadascuna de les espècies que proposes és massa. No posisi dos mascles de Leleupi, doncs és matxacaran entre ells.Crec que una menor densitat i diversitat d'espècies et permetrà gaudir millor delseu comportament. Vols posar un filtre de 1500 l/h en un acuari de Tanganica de 200l? Pensa-t'hobé. El seu hàbitatno té res a veure amb les aigües agitades d'un escull marí. És convenient que posis closques de cargol buides pel multifasciatus, les utlitzen per reproduir-se i amagar-se.
Sobre la il·luminació és cert que l'efecte visual dels HQI és antastic peò per evitar molèsties als peixos podries posar plantes flotants per esmorteir la llum.Bé, el millor és experimentar. Ja ens mantindràs informat.
Josep Triginer
Hola Josep,
gracies p'els consells, pero hem fet tard tots . . . .;)
Ja l'he fet!!Ja la he liat!!!
Al final vaig posar mes o menos el que vaig dir en un principi . . . i si, de moment hi ha moviment a l'aquari, sobre tot els dos primers dies, ara ja cadascun d'ells s'ha fet amb el seu terrori i hi ha una mena de treva . . . ja veurem el que dura . . .
En quant a lo dels cargols, de moment tan sols en vaig poder trobar 2, i la veritat es que si que hi ha un que els utilitza, els altres en canvi fan de miners . . . vaig colocar els cargols en un lateral del tanc, amb unes branques i ara estan fent caus sota les branques, sobre tot en tinc 3 dels 5 que son miners, en canvi els altres dos estan p'el territori donant voltes, sense que ningu els emprenyi (suposo que seran les femelles, perque dels 5 que tinc nomes 3 fan forats a la sorra).
Els leleupis . . . tambe n'hi han 5 . . . entre ells es porten relativament be, p'el que he observat dec tindre dos mascles i tres femelles (al menos ho sembla p'el comportament entre ells).
Dels 5 marlieri no en tinc ni flowers si son mascles, femelles o que . . . son força pacifics entre ells comparats amb els leleupis . . .
El brichardi son un mon a part. Van al seu aire. Als unics que li planten cara es als leleupis, i nomes quan algun despistat entra al seu territori.
De calvus vag tindre la malissima idea de posar-ne 5 . . . del que 3 varen morir en les seguents 4 hores d'haver-los posat victimes dels leleupis, dos que els veig cada dia i un altre desaparegut en combat . . . no se . . .
L'iluminacio . . . tema important . . . de moment m'agradaria probar de mantndre-ho amb HQI i dos actinics, a veure com reaccionen els peixos (que de moment estan de conya, de momeeeeeeeent . . .), i sobre tot el tema algues, que potser es el que mes em preocupa.
Del filtre esta tot calculat. Es questio de repartir be el caudal de la sortida del filtre per evitar direccionar tota la capacitat a un mateix punt.
Sembla una bojeria el que he fet, posar tants peixos en 200 litres, pero l'idea es poder arribar a trobar parelles reproductores dintre dels grups introduits.
Ja veurem . . . ;)
En quant a les fotos . . . encara he d'acabar de pintar el suport de tota l'iliminacio, que l'he fet nou i encara no l'he acabat . . . espero poder tindre-ho ben aviat. En quant el tingui envio una foto per a que us feu una idea de com ha quedat "la paradeta" . . . aixo si, no feu comparacions que de ben segur que tinc totes les de perdre!! ;)
Salut per a tothom!!
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com