Ver la Versión Completa : Sóc nova i no en tinc ni idea de res...
(aquest post l'he possat en diverses seccions, ho sento x les repeticions, xo m'he adonat k en el primer lloc on l'he possat no hi ha gaire "moviment", ho sento)
Hola! Doncs això k sóc nova i no en tinc ni idea de res... us explico una miketa la situació, xk és complicat:
Haviam, som una jove parella adentrada en l món del gos, tot i k encara ens keda molt x apendre, xo això ja és una altre tema, ok? El meu novio sempre li han agradat molt això dels aquaris... xo ni ell ni jo tenim cap coneixement sobre això, i ara a casa seva pot tenir aquari gran (no rigueu massa per l'absència d llenguatge tècnic n akesta matèria...).
La cosa està en què, com k venim una mika del mòn del gos i tots sabem k passa amb el tema d les botigues d'animals i criaders multiraza, etc, no sé si amb els peixos passa el mateix, doncs no sé a on dirigir-me.
Així com amb els gossos hi ha criaders, on hi ha controls genètics, hi ha linies de molts temes... bufff.. esk estic tant perduda...
Al grano!!! haviam k x exemple comprar un gos en una botiga es una "lokuraaa" (tot això d les enfermetats gènetiques, selecció d pedigrees, exposicions, treball, assistencia, agility...i mil coses més) Lo dels peixos kom funciona? hi ha criaders? o simplement bones i dolentes botigues? esk no en tinc ni idea...
Algú em pot assessorar una miketa? o recomanar-me algún lloc d confiança? Insisteixo, no en tenim ni idea d tot això, xo venim del món del gos i sabem els "mamoneos" k hi ha. Volem fer les coses bé.
Moltes gràcies x adelantat.
Hola, em sembla que no sóc el més adequat per respondre, però bé... tot just fa un parell de mesos que he començat jo amb tot això.
En tot cas sí que et puc dir que abans de fer el pas et pensis bé què vols i com ho faràs. I t'ho dic per experiència perquè jo no vaig pensar ni que feia ni què volia (em van regalar un aquari...), així que m'hi vaig trobar de cop. I amb això he hagut de córrer algun cop i bé... he passat per unes quantes ja (2 baixes, enfermetat del punt blanc, cria... 4 cries...., aigua descompensada i 50 canvis d'aigua, algues, plantes, cargols...). Bé, que si vols que vagi bé comença bé i informat bé de com ho has de fer per muntar un aquari. Hi ha molta info per internet també. I aquí t'hi ajudaran també.
I de botigues, doncs jo no te'n puc recomanar cap. :)
Astu
Hola
Jo tampoc soc el mes adequat XD
Decidiu si sera aigua dolça o salada, heu posat el missatge a tots dos llocs... i crec que els filtres son força diferents.
Mireu moltes fotos d`aquaris
Aneu prenent mides de l`espai que teniu... mireu quin tipus d`aquari vos agrada mes, hi ha kits estil combo, amb taula llums i filtre, tb es pot comprar per parts, fer a mida...
Quan sabeu com sera el vidre, i si sera dolç o salat podeu començar a pensar com vos agradaria que fos per dins...
i no vos estresseu :)
Sort
Ai! k m'emociono i tot x les vostres respostes, gràcies a tots dos. De veritat k m'esperava un altre tipus d tracte xk té tela això... he estat voltant x akí i estic veient k akí tots en sabeu moltíssim, i fins i tot els novatos ja vam amb tecnicismes!!! jajaja!
Per cert, faig un parentesi: com pot ser k una cosa aparentment tant sencilla com són els peixos alhora siguin tant complicats?:smiley3: Veureu akí tots sou (i no us ofengueu) com massa "químics, físics,..." Allà al món del gos som molt més "psicològics, comunicatius... ( i és clar k també hi ha molta part d'estudis d genètica, morfologia de les estructures del gos...) però ké curiós aquest món!!!
Us explicos el ké volem però, siusplau, no rigueu massa pel meu llenguatge:
- Segurament serà aigua dolça, ja k sembla k x exemple n akest fòrum podem trobar més assessorament. M'he adonat k hi ha molta més participació en aigua dolça. A més sembla més fàcil. Insisteixo, no en tinc ni idea. Què és menys complicat per començar?
- L'aquari el volem bén "grandote" ara mateix seria incapaç de dir mides concretes, ja k ara mateix no començariem la feina, sinó a l'estiu. Però l'espai no es un problema, en tenim d molt. Això sí, també em fa pensar k kom més gran sigui l'aquari més complicat i més feina serà, no?
- Volem un aquari bén maco, jajaja, suposu k tothom més o menys també vol això, no? Volem peixos vistosos, volem alegria pura i dura. Sempre he cregut que els tropicals eren de més coloraines, però visitant botigues on-line (només x mirar,eh) m'he adonat k tampoc és ben bé així... No ho sé. Suposu a més, k també s'han d mirar molts altres aspectes x decidir kins peixos i plantes volem tenir,no?
- "Astu", sí tens tota la raó del món. Per aquest mateix motiu, abans d començar m'he decidit a venir akí. A´més ja sabeu k no tinc massa simpatia cap a les botigues d'animals ke et volem vendre gosos malalts i k venen d no se kin país d l'Est i molt més, eh! Però clar, no sé si amb els peixos és el mateix... hi ha "bones" botigues i altres d "dolentes" o kom funciona això? hi ha criaders? o k? És més, si algú coneix algún establiment d confiança on em puguin assessorar des d'un començament?
- Per últim, m'agradaria, sobretot tu "ANB001" k ets el k m'ho ha comentat, k em recomenèssiu webs, però faciletes,eh, que ens coneixem. És a dir, a tipus foto i comentari, per exemple.
Moltes gràcies a tots.
albertus
29-abr-2009, 16:55
Benvinguda i benvingut al foro rumir.
Avans de res, t'agrairia que escrivissis a lo word, es a dir, amb accents i tot, està clar que jo fai un munt de faltes, però a vegades llegir un text a lo sms es fa una mica pesat, no t'ho preguis malament ja que a mi em passa de vegades que escric així. ;)
A veure, per els tecnicismes no et preocupis, a aquí no has de demostrar a ningú que saps o que no en saps, tu començes i punt.
Has comentat el tema, de perquè és tan complicat el món del peix, jajaja m'ha fet gràcia. Com tú sabràs, els mamífers són més intel·ligents que els peixos, tú estàs acostumada a tractar amb animals amb els que interactues, amb un peix mai interactuaras, per això com tu dius, nosaltres sóm més primirats amb la química de l'aigua, etc.
Fas bé de començar amb un aquari gran, tu pensa, que sempre hi ha un límit de concetracions de compostos en forma iònica com nitrats, nitrits, amoniac, etc, en un aquari més petit, com tens menys volum d'aigua, aquestes concentracions s'assoleixen molt més ràid, en canvi, en un de gran, passa al revés, en definitiva, és molt més còmode en quan a manteniment.
Et recomano començar amb aigua dolça, no per ser més fàcil que l'aigua salada (que no ho és) sinó per ser més barat.
La meva pregunta és, voleu un aquari a lo natural o amb estrelletes de plàstic i submarinistes que pujen i baixen? ho dic per recomanar-vos decoració, etc. En cas de que sigui en plan natural, ho recomanaré, de l'altre manera no, ja que personalment no m'agrada i no tinc experiència personal. :D
Vigila molt amb el que llegeixes per internet, hi han moltes burrades i moltes coses certes, però compara "teories" i sobretot, pregunta tot el que vulguis al foro.
Gràcies per els consells, "albertus". Anem per parts:
1. Sóc jove i ho reivindico, d'aquí el meu llenguatge amb tocs d' "SMS". Tot i ser una persona de lletres (potser per aquí hi ha molta més ciència) m'agrada aquest llenguatge "SMS", molt més ràpid, això sí respectant al màxim possible les normes gramaticals, per exemple. Si t'adones de la meva expressió, hi veuràs que fins i tot hi escric, també perquè és automàtic, la majoria d'accents! jajaja. Em penso que aquí hi ha un públic més avançat en edat, el qual els resulta més còmode llegir les coses bé. Tu tranquil que ja intentaré fer-me més amiga del Sr. Fabra.
2. "A lo que vamos". Referent a les mides de l'aquari, no hi havia pensat en això que dius tu, però penso que té molta llògica. En definitiva, seguim amb la nostra decisió inicial.
Tot i que ja ho teníem gairebé del tot decidit, sí, serà d'aigua dolça. M'acabes de convèncer, jajaja.
El volem, com tu dius, "a lo natural", més maco, no? Sinó quina gràcia té montar tota aquesta "parafernàlia". Volem un aquari, no un pessebre de Nadal.
Per últim, gràcies pel consell de les webs, això ja m'ho imaginava, passa amb tot. A més, comentar-vos que sort que encara no ens hem possat "manos a la obra" i ens ho vam pensar una miqueta més (també pel tema dels gossos), perquè això, com tot, i més si es tracta d'èssers vius, requereix molta constància i sobretot PACIÈNCIA.
Una última cosa i ja paro, he pensat en fer una llista (com si es tractes d'un aquari de paper, jajaja) on hi estic anotant tot el que em dieu. De moment no hi ha ni cap planta ni cap peix, ja que no conec res de compatibilitats. El que sí que us agrairia molt és que em recomanèssiu algún establiment on no busquin tant el "fer negoci" i ens assessorin de veritat.
Gràcies.
Hola,
A l'albertus escriuli bé que s'està fent gran i si no s'entera si no:D
Una de les coses que heu de mirar es el presupost que teniu. Soposo que será un acuari per fer maco a una habitació per lo tant haureu de mirar una taula, una urna i la llum com a mínim. Quant més gran es l'aquari també més car.
I quant més gran més estable i fàcil de mantenir pero també es més engorrós fer canvis d'aigua i més temps de dedicació per les plantes. Per iniciar-se no cal un aquari de 600 litres, potser se us farà massa pessat. Si el voleu un gran una bona opció seria un d'uns 200 litres (uns 1,20 metres de llarg).
Millor aigua dolça per començar, més fàcil de mantenir, hi ha menys parámetres que controlar i si la pifias la broma no surt tan cara.
En el món dels peixos també hi ha criadors però no com els gosos. La majoría són criadors comercials de moltes varietats, no especifics. Excepte especies molt puntuals (discs, bettas, guppys...) no és fa selecció genética (més que genética, al igual que amb els gosos es podría dir que és selecció visual) per anar a concurs.
Tendes ni ha moltes. A l'apartat de tendes tens un bon llistat, en principi en qualsevol d'aquestes tendes especialitzades d'atendran bé.
Qualsevol dubte aquí estem!
albertus
29-abr-2009, 19:50
jajaja Nono, si jo tambe soc jove tinc 8 anys, però m`agrada llegir normal. Ja t'ho he dit que no t'ho deia per fotre, a mi de vegades em passa que escric a lo sms, però si tu ho veus aixi, cap problema.
Més tard parlem de la decoració, que ar estic a casa d'un amic i no puc esciure molt. ;)
Jaume71
29-abr-2009, 23:46
En primer lloc donar-vos la benvinguda al nostre fòrum i a la nostra afició! :smiley2:
Tot i que d'entrada això dels aquaris us pot semblar molt complicat, veureu que la cosa és més senzilla del que sembla, però com en tot, al començament el que s'ha de fer és informar-se i recollir el màxim d'informció possible. La majoria de desastres de novato són per fer les coses sense haver-se informat degudament, voler fer les coses massa depressa i precipitar-se en les decisions inicials. La paciència és realment la virtud de l'aquarista.
De moment, doncs, ho esteu fent bé ;)
Això de tenir espai és un gran què, realment un aquari gran és molt més estable que no pas un de petit, i per tant el seu manteniment és relativament més senzill i es pot retrassar més en el temps, d'alguna manera un aquari gran funciona més "sol" que no un de petit.
Igual que l'Edu, crec que pel que dieu heu d'anar a un aquari de 200 litres mínim. Si teniu tant d'espai, un aquari més petit es veurà massa petit. Si disposeu d'espai i us hi voleu ficar de debó (a l'afició, no a dins l'aquari :D), un aquari de 120 de llarg us farà goig. Seria el típic 240 litres (120 x 40 x 50) (llargxfonsxalt), o bé ja un 300 l (120x50x50). Més gran ja seria potser una mica massa bèstia per començar.
Per començar definitivament l'aigua dolça, el tema marí es força més complicat, té molts més aparells, cal seguir-lo molt de sobre i en general tot és molt més car.
I ara us poso una mica de deures:D
Per a començar a entrar en matèria et recomano aquest dos enllaços:
Una guia molt senzilla però molt visual: http://www.acuaristas.cl/acuariovirtual/
Una guia molt completa (potser una mica anticuada ja) però molt bona per començar: http://faq.thekrib.com/es
I ja ho sabeu, aquí estem per al que anar-vos assesorant en el projecte.
En primer lloc, agrair-vos A TOTS tot aquest allau d'informació, jeje. Me la miraré amb calma...
"albertus" què fort... només tens 8 anyets i ja ets tot un expert... vaja, "no sé más que un niño de primaria" jajaja!
"JAume71" moltes gràcies pels enllaços web. De moment m'he mirat el primer i té molt bona pinta... és molt clar i gràfic, pas a pas.
Conclusions, de moment:
1. Aigua dolça.
2. 200L - 300L, si pot ser que vingui tot bén montadet i enllestit, he vist alguns que venen amb moble i tot.
3. "A lo natural"
4. Paciència, paciència, paciècia... de moment informar-me més, llegir-me tot això que em recomaneu i quan pugui (que ara hi ha exàmens i expos canines!!!) anar a una d'aquestes botigues que hi ha al llistat de la web.
5. Completar el nostre modest "aquari de paper", no en sabem res de plantes, roques, peixos... però tot arribarà.
Per cert, per curiositat, no sé si aquí es pot parlar gaire de botigues per temes de publicitat o antipublicitat, vosaltres, els aquariofílics, que en penseu del Mrs. Guau? Evidentment és una opció rapidíssima però... ja sabeu més o menys per on vaig, no? gossos? com que no,eh! jajaja! i els peixos què?
És més podríeu recomanar-me alguna botiga en concret? o això és delicat? Encara no conec del normes d'aquí, ho sento.
Moltíssimes gràcies a tots!!! De veritat que amb gent com vosaltres dóna gust aficionar-se en això. En altres àmbits hi ha molta més rivalitat.
Gràcies.
Ernesto
01-may-2009, 01:19
Bueno bueno bueno !!!!.....si hay "nouvinguts" que quieren montarse un acuario grande !!!!.......
BUAAAAAAJAAAAJAJAJAJAJA !!!!!!!......(risa del malo de los dibujos animados, el villano archienemigo del superheroe)......BIENVENIIIIIIIIDOS !!!!!!!.......unios al clan pequeños Padawan, unios y perderos en el lado oscuro de la acuariofilia: los acuarios grandes.....
Ante todo bienvenidos a la AAB y a la aficion, y perdonad que no escriba en catalan pero no es mi lengua materna, y me cuesta expresarme con claridad. Creo que es la primera vez que lo digo, asi que lo hago extensivo a todos los lectores del foro....:(
Como bien os han explicado los compañeros, mientras mas grande el sistema, mas elementos biologicos y quimicos hay involucrados en él, trabajando para conseguir su estabilidad, y por consiguiente suelen ser acuarios que dan muchos menos problemas, o en muchos casos ninguno. Mi mejor recomendacion (oireis/leereis cosas de mi y mi relacion con los acuarios y bichos grandes), es que comenceis con un acuario tan grande como querais, siempre basandonos en dos limitantes principales: espacio y presupuesto. Partiendo de esos dos datos se puede comenzar a desarrollar un proyecto bonito y que no te esclavice, y siempre digo que el tamaño no es un problema, puedes comenzar con un 600Lt siempre y cuando tengas la informacion que te permitira llevar adelante ese proyecto y gestionarlo correctamente sin sacrificios importantes (como por ejemplo el tiempo).
Desafortunadamente la gente no proyecta la instalacion de un acuario ni te lo aconsejan en las tiendas, simplemente compran/venden una caja capaz de contener agua y una maquinita que la mueva, y a continuacion introducen en el agua unos organismos que curiosamente tienen la graciosa capacidad de moverse.
La forma en la que estais planificando vuestro acuario, bajo mi punto de vista es la formula del exito.
Contar desde aqui con mi pleno apoyo, y como ya os han dicho, con el del resto de miembros.
Normalmente cuando aconsejo a alguien que quiere un acuario hago tres planteamientos:
1.- Espacio disponible (tener en cuenta el peso de un acuario grande, y otros factores).
2.- Presupuesto maximo (construccion a medida o tanque standard).
3.- Quien quieres que sea la "estrella" de tu acuario (que pez me vuelve loco y quiero a toda costa en mi acuario).
A partir de aqui se comienza a trabajar.
Un saludo
Ernesto Roa.
albertus
01-may-2009, 12:42
NONO, en tinc 18, m'havia deixat el número 1 perdó! jajajajajajajajajaja
espectacular Albertus XD
Ja heu pres mides? encara que nomes fos la superficie, sense pensar en l`alçada.
Jaume71
04-may-2009, 10:03
Per cert, per curiositat, no sé si aquí es pot parlar gaire de botigues per temes de publicitat o antipublicitat, vosaltres, els aquariofílics, que en penseu del Mrs. Guau? Evidentment és una opció rapidíssima però... ja sabeu més o menys per on vaig, no? gossos? com que no,eh! jajaja! i els peixos què? ...
Doncs per a nosaltres els Mr. Guau són més aviat tendes de gossos.... imagina't!!! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Ernesto
19-may-2009, 16:01
Hola...!!!!
Como va ese plan?, habeis avanzado algo?.
Un saludo
Ernesto Roa.
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com