Ver la Versión Completa : Propagar ambulia.
kongobulunga
07-sep-2008, 00:43
Bones,
Algú hem sabria dir si de l'ambulia ( Limnophila sessiliflora), s'en poden fer esqueixos, o sia, d'una branca tallada, pelar un nus i enterrar-lo i tornaria a arrelar.
Es una planta que m'agrada força, i ara que remodelaré l'acuari, les que tinc se m'han espigat molt per falta de llum, peró m'agradaria aprofitar-les.
Salut!
Jaume71
07-sep-2008, 01:21
Tant com vulguis! és una planta que amb bona llum es posa realment molt maca :smiley2:
kongobulunga
07-sep-2008, 01:28
Moltes gràcies Jaume, ho provaré, tot i que el tema de la llum es la meva assignatura pendent. Tinc pensat ficar-me de ple en el tema de la llum quan acabi de remodelar l'aquari, tot i que fa temps que hi dono voltes i encara no he trobat una solució que hem plagui.
Salut!
Jaume71
07-sep-2008, 01:47
Això ho arreglem entre tots a brico ;) posa-hi un post i explica'ns còm tens la tapa i la iluminació :smiley2:
L'ambulia, com t'he dit, amb una llum mínimament decent creix molt (moltíssim :D) i agafa un color ver brillant molt maco i amb les puntes vermelloses. Es una planta que a darrere de tot omple molt i queda molt bé. Però també és cert que mal iluminada es fa bastant lletja, ja que perd color i volum, s'espiga molt amb els nusos molt separats i acabes tenint una maraña dàrrels aères amb molt poca fulla
Samsara
16-oct-2008, 13:47
Procura podar, para replantar, cuando te llegue prácticamente a la superficie. Si no, los tallos que te queden con raices tienen tendencia a emitirlos nuevos crecimientos muy débiles (y aún con todo). Cortas a 1/3 del sustrato y la parte cortada la divides en los trozos que desees. Procura tratarla con muuuuuucho cuidado, sobre todo al replantar, pues es bastante frágil.
Saludos
kongobulunga
17-oct-2008, 00:06
Ho tindré en comte per a la propera poda. Tal com vaig comentar tenia un problema molt greu de falta de llum, i quan vaig remodelar l'aquari vaig fer bastanta neteja. Només hem vaig quedar amb les menys lletges, que van tornar a agafar de seguida. Ara tot just fa vuit dies que he sol.lucionat el tema de la llum, seguint el consell d'en Jaume, he posat dos PL-L de 55 w, i el creixement s'ha disparat. Sobretot ha guanyat molt en la distancia internodal i en la propera poda poder només hem caldrà aprofitar les capçaleres que estan creixent precioses.
Salut!
Samsara
21-oct-2008, 12:35
Si has aumentado luz, vigila nutrientes....
Saludos
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com