Ver la Versión Completa : Posta Trimacs . . . i ara que?
Booooooona tarda a tothom!!
Feia dos dies que la femella de la parella dels Trimaculatum començava a ensenyar l'ovopositor . . . era questio de dies i, efectivament, aquest mati han fet la posta.
Hi deuen haver vora 300-400 ous . . . mes o menos per que no es veu gaire be, l'han fet en una pedra gran, a la part vertical que queda mig-amagada a la vista.
I ara que coi faig?!! Ajuda!!! ;)
Ah! Per cert . . . moltes merces a tothom p'els consells. Heu tingut rao, ha funcionat. Ho heu aconsseguit!! Moltes merces!! http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley32.gif
Josep Triginer
04-nov-2004, 21:05
Hola Xavier,
Encara qe no he mantingut mai aquesta espècie en els meus acuaris, si que tinc alguna experiència amb cíclids centroamericans.
Primer dir-te que els peixo que tens són Parapetenia trimaculata. Fa uns pocs anys, moltes espècies del gènere ciclasoma es van reclassificar en altres gèneres i això ha fet que la taxonomia dels cíclids americans sigui un autèntic embolic. Malgrat que els temes taxonòmics no són gaire rellevants pel maneniment dels nostres animalons, son questions interessants per a molts aficionats i ajuda a evitar malentesos.
Hi ha un altre aspecte molt més important però. No sé si saps que tens autèntiques bèsties que poden arribar a uns 35 cm de talla màxima. Els cíclids centroamericans de talla mitja i gran (com els teus) tenen fama merescuda d'agressius i encara que jo he disfrutat molt, i encara ho faig, amb ells, els teus P.trimaculata necessitaran molt d'espai.
Tractan-se d'animalsde tamany considerable,els alevins no necessitan infusoris com aaliment inicial i pots passar a l'artèmia viva des d'un bon principi. Si no en tens de preparada, pots donar sen-se problema aliment sec pulveritzat,que pots trobar en els comerços del ram Pots intentar matxacar escames normals, però no és aconsellable perquè la proporció de nutrients no és la mateixa que la necessària per als alevins i perquè no és fàcilaconseguir pols el suficientment fina. També t'aconselloalimentar-los amb rovell d'un ou dur. Sols el rovell. El pots diluir en un got i és força nutritiu. Malgrat tot, si pots, dóna Artemia.
Ja ens aniràs informanti sort.
Josep
Gracies Josep pe'ls teus consells.
Era conscient del tamany maxim al que pot arribar l'especie. De moment i donat el tamany dels especimens, estan allotjats amb un 200 litres. Estic a l'espera de poder montar "en breu" algo mes gran, pero m'he de posar d'acord amb alguna altra persona . . . . ;)
Els ous son relativament grossos com be apuntaves. Als "pares" els estic alimentant amb fetge, vedella i un granulat de Azoo especial per als FlowerHorn . . . no se, no se . . . tambe adjunto vitamines tant al menjr com directament a l'aigua. Canvis d'aigua cada 2 dies d'un 10-20% . . . no se. . .
Saps si els pares donen menjar triturat al nuvol d'alevins? Es que algun cop he llegit que hi han especies que ho fan.
Tot i aixi provare amb lo de l'ou, a veure que tal.
Creus que seria bo separar a les cries dels pares un cop nedin o . . . que faig? Que creus que seria mes convenient?
Moltes merces per anticipat!;)
Josep Triginer
04-nov-2004, 22:01
En altres cíclids similars que he tingut no he observat que els pares triturin el menjar, però sí que és cert que molts ho fan. Si és aquest el cas seria interessant que ens ho fessis saber. Ja veuràs que el veritble xou en l'acuari el tindràs quan els alevins nedin i els pares els hagin de vigilar. Jo recordo una parella de Nandopsis octofasciatum (Jack Demsey) martiritzant a tot bitxo vivent, inclosos peixos gat, en una acuri de 1,2 m, intentant pretegir als 'fillets'. Si això et passa hauràs de treure els alevins perevitar riscos. Però tú experimenta, observa que és el que passa i estigues a l'aguait. Tambés dependrà dels altres habitants que tinguis.
Sort.
Josep
Tinc 4 trimaculatum mes. Vaig fer-me amb un grup de 6 buscant precisament el que ja tinc, una parella reproductora.
Amb els altres 4 intentare allotjar-los com abans millor en un altre tanc.
Ja tinc ganes de poder veure als "fillets" nedant i donant tombs per l'aquari . . . pero es que al ser la primera posta tinc por de que s'acabin menjant els ous.
La femella va abanicant la posta, el mascle vigila que no s'apropi ningu . . . no se, ja us mantindre informats . . . a veure que tal . . .
Ah! Tambe tinc 2 plecostomus petits, pero ja han apres des de fa uns dies fins on poden arribar :smiley18:.
Salvador Borràs
04-nov-2004, 22:24
Hola Xavier,
Moltes felicitats per la posta segur que en treuras molts alevins ja que els ciclids centre americans son sempre molt bons pares. Disfrutaras molt veien els pares amb el nuvol d'alevins. Per a la alimentació no tindras problemas segur que menjan qualsevol cosa que els hi entri per la boca.
Fins aviat
SalvaEdited by: salva
Moltes merces pe'ls anims Salva. Em fara falta per que estic una mica desentrenat, a mes, les uniques postes que he tingut sempre han sigut dels "facilones" (escalars, kribiensis, ciclid joya, nigrosfaciatum, etc . . . no te cap merit).
Espero poder gaudir del nuvol i de l'espectacle dels pares. Si no es menjen els ous i apareixen les cries enviare alguna foto (pero de les meves, de les mal fetes :smiley11:)
Gracies un cop mes!;)
Aleix Llovet
05-nov-2004, 02:27
Felicitats Xavier! després de tanta reforma per fi ja s'han decidit! jeje A veure si proves de fer alguna fotografia!
Salut!
Hola Aleix!
Ho tinc complicat per poder-li fer una foto a la posta, perque esta tot just en l'angle visual contrari al vidre del davant. Es veuen un quant tot just a la part superior de la pedra, pero la resta esta en una paret vertical que dona tot just al vidre de radera (pero ho veig perque segons amb l'angle de visio que miris, el vidre posterior fa com una mena de mirall).
Tot i aixi,espero que no es menjin la posta i fare fotos a les cries, a veure com surt.
Salut!
Ja han començat a sortir les primeres cries de l'ou . . . la femella comença a anar una mica de cul posant a les cries que van sortint dintre d'una maceta petita que vaig posar a mode de refugi :smiley4:.
La llastima es que vora un 50% minim de la posta no ha estat fecundada pe'l mascle i estan blancs . . . pero dels que hi han inclus els que encara no han sortit sembla que es vegin dos petits puntets negres que semblen els ulls dels peixets (es que els ous son relativamet grans) . . . es una passada . . . :smiley4:
Espero que la o les propores postes tinguin algo mes d'exit que aquesta ;).
Us anire informant sobre l'evolucio dels alevins.
En separo alguns per assegurar-me un minim de supervivencia o els hi deixo tots els que surtin a la parella per a que els cuidin ells?
Gracies!
Ernesto
07-nov-2004, 20:08
Hola Xavier y felicitaciones por esa primera puesta !!!.....
Yo te recomiendo que dejes los alevines con los padres pues no suelen devorarlos, y sobre todo si no hay amenzas de otros pobladores del acuario. Los padres, como bien han dicho, cuidan muy bien de los alevines y ya iras viendo como se vuelven locos tratando de mantenerlos todos juntos, que segun leo ya lo vas viendo con la madre, pero espera qe naden con mas libertad y veras lo que es un autentico show........los pobres se vuelven literalmente loco buscando a los perdidos......
Como te han dicho, con la comida no tendras ningun problema pues pueden comer de casi todo, pero la artemia te asegura una supervivencia mucho as alta que los alimentos en polvo para alevines. La opcion del huevo duro tambien es buena pues la ovoalbumina es una muy buena fuente de proteina que es lo que mas necesitan ahora, pero no lo hagas muy fino porque te puede enturbiar el acuario. Puedes separarlos cuando tengan alrededor de unas2 semanas de vida y asi controlaras mejor el crecimiento y la alimentacion.
Muchisima suerte, y cualquier cosa no dudes en decirlo......
Saludos
Muchas gracias Ernesto por tu apoyo, el cual me hace falta por que voy un poco perdido . . . ;)
Entre todos me ayudais mucho, de verdad. Espero poderos dar buenas noticias sobre el crecimiento de los "niños".
Ya pondre alguna foto si me dejan hacersela!
Un saludo a todos y muchas gracias!!http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley32.gif
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com