PDA

Ver la Versión Completa : Alga Cladophora.

Cosimo
10-ene-2010, 00:50
Hola.
Des de fa uns dies tinc algues a l'aquari i després de donar unes voltes per la xarxa, estic gairebé segur que es tracta de Cladophora. És una espècie d'alga filamentosa de color verd però que costa una mica més d'eliminar amb la mà. M'han recomanat medicar amb un algicida ja que sembla difícil d'erradicar. Què en penseu vosaltres? Quin desequilibri pot haver-hi a l'aquari que les hagi fet aparèixer?

Moltes gràcies.

Petxinot
10-ene-2010, 01:20
Hola,

Medicar sempre ha de ser la darrera opció, al meu parer.

Jo et recomano un peix, el Trichogaster microlepis, el gurami llum de lluna. És de color gris plata, no es gaire acolorit, però no és un peix agressiu i és molt efectiu contra les algues verdes filamentoses. ;)

Sort!

Cosimo
10-ene-2010, 17:40
Hola i gràcies per respondre.
Tinc un parell de Crossocheilus Siamensis, un parell d'Otocinclus Vestius i dues Caridina Multidentata i sembla que passen olímpicament d'aquestes algues. Abans d'afergir un altre peix a l'aquari voldria arribar a saber què és el que ha produït aquest desgavell. Voldria saber quina és la causa per posar-li remei i no afegir peixos cada cop que tinc un problema d'algues. Alguna cosa ha d'estar de més o de menys dins l'aquari i ha fet aparèixer aquestes algues, però quina?

Salutacions.

Petxinot
10-ene-2010, 18:31
els otocinclus nomes mengen algues incrustants i els crossocheilus no mengen algues. Diuen que el similar Epalzeorrhincus kallopterus en menja, pero a la que troben millor menjar suen de les algues.

Les caridines japoniques en mengen, pero si nome stens una, pobreta no donarà a l'abast.

Segurament alimentes massa i tens una mala iluminació, o tens plante spoc competitives a l'hora d'eliminar nudrients.
Salut

Cosimo
11-ene-2010, 16:22
Hola.
De moment, he decidit esperar uns dies fent els canvis d'aigua habituals però sense adobar, mentre les plantes tirin bé... A veure si tinc sort i es posa tot al seu lloc! Si no és així ja pensaré en l'opció del peix que m'has aconsellat.

Gràcies.

karavanseray
11-ene-2010, 18:56
Pot ser aixo t'ajuda:

http://www.aquariofilabcn.org/boletines/butlleti02.pdf

Cosimo
12-ene-2010, 10:01
Hola.
Gràcies per l'enllaç però aquest no és el tipus d'alga que tinc a l'aquari. De tota manera, he passat una bona estona llegint els articles.

karavanseray
14-ene-2010, 17:58
http://www.aquaesfera.org/panel/showthread.php?t=4013

Cosimo
16-ene-2010, 01:59
Hola.
He decidit començar un tractament amb algicida. A principis de febrer he de marxar 10 dies i no vull arriscar-me a patir un gran desastre.

Moltes gràcies.

Marc Martínez
18-ene-2010, 08:41
Jo analitzaría NO3 i Po4 per saer er on pot anar el esgavell, el tema alguicida no emconvenç gens. Per cert quines pautews d'adob segueixes? Quin alguicida penses fer servir?

AlwaysTB
18-ene-2010, 09:52
Jo analitzaría NO3 i Po4 per saer er on pot anar el esgavell, el tema alguicida no emconvenç gens. Per cert quines pautews d'adob segueixes? Quin alguicida penses fer servir?

Jo estic d'acord amb el Marc Martinez. Analitza ja que les algues apareixen per una descompensació dels macro i micro nutrients. Per eliminar-es, en la majoría de casos és suficient equilibrar els nutrients i posar plantes de creixement ràpid, perquè els absorbeixin i no deixin cap nutrient per a les algues.

Altres solucions passen per reduir dràsticament el foto periode i el manjar que tirem al aquari, principal causant dels desequilibris. Jo he acabat així amb les algues del meu tanganyika. Ara el Tropheus Duboisi s'esta posant les botes amb les 4 que queden. Simplement reduint el fotoperiode a 4h enlloc de 10h i el menjar: de dos pessics al día a un cada 2 dies. Mano de santo!:D

Suposant que et funcioni l'alguicida, només serà una solució temporal, ja que la teva rutina d'alimentacio i/o d'abonat estan afavorint que surtin les algues.

Espero que amb aquestes dues respostes seguint la mateixa linia et plantegis de nou el tema de l'alguicida :smiley2:

Cosimo
18-ene-2010, 12:00
Hola.
Cada setmana canvio el 20% de l'aigua (3/4 parts de l'aixeta i 1/4 part d'òsmosi) i adobo amb 1,5ml de Fluorish de Seachem. El fotoperiode és de 9 hores i només mengen un pessic al dia. Els paràmetres de l'aigua són correctes. Com he dit anteriorment, hauré de marxar uns 10 dies i és per això que m'he decidit per la via ràpida. El tractament amb Brush Algae Killer d'Azoo sembla que funciona, tot i que només fa quatre dies que l'he iniciat.

Salut!

Marc Martínez
18-ene-2010, 20:54
Ok, doncs que tinguis sort ja ens explicarás. Un comentari, a la web de seachem pots trobar la composició de fluorishi el següent text:

Flourish™ is a comprehensive plant supplement for the natural freshwater aquarium. It contains a rich assortment of important micro elements, trace elements and other nutrients. These include calcium, magnesium, iron and other important elements that have been shown to be beneficial to aquatic plants. View a chart of Flourish™ constituents and signs of their deficiency. For macro element (NPK) fertilization, use Flourish Nitrogen™, Flourish Phosphorus™ or Flourish Potassium™ as needed.

Es adir, que es un adob a base de ferro i micronutrients i no estas adobant amb macros, possiblement tinguis prous nitrats a causa de la alimentació i carència de fosfats, ja ho deia Redfield:

http://www.aquaplant-chile.cl/store/images/centro_informacion/Dibujo.JPG

Posibilidad de algas verdes, revisa el tema PO4 i la pauta d'abonat amb macros, tens CO2?

Cosimo
18-ene-2010, 21:14
Hola.
Doncs ara ja sé per on he de començar! Mentre faig el tractament amb l'algicida aniré fent-me una pauta nova per adobar amb macros inclosos. Ja m'ho diu la meva mare que és infermera: "Has de llegir sempre els prospectes!"
Ah, se m'oblidava! tinc CO2 de bombona i segons la taula la quantitat és correcta.

Gràcies.

Cosimo
10-feb-2010, 12:48
Hola a tothom.
El procés amb l'algicida ha funcionat perfectament i ara només queda adobar amb coneixement per evitar una altra situació com la passada. No he tingut cap baixa ni "mal de panxa" o comportament estrany dels peixos, gambes i plantes de l'aquari.

Gràcies.