PDA

Ver la Versión Completa : muntatge aquari

Damaris3
01-feb-2009, 17:57
bones a tots!
sóc la Laura i sóc novata en el món de l'aquariofília. veig que la majoria parleu de temes molt avançats però segueixo en la primera fase del procés: el muntatge del meu primer aquari, que és de 90l i ja em sembla enorme.
resulta que fa vora 1 mes i mig que el tinc ple (d'aigua i sorra, ja sé que les plantes i peixos venen més tard), i hi he fet varis canvis d'aigua però tot i així crec que m'està costant més del normal ajustar el ph i la duresa, que segons el venedor de la botiga, és el principal que cal tenir controlat.
total, a casa tenim aigua descalcificada i amb osmosi, per tant vaig posar la meitat de l'aquari amb aigua d'aquesta i l'altre meitat amb aigua "normal" (tancant el sistema de la osmosi). tot i així n'he hagut d'afegir de la "normal" però no hi ha manera.
algú em pot donar un cop de ma? i dir-me si a part del ph i la duresa he de controlar altres coses abans de posar-hi habitants?

gràcies!

Lochapowa
01-feb-2009, 18:55
Hola i benvinguda, no t'hi barallis gaire amb el ph, almenys fins que tinguis clar que hi vols posar, ara com ara hauries de controlar el tema de nitrits i nitrats amb un test del tipus Ph. Com que ho estàs fent bé, es a dir has fet el ciclatge de l'aquari, aquests haurien d'estar dins dels paràmetres normals.
Ph, bé com et deia, abans de barallart'hi inutilment mira quins peixos hi vols tenir, no es el mateix tenir malawis que cíclids nans. Per poder fixar el Ph necessites tenir quelcom que el tamponi, que el mantingui fixe, això es el que s'anomena Kh i tb hi ha tests per mesurar-ho. Però insisteixo que l'important ara son els nitrits i nitrats i lo del Ph tampoc es tant determinant. Per cert, quins valors hi tens i a quins valors vols arribar?

Damaris3
01-feb-2009, 19:08
et refereixes als valors de nitrits i nitrats? suposo que és el mateix que la duresa oi? (ja que segons tinc entesa la duresa mira les sals de calci i les de magnesi, oi?) si és així, amb el test que tinc em dona un resultat de 7 gotes de reactiu. no sé quina unitat és. i segons em van recomanar la diresa havia d'estar entre 8 i 12. per cert, potser també necessitaria alguna recomanació per als peixos, no m'ho havia plantejat perquè pensava que la cosa anava per llarg.
si a més saps d'algun llibre interessant en plan iniciació també ho agraïria.

laura

Lochapowa
01-feb-2009, 19:40
No, no te res a veure amb la duresa, pero ja que hi som el test de les 7 gotes de que es? Kh o Gh? lo dels nitrits i nitrats son tests de No2 i No3, si no recordo malament, i segons els valors que et dongui, ja podríes posar peixos, i jo no faría mes canvis d'aigua de moment
Sobre llibres interessants, n'hi ha molts, ara no el tinc al cap però en Topgon s'en va comprar un molt bé de preu i bastant actualitzat. a veure si veu el missatge i ens diu el nom, també et pots pasar per l'associació qualsevol dimecres a partir de les 20:15 i preguntar per l'aquariofila allà tenim llibres que no estàn en préstec, però que pots consultar i obviament preguntarnos el q vulguis a qualsevol dels que som per allà habitualment.
Peixos, et recomano que posis els q a tú t'agradin i puguin viure bé al teu aquari, pensa si vols un estol del mateix tipus o un pouporri, si grans o petits, etc...
Et deixo un parell d'enllaços a Atlas de peixos:

Atlas Aquaesfera (http://www.aquaesfera.es/atlas/main.php)

Atlas DrPez (http://atlas.drpez.org/)

Aqui hi trobaràs els noms dels peixos i el tipus d'aigua q necessiten, així com la mida de l'aquari i demés dades per un bon manteniment.
Els barbs son peixos de grup q son molt macos, però et pots trobar amb que respecten a uns companys d'aquari i que mosseguen a altres, també pots mirar el grup anomenat "Arco Iris" en fí que això dels peixos es algo molt personal i el millor es que els trïs tú mateixa, sempre ens pots consultar abans de comprarne, segurament algú els haure tingut abans i et podrà explicar cosetes. Fiu ! vaja totxo t'he escrit :p

Lochapowa
01-feb-2009, 19:46
Algo pasa amb els missatges, he escrit algo i no ho publica, copy/pastejo:

No, no te res a veure amb la duresa, pero ja que hi som el test de les 7 gotes de que es? Kh o Gh? lo dels nitrits i nitrats son tests de No2 i No3, si no recordo malament, i segons els valors que et dongui, ja podríes posar peixos, i jo no faría mes canvis d'aigua de moment
Sobre llibres interessants, n'hi ha molts, ara no el tinc al cap però en Topgon s'en va comprar un molt bé de preu i bastant actualitzat. a veure si veu el missatge i ens diu el nom, també et pots pasar per l'associació qualsevol dimecres a partir de les 20:15 i preguntar per l'aquariofila allà tenim llibres que no estàn en préstec, però que pots consultar i obviament preguntarnos el q vulguis a qualsevol dels que som per allà habitualment.
Peixos, et recomano que posis els q a tú t'agradin i puguin viure bé al teu aquari, pensa si vols un estol del mateix tipus o un pouporri, si grans o petits, etc...
Et deixo un parell d'enllaços a Atlas de peixos:

Atlas Aquaesfera (http://www.aquaesfera.es/atlas/main.php)

Atlas DrPez (http://atlas.drpez.org/)

Aqui hi trobaràs els noms dels peixos i el tipus d'aigua q necessiten, així com la mida de l'aquari i demés dades per un bon manteniment.
Els barbs son peixos de grup q son molt macos, però et pots trobar amb que respecten a uns companys d'aquari i que mosseguen a altres, també pots mirar el grup anomenat "Arco Iris" en fí que això dels peixos es algo molt personal i el millor es que els trïs tú mateixa, sempre ens pots consultar abans de comprarne, segurament algú els haure tingut abans i et podrà explicar cosetes. Fiu ! vaja totxo t'he escrit :p

Lochapowa
01-feb-2009, 19:52
No entenc que passa amb aquest post, no em deixa publicar :confused:

He hagut d'editar i fer un copy/paste

Damaris3
01-feb-2009, 20:32
això de les 7 gotes és de Gh (duresa). he buscat una mica d'informació i lo dels nitrats i nitrits està relacionat amb el cicle del nitrogen, que crec que apareix quan hi ha plantes, pot ser? jo ara només hi tinc la sorra. en tot cas compraré el test.
pel que fa als peixos, m'han dit que cal començar pels netejadors, després els que són petits i poden anar en grup (m'agraden els neons) i després els "vistosos" (m'agradarien discos, escalars i ramirezis). amb tot, no sé quans s'en poden posar en 90l?

Lochapowa
01-feb-2009, 20:43
està relacionat amb el cicle del nitrogen, que crec que apareix quan hi ha plantes, pot ser?

No, el cicle del nitrogen es produeix sempre, hi hagi o no plantes, per això has hagut d'estar un mes amb l'aquari en funcionament sense peixos, per a aconseguir bacteries que ajudin a convertir l'amoníac en nitrits i nitrats...

m'han dit que cal començar pels netejadors, després els que són petits i poden anar en grup (m'agraden els neons) i després els "vistosos" (m'agradarien discos, escalars i ramirezis). amb tot, no sé quans s'en poden posar en 90l

No hi ha peixos netejadors, hi ha peixos que s'alimenten al fons, però no hi ha peixos que netejin, a més si no hi ha res a l'aquari, qué han de netejar?:D Sobre els neons, t'he de dir que si bé es un dels peixos mes habituals als comerços, son delicats, com els ramirezzi, i per descomptat en un aquari com el teu no hi posis discs, i escalars n'hi podries tenir una parella, no 2, sino una parella, lo cual es complicat. Podries provar amb una parella de ramirezzi a veure q tal.

albertus
01-feb-2009, 20:53
Bones Laura, avans de re. Pel que dius en quant a quantitat de peixos, no facis cas a la regla de 1 cm de peix per cada litre d'aigua. Per si algu t'ho diu....jeje

Per 90 litres, jo poasaria un grupet de neons, uns 10 mes o menys i de ramirezzis...una parelleta. Un Ancistrus o dos i un grup de corydoras.

Sento no poder posar accents, pero el teclat em va fatal.

ANB001
01-feb-2009, 21:03
Hola

quin aparell d`osmosi tens?

es que m`ho estic mirant, amb calma, peo m`ho estic mirant XD

tofol
01-feb-2009, 21:49
Hola Laura, benvinguda al foro.

Permet-me que et faci un petit resum (molt petit), i abans de posar cap peix t'aconsello que llegeixis tot lo que trobis sobre
- el ciclo del nitrogeno
- cuidados del agua
- parámetros del agua.

- Hi ha dos gran blocs quant als paràmetres de l'aigua:

per un cantó els relacionats amb el cicle del nitrogen: nitrits NO2, i nitrats NO3. Per a tu, ara mateix són els més importants perquè el seu descontrol mata els peixos, literalment.

per un altre el PH i la duresa, que no maten ningú però cada tipus de peix i planta es desenvolupen millor al seu tipus d'aigua.

- Primer has de coneixer el tipus d'aigua que el surt per l'aixeta, i desprès ja veuràs com la corregeixes, o com l'has de mesclar amb la d'osmosi.

- La colónia bacteriana es "autolimitant", s'adapta a l'aliment disponible. Si no has tingut més que aigua, serà una colónia petita. Si poses mases peixos de cop, generaran nitrits (verí) molt ràpid. La colónia bacteriana creix més a poc a poc. Els peixos palmaran.

- Incorpora el material viu a poc a poc, i ajudat de bacteria comercial. Un potet petit és barat i ajuda molt. Segueix les instruccions.

- Llegueix molt i pregunta molt, si has pogut esperar un mes, bé pots esperar un parell de dies més. I quant ho tinguis clar... ¡a por ellos!

Perdona si he estat una mica béstia. No hi ha res més frustrant que començar amb problemes, i no hi ha cap necessitat. És molt fàcil, només tenir quatre conceptes clars.

Salutacions

Damaris3
02-feb-2009, 22:23
bones!! moltes gràcies a tots pels valiosos i ràpids consells que m'heu posat a l'abast.
m'he estat informant, llegint articles i deu ni doret de la info que hi ha penjada.
avui he passat per la botiga per demanar més info sobre els nitrits i nitrats i m'han comentat que al només tenir bactèria artificial i en quantitat baixa, segurament els nivell de nitrit no és gens alt. m'ha recomanat unes pastilles per pujar la duresa, ja que fent diferents canvis d'aigua no hi havia manera.
segons ell, entre avui i demà pot ser que hagi corregit la Gh i el Ph, a mitja setmana podria afegir bactèria i cap a dissabte posar-hi algun peix.
em dona la sensació que és una mica massa ràpid, primer perquè no sé quan necessiten les bactèries per fer el cicle, però no sé si 3 o 4 dies és poc.
i segon, pq em fa por que passi el que em comentava el Tofol, allò que com que les bactèries no hagin fet el procés, hi posi peixos i pugi el nitrit de cop.
com ho veieu?

tofol
06-feb-2009, 18:37
Com va això......?

Damaris3
06-feb-2009, 22:08
bones, doncs la veritat és que anava a escriure precisament ara, ja que els darrers dies he anat afegint cosetes al 90l i em tornen a sortir els dubtes.
primer, he aconseguit una Gh=12º, em sembla que està bé. el Ph però, el tinc altet 7,5. el dilluns hi vaig afegir un producte que em van aconsellar a la botiga, però no ha fet efecte.

el dimarts hi vaig plantar 1 cryptocorina rosada, 1 lobelia cardinale, 1 milenària i una altre que no en sé el nom (sembla la versió enana de la vallisneria, amb fulles més estretes). i avui he portat l'aigua a analitzar a veure si hi posava algun peix. és quan he sabut que encara tenia el Ph alt. tinc el test JBL però em costa distingir si el verd és més clar o més fosc. a curt termini hauré de comprar un tester digital. m'han dit que tot i estar a 7,5 podia posar-hi algun peix i alhora afegir producte per baixar-lo. com que m'agraden força les especies amazòniques i per començar crec que costen "poc" de cuidar, jo pensava començar posant un cardúmen de cardenals, però el noi de la botiga m'ha aconsellat esperar-me a tenir el Ph més baix. he acabat comprant 4 hemigrammus rhodostomus. he fet el procés d'adaptació aconsellat, 10 min dins aquari amb bossa tancada per equiparar temperatures. després he anat afegint aigua de l'aquari en intervals de 5 min., això ho he fet 3 cops i finalment els he pescat i introduit a l'aquari. amb un moment han desaparegut i quan els he localitzat, resulta que s'havien amagat dins d'un tron i darrera una planta. suposo que és normal que estiguin una mica coibits, però he tirat una mica de menjar i tampoc han reaccionat. estan tocant la sorra i aletejant de manera molt constant però sense moure's del lloc. és nomal? pq mirant informació, he llegit en 2 o 3 webs que necessiten un Ph més baix.

hector28bcn
07-feb-2009, 09:46
A veure té bona pinta tot el que dius però els Hemmigramus son peixets de cardúmen , poder amb 4 nomès no fas prou. mira el que posa a la fitxa: Se trata de un pez activo, de natación en grupo, que como la mayoría de tetras, ha de mantenerse en grupos de como mínimo 8-10, para que el pez se encuentre seguro, y lleve una vida relajada. No es agresivo, y se lleva bien con otros tetras, así como con otros peces pacíficos. Espero vagi be jo et recomano posar algun cargol tipo manzana si es que t´agradan passat per la AAB el dimecres que en portaré per tothom, segur que t´ajudan a mantenir net el acuari i et proporconen gran cantitat d´infusoris. SIAU!

Damaris3
07-feb-2009, 10:05
bones!!
gràcies per l'oferta dels cargols, tenia pensat posar-n'hi, però al ser de Manresa, em va una mica malament passar dimecres nit.
pel que fa als meus borratxets, he llegit en alguna web d'informació, que són molt sensibles als canvi, podria ser que estiguessin una mica estressats oi?
a més, he observat que no mengen. els vaig introduir ahir a les 20h aprox i els vaig donar un pessiguet d'escalmes i res. aquest matí igual, ni cas del menjar. quan els obro i tanco el llum, sembla que es desorienten i el "mini cardumen" es dispersa. curiosament queden 3 junts i 1 sol, pot ser que siguin 3 femelles i 1 mascle?
també volia preguntar per la il·luminació, durant aquesta setmana que encara no hi tenia cap peix, engegava el llum de les 16 a les 23h aprox., durant el matí tenen llum natural (no massa directa que ja sé que surten algues), per als peixos també m serveix o l'he de deixar més hores? tinc entès que és bo que facin el cicle dia i nit normal.
gràcies

tofol
07-feb-2009, 13:48
LAURAAAAAAA !!!!!!!!!
Deixa de fer bullir l'aigua amb pastilles i potingues, o faràs esclatar casa teva.
:D:D:D:D:D
Jo t'aconsello una cosa que per començar crec que no és un mal consell: mira de tocar l'aigua lo mínim posible i busca especies que els hi vingui bé, i no al contrari.
No és un consell gaire profesional, més aviat fil.losófic, per crec que així començaras més ràpid i amb menys problemes.
Pensa que un aigua molt manipulada pot canviar molt més ràpidament que no els peixos adaptar-s'hi. I has d'estar molt més a sobre.

Jo tinc Gh12, Kh4, PH 7,5 i amb això m'hi quedo de moment.

Ara bé, si ja tens l'aparell d'osmosi... doncs mira com et queda amb diferents percentatges de mescla. Utilitza sempre la mateixa mescla, i deixa't de pastilles.

Posa vida dintre (que es correspongui amb l'aigua), bacteris comercials seguint les instruccions, i cap més. A gaudir.

Digues si et plau qué et medeix l'aigua de l'aixeta.

I oblida't de lo que sigui electrónic que has dit. Testadors de SERA, i palante.

I més endavant ja faràs experiments (molt a poc a poc i comença amb gasosa :D)

Sort

Damaris3
07-feb-2009, 14:16
bones Tofol, quina paciència que heu de tenir els experimentats amb els principants eh!!! jejeje però bé, jo en faig lectura en positiu de la meva impaciència amb que tots els valors estiguin bé, això és un indicador que segueixo motivada i no tiro la toballola.

a veure, les aigues i les seves característiques. abans de tot, dir-te que hi ha 2 sistemes un de descalsificació i l'altre d'osmosi. visc en una casa amb 2 plantes, els pares a dalt i jo a baix. ells van muntar el sistema i totes les aixetes de la casa tenen aigua descalsificada. a més, a l'aixeta de la seva cuina és on hi ha l'osmosi.
aleshores,
aigua descalsificada (la que el surt a l'aixeta de casa): Kh 8, Gh 0 i Ph crec que 7,5 o 8.
aigua d'osmosi: Kh 1, Gh 0 i Ph 6

com ho veus?

bacteris comercials en vaig posar la setmana passada i aquesta setmana, lo que ja deia, les plantes, ahir els 4 hemigramus i aquest matí (abans de veure el teu sms) m'he informat i he confirmat el que em deia l'Hector, que amb un cardumen amb totes les lletres estarien millor, així que he comprat 6 hemigramus més. com ho veieu? ara els veig com una mica més segurs i fan més moviment. el menjar segueixen sense ni tastarlo, però bé, deu formar part del procés d'adaptació i ara em penso que si que no ho remeno més, fins la setmana que ve que pensava fer el primer canvi d'aigua (amb vida dins) i afegir-hi algun peix. pensava amb 3 o 4 coridores, però com els hemigramus es queden força cap al fons, potser hi posaria un altre cardumen de cardenals i les coridores i ramirezzis més endavant.

tofol
07-feb-2009, 18:42
com ho veus?

Doncs......
1: ¿puc venir a viure amb les teves aixetes?:D
Veiam, amb l'aigua ho tens molt bé. Si fas 50% tindras un aigua neutra_pelín ácida, molt tova, i tamponada. No tens que fer res més. Hi ha un munt de peixos que hi poden viure fantàsticament. Amazónics també.

2: Et compliques una mica amb les espècies. Fuig de tot allò que sigui "sensible" (fora de Nitrats) "difícil", "poco tolerante" "agresivo"....
Si tens que treballar amb aigua més ácida pots agafar només la d'osmosi però et quedes sense tampó. Intentar pujar el tampó, o baixar el ph de la mescla anterior, són coses que de moment no t'hauries de posar.

3: Repeteixo, no et compliquis. La mescla 50% está perfecta, tant de bo la tingués jo. Busca espécies adients amb ella, i tolerants, que n'hi ha moltes. Ara, a l'arrencada no et compliquis, ja tindras temps.

4. Ja he dit lo de "no et compliquis"?:D

Damaris3
07-feb-2009, 19:36
bones tofol!!!
de fet, com et deia, aquest matí he fet feina abans de veure el teu post i clar, tal i com havia comprat els 6 hemigramus nous, tb havia tirat més producte per baixar el ph, però a partir d'ara et faré cas i no la putinejaré més. total, ara tinc Gh 12, Ph 7, els nitrits i nitrats a ratlla pq tampoc han passat tans dies.
estàs convidat a fer ús de les meves aixetes quan vulguis!!!! llàstima que segurament tens més a ma aigua destilada, que fins a Manresa hi ha un tros.
pel que fa a la barreja d'aigues tens raó, he fet analisis posant 50% aigua d'osmosi i 50% d'aigua descalsificada i em dona Gh 0, Kh 5 i Ph 6,5-7.
aleshores, ara deixo l'aquari tal i com està amb les dades d'abans i la setmana que ve faig el sifonat treient el 20% i afegint de nou el 20% amb bareja 50 i 50 oi?

i pel que fa a les especies, amb van fer algunes recomanacions i en funció d'això m'havia decidit pel que deia a l'altre missatge. els borratxets no són dels sensibles, difícils i agressius oi? com seguiries fent la convinació tu pels 90l? és que mirant llibres hi ha especies maques i que semblen fàcils de cuidar, però a les botigues no els trobo, hi solen haver els més comercialitzats!

hector28bcn
07-feb-2009, 21:18
Si el que necessitaben era companyia! ;) jo més cardúmen... no sé pensa abans que és el que vols tenir visualitza el numero de peixos en el espai que tens , dos cardúmens... no se jo... i quan tinguin gana ja menjaran tu.. poden estar 10 dies sense menjar que no els hi passa res, no t´amoinis, poc a poc i bona lletra, i com diu el compi no et compliquis.

tofol
07-feb-2009, 22:44
.........ara tinc Gh 12, Ph 7,
........ i em dona Gh 0, Kh 5 i Ph 6,5-7.
.........la setmana que ve faig el sifonat
.........treient el 20% i afegint de nou el 20% amb bareja 50 i 50 oi?
.........però a les botigues no els trobo, hi solen haver els més comercialitzats!

- Això del Gh 12 no ho entenc. Vols dir que a base de pastilles has pujat de 0 a 12? No importa, amb els canvis ja tornará al seu nivell.
- Veus? Doncs aquesta aigua ja está molt bé pels amazónics, i per molts altres.
- Un sifonat a la setmana és un bon costum, encara que de moment no tindràs gran cosa a sifonar.
- no cal que facis canvi d'aigua fins que no pujin els nitrats.
- hi ha peixos que viuen molts anys, mira els que t'agraden i puguis mantenir en bones condicions, i ja els trobaras. Vull dir que no agafis un peix que no t'acaba de fer el pes perquè desprès l'hauras de cuidar cada dia. Els compis del foro coneixen molt bé el mercat. Quan ho tinguis clar obre un altre fil preguntant pel peix en concret i ja veuras com el trobem entre tots. Hi ha botigues que te'ls portaran per encarrec, algunes fins i tot per correu. Pasa que no poden tenir totes les espécies, però estan en contacte amb majoristes que si les poden aconseguir.

Salutacions

P.D. dues cosetes mes
- amb la teva aigua no pots tenir cargols ni gambetes. No et preocupis. Més endavant ja et faras un gambari. Jo tinc un a costat de la pantalla de l'ordinador.
- quan posis plantes les hauras d'abonar. Mes coses per llegir :o ho sento. :)

Damaris3
08-feb-2009, 10:23
moltes gràcies nois!!!
si si, la veritat és que entre els articles d'internet, els llibres de la biblioteca i els vostres consells, m'estic documentant a saco! en una setmana he après mooooltes coses, les que feia malament, les que hauré de fer properarment . . . en fi, que m'estic enganxant molt, per dir-vos que ja començo a mirar més espais de casa que siguin adients per futurs habitants jejejeje ei, però més endavant, que si una cosa estic aprenent és a ser pacient.

doncs res, això que gràcies de nou i ja us tindré informats!