PDA

Ver la Versión Completa : A debate 1.0

Xavi
17-feb-2005, 09:55
Vamos a liarla . . . vamos a darle un poco más de vidilla al foro . . . a ver . . . si quereis, podríamos iniciar una especie de minidebates en los cuales cada uno podría dar su opinión. No se si esta es la mejor sección del foro para hacerlo, pero creo que todo el mundo tiene derecho a opinar, ya sean socios como no lo sean, para así mejorar la calidad del debate. De momento os propongo uno (si queréis) para empezar:

"Cruces entre especies: Si/No".

Por ejemplo, seguro que conoceis el famoso caso de lo Flowerhorn, los cuales tienen casi tantos detractores como admiradores. Que pensais sobre estos mega-cruces? Estais a favor o en contra??

Yo, por ejemplo, quería intentar realizar un cruce entre un Guppy i una Gambussia (parece algo g********s, lo se, no hace falta que me lo digais :smiley9:), para ver si se obtiene o una gambussia algo coloreada o un guppy algo más resistente y adaptable. Que pensais?? (y no vale lo de "ni de coña se vana a cruzar", o "ni lo intentes" . . . algo de chicha, va . . ..)

Un saludo!!

Josep Franch
17-feb-2005, 11:15
Crec que som ja prou, o massa, agosarats en intentar mantenir, i fins i tot reproduir, algunes espècies animals en els nostres ?mini-hàbitats?, com per, a sobre, intentar fer ?experiments? per ?millorar? una espècie.
Suposo, i no ho prenguis com a una qüestió personal, que no estaràs en contra dels transgènics. <?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Sens dubte tothom té dret a opinar... però també a fer-se soci.

Xavi
17-feb-2005, 11:37
Per al·lusions directes del Sr. Franch em veig obligat a respondre . . . ;)je, je, je, je, je . . . :

Estic completa i absolutament en contra de productes alterats geneticament mitjançat recombinacions de seqüencies d'ADN fetes en lavoratori.

Un altre tema son els "creuaments naturals selectius forçats" (deu ni do l'expresioneta . . .), una mena de "selecció natural forçada" com s'ha fet durant segles per exemple amb vaques, i d'altres animals de granja així com diverses races de gossosque, de forma "naturalment forçada", s'han obtingut animals que produeixen per exemple més llet (i estem parlant d'un temps en que ni es coneixía el concepte d'ADN).

Parlant del tema dels gossos . . . la majoría de races que actualment conexiem son l'origen de creuaments selectius entre races de gossos diferents, i a nosaltres ens semblen lo mes normal del mon . . . no??

Però el tema son els peixos . . . i com molt be dius, de vegades ja juguem massa a ser Deu, som massa agoseratsintentant reproduïr de la millor manera possible un macro-habitat en un espai tan reduït. Tot i així, soc dels que no s'arrepenteixen de tindre un aquari a casa i els intento donar les condicions mes similars a les naturals que puc, com suposo que deu fer tothom que tingui un acuari a casa i sigui lo suficientment conscient del que això significa.

(En quant a lo de fer-se soci . . . no hi veig res en contra . . . al contrari, mes aviat un gran acumul d'aventatges :smiley4:)

Robert Viroles
17-feb-2005, 16:55
Una pregunta d'ignorants: Què és el cas Flowehorn?

Robert Virolés

Marc Martínez
17-feb-2005, 23:59
Home, sincerament no hi veig la "necessitat" de fer aquesta mena d'encreuaments, m'explico: per a que vols una Gambussia amb més color? si vols un peix amb més color agafa un guppy o qualsevol altre peix molt colorit. O pel contrari, perque vols un guppy més resistent?, si li dones les necessitats adequades segur que ho es prou. Cada peix es com és i no se pas que hi guañaries en intentar trobar aquesta nova espècie, si no t'agrada aquesta espècie trian una altra que n'hi han una infinitat, només hi veig darrere un intent, com dieu, de jugar a ser Déu, d'experimentar.

Xavi
18-feb-2005, 10:00
No voldria centrar el debat amb el meu projecte Frankestein . . . mes aviat obrir-lo una mica . . . pero ja que m'ho comentes Marc . . . si, es fer una mica d'això, de Frankestein . . . voler jugar a ser Deu? . . . per començar no hi crec amb Deu (això si voleu sería motiu d'un altre debat ;), pero al OFF-TOPIC), les meves aspiracions no son tan altres, "tan sols" es, com be deies, voler experimentar.

Experimentar intentant aconsseguirun hibrid, no pas un encreuament.

En resposta a Robert, sobre el tema Flowerhorn . . . fes una cosa, cerca a Internet imatges sobre els Flowerhorn . . . ja veuràs quines besties . . . lo dolent es que ja s'han trobat casos d'exemplars en llibertat . . . aquest es el perill (be, un d'ells). El descontrol i l'impacte biologic que pot tindre.

Però sobre tot, a Internet hi trobaràs molta informació i segur que fotos ben bones d'aquests "animalons".