Ver la Versión Completa : Propostes per a nano aquari de 10L?
AlwaysTB
13-ene-2009, 22:09
Hola,
Tinc un nano acuari de 10l d'aquests de la marca Beta amb la seva llum, mini filtro, etc.
El cas és que m'agradaria muntar-hi alguna cosa però desconec la varietat o no de possibilitats.
Havia pensat en algo tipus holandès amb alguna gamba per exemple o un crosocheilus siamensis [No feu com a algunes botigues amb certa reputació i el confongueu amb el "zorro volador"], però en realitat ni papa de les possibilitats.
Queda obert el període de propostes, mes o menys fins al 22 de gener que és quan acabo exàmens i tindre unes semanes per dedicar-m'hi amb calma, poco a poc i amb bona lletra.
albertus
13-ene-2009, 23:57
Un gambari. ;)
Marc Martínez
14-ene-2009, 00:27
Hi pots posar tambe algunes rasbores, danios petits:
Danio margaritatus
Boraras brigittae
Boraras merah
Boraras maculata
...
Ara hi ha molt "micro peix" quee t'anira be.
AlwaysTB
14-ene-2009, 00:50
Hi pots posar tambe algunes rasbores, danios petits:
Danio margaritatus
Boraras brigittae
Boraras merah
Boraras maculata
...
Ara hi ha molt "micro peix" quee t'anira be.
No és massa poca aigua tant per les rasbores com per als danios? Em refereixo que 10litres són ben poc i les rasbores haurien de estar en grups de 8 o 10 no?
El que tinc clar és que amb 10l els canvis d'aigua hauran de ser freqüents, oi?
Jaume71
14-ene-2009, 09:59
Mira't aquest post ;)
http://www.aquariofilabcn.org/forum/showthread.php?t=2430
Els canvis d'aigua no depenen tant de la població sinó del menjar que hi fiquis: Si dones de menjar cada día, això vol dir haver de fer canvis d'aigua sovint; si dones de menjar cada 3 dies, per exemple, doncs pots allargar gairebé els canvis el triple de temps!
Aquest aquariet va estar muntat des de començament de maig fins a començaments de desembre. Va estar de maig a Juny a l'escola, en una aula de nens de 6 anys. A l'agost, vaig marxar tot el mes sencer de vacances; només vaig treure els endlers i hi vaig deixar les gambes i els cargols varis que hi tinc. No tenia alimentador. Si bé la població de gambes va baixar notablement, tampoc va ser dramàtica; això sí, les cherrys aguanten molt bé el fred i la calor, però també hi tenia unes caridines bee que van palmar, suposo que per la calor.
AlwaysTB
14-ene-2009, 10:05
Entenc que els canvis es fan básicament per a reduir el nivell de nitrats, ja que encara que tinguis l'aquari ben plantat, si tens el filtre prou madur, les plantes no arriben a absorbir tot el nitrat [que es el producte de la descomposició dels nitrits, derivats de les restes orgàniques que queden a l'aigua], se'n dispara la concentració i és quan comença a ser tòxic per als peixos. És correcte?
EDIT: És fantastic el post aquest que m'has recomanat!!! M'he descollonat amb els errors d'apreciació. Desconeixia que les pastilles d'espirulina es podien donar així directament. Jo en vaig posar una pila [la recepta deia 45 pastilles crec] dins de la papilla que tinc ara congelada.
En qualsevol cas em sembla una gran idea per a projecte i sobretot queda molt vistós, cosa que també és important perquè l'aquari estará al mig del menjador, a la primera estanteria que hi ha sobre la TV. Vaja, que a primera vista. D'on vas treure els esqueixos?D'altres aquaris que ja tenies?
Joplins
14-ene-2009, 13:06
Jo tinc un 10 l (Cubic Blau, amb filtre cascada) i els canvis d'aigua són freqüents en el meu cas pq l'aigua s'evapora molt, i en 3 dies baixa 4 dits. així que trec una mica més i poso nova, pq no es quedin marques de cal.
Marc Martínez
14-ene-2009, 22:06
No és massa poca aigua tant per les rasbores com per als danios? Em refereixo que 10litres són ben poc i les rasbores haurien de estar en grups de 8 o 10 no?
No crec son molt minis pots posar 10 boraras sense problemes ara no ho posis tot
_AL€J@NDr0_
15-ene-2009, 00:59
Si jo faria, gambari amb microrasboras galaxy, sorra negra, y molt ben plantat, mes habiat decoracio amb pedresque ambtroncs, plantes mes aviat verdes que grogues o vermelles...tipo riccia fluitans per exemple tapitzant zones...
Saluti
AlwaysTB
17-ene-2009, 23:16
La opció que ha proposat el Jaume m'ha encantat i després de conversar amb el gonzalo crec que serà gambari amb endlers. En qualsevol cas, recomaneu-me alguna botiga on pugui aconseguir endlers no creuats.
També declaro obert el període de donacions, acceptaré bonament el que vulgueu aportar, tant material com intelectual al "mini-projecte".
Si vulgués posar-hi riccia fluitans o alguna altre planta "tapizante", quina tipus d'iluminació em recomanarieu?
PD: en pocs minuts actualitzaré el post sobre què va passar amb els guppies després del clamor popular durant la prèvia del sopar.
albertus
18-ene-2009, 00:37
Home, hi ha gent d'aquí que sempre en té....de sobra ja no ho se!
AlwaysTB
26-ene-2009, 16:53
Bé, finalment l'aquari de 10 litres ja porta uns 10 dies funcionant, sense problemes.
Ingredients:
Aquari de 10 litres
Mini filtre Resun; qmax: 200l/h, consum: 5W [L'eficiència brilla per la seva absència, ja que és el mateix consum que el Eheim 2213 que tinc al 98litres]
Peça de manglar JBL en forma de L
1 capsa de Molsa de Java Tropica
5 Celestichtys marginatus [Dels que segur que un és mascle]
1 Caridina multidentata [Gentilesa de l'albertus]
Aigua de l'aixeta de Barcelona amb Aquatan i Nitrivec.
Alimentació: papilla, granulat i "escamas". Màxim 2 cops per semana. Canvi d'aigua del 20% semanal amb aigua de l'aixeta.
Podeu fer les preguntes, comentaris o aportacions que creieu convenients.
albertus
26-ene-2009, 17:38
Home, les multidentata, t'anirán millor al gran, ja que si fots un grupet, veurás que a vegades van juntes (a mi em passa amb les meves) i com et vai dir et deixaràn la molsa impoluta, que se que t'interessa.
AlwaysTB
26-ene-2009, 17:58
El gran té ara els paràmetres d'aigua següents:
gH = 7º dgH
kH = 5º dkH
NO2 = 0,0 mg/l
El pH no el puc revisar perquè no tinc test de pH.
Creus que la hi puc posar avui mateix? Encara que sigui sola? A tu t'han criat les multidentata?
Hola Always
Una bona noticia, he trobat un peixet, de dos o tres milimetres, nedant a la peixera del costat d`on viuen les galaxy. No se com, pero ha atravessat la mitja i s`ha salvat ell solet.
El diumenge quan ma va semblar veure com les galaxy sa jalaban un peixet ... no alucinaba XD
Fixat si les femelles es refreguen pels puestus ... pq ou no n`he vist ni un XD
Sort amb les teves :)
y posa afotitos ;P
Que content que estic :)
AlwaysTB
30-ene-2009, 16:48
Ja m'hi fixaré però tal com està decorat el 48 litres [on tinc les rasboras fins que el 10l passi el pet de nitrits] dificilment els veuré. A banda dubto de que amb un Guppy, 4 Botia Payaso, 3 Crosocheilus y 5 Rasboras en sobrevisqui algún. Serà com el desembarco de Normandia a Salvar al Soldado Ryan :D.
En qualsevol cas, us dec fotos del "antes" i el "después" de la Glossostigma, la nova decoració del 98 litres amb l'arrel gentilesa del Marcos [Gracias de nuevo :)] entre d'altres.
Aquest cap de setmana a veure si acabo amb la Glossostigma [aunténtica feina de "chinos" plantar-la bé] i us passo fotos.
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com