Ver la Versión Completa : 26 litres
Hola ! Pregunta: puc tenir 2 bettas (mascle-femella) en un 26 litres? Si poso només un mascle, viurà feliç :o? És que un peix sol no sé si pot estar bé. Crec que la capacitat real deu ser d'uns 22-23 litres, força plantat.
Gràcies per endavant!!!
Laura
roc1981
16-abr-2010, 13:27
Per un mascle només no hauries de tindre cap problema.
Per ficar també una femella crec que 26 litres esta bé, això sí, només una única femella.
Pensa que els bettas son molt territorials.
Rafa.
Gràcies, Rafa. Estic llegint una mica i ja he vist que són molt territotials. Si un de sol pot estar bé, en posaré un, però si és una parella millor per ells, no? :smiley2:
roc1981
16-abr-2010, 13:43
En parella molt millor sempre... jajajajaja! :D :D :D
permisoooo.....
Conste que lo que voy a decir carece de base científica.
Tan sólo es fruto de mis observaciones pero....
.... creo que puedo postular con bastante rotundidad que:
- El cerebro del betta macho carece de subdivisiones, y por lo tanto sólo es capaz de pensar en una cosa al mismo tiempo.
- El principal estímulo del betta macho, sin lugar a dudas, es el apareamiento.
- La betta hembra, sin embargo, y al igual que p.e. el macho humano, tiene el cerebro dividido en dos partes. De esta forma es capaz de pensar al mismo tiempo en el apareamiento y en la alimentación. O en el fútbol y el apareamiento, en el caso del macho humano.
- El betta macho no. Ante la posibilidad de aparearse, cualquier otro estímulo será igual a cero absoluto, puesto que simplemente no tiene más canales de entrada.
:D :D :D
Bueno, bromas aparte, lo de arriba no es del todo broma.
- El betta macho vivirá perfectamente feliz en 20 litros, él solito. Si puede tener la compañía de algunos bichejos, mejor: unas gambitas, unos caracolitos, una lochita...
- Si pones una pareja, el acuario pasará al estado permanente e inalterable de "espectativas de apareamiento". A partir de ahí puede pasar un poco de todo, y algunas de las cosas son "no buenas".
Saludos
roc1981
16-abr-2010, 20:09
Pobre macho betta... morirá de inanición...
No dejará de consumir calorias (quieras o no, aunque sea en el agua, se necesita energia para según que actividades), y ni se acordará de alimentarse para recuperarlas... :D :D :D
Tofol tiene toda la razón, por eso dije lo de "creo". En teoria, en unos 50 litros, pueden convivir más o menos bien, 1 macho y 3 hembras (o eso me parece recordar que leí hace tiempo). El "creo" salió de una simple regla de 3... :P
Sino como descanso para la hembra... siempre puedes poner el acuario cerca de la tele y poner un canal de futbol... (claro que esto no soluciona que el macho siga muriendo de inanición...)
Un saludo!
Rafa.
albertus
16-abr-2010, 20:31
jajajajajaja tofol aquesta reconec que no ha estat dolenta. :D
A veure, el que es totalment cert, es que a un peix li dona igual estar sol com a acompanyat, així que si tens un Betta sol, estará igual de bé que amb femella, només hi haurà una diferència, si està sol no podrà hostiar a ningú....si, així són aquests Betta. Jo no posaría una parella en 25 litres, home, si, val, pot estar, no ho dubto. Però si encara no tens acuari, estiret i agafa un 40 litres per la parella. La femella t'ho agrairà.
Sobretot, moltíssims amagatalls per la femella, ja que tens molts números de que si no té lloc per amagar-se, el mascle la mati.
Sí, un poco de todo lo que habeis dicho tiene cabida.
Pero dejadme que haga una aclaración, repito, fruto de mis observaciones.
En ese acuario de 26 l. o en uno de 120 l., si hay una pareja, el que más peligro corre es el macho. Exceptuando el caso que el acuario sea extremadamente pequeño y no haya ni sitio para nadar.
Si hay sitio para nadar (la hembra es más rápida) y/o escondites, la hembra se dejará atrapar cuando ella quiera pero mientras tanto se seguirá alimentando.
Por el contrario, el macho desvía todos sus recursos a la construcción y custodia del nido de burbujas, y al cortejo. Se alimentará poco o nada y, si por lo que sea el tema se alarga puede llegar a enfermar. Porque mientras haya hembra no se dedicará a otra cosa.
Esa es mi experiencia con el betta splendens. No tengo experiencia con otros bettas.
Salús :smiley2:
albertus
17-abr-2010, 04:50
Tienes parte de razón tofol. La verdad es que en B.splendens se aconseja mantener-los separados. Yo tengo experiencia con incubadores bucales, y no es una situación tan bestia como la que comentas. Igualmente, soy de pensar que si el macho tiene hambre comerá sin duda, independientemente del nido de burbujas.
Con cuantos machos has tenido este problema que comentas? (lo pregunto porque hay machos que están más por la labor que otros)
Perdón.
Pues con aquella pareja que apareció en mi casa, y que hay fotos por ahí.
Estaban en un 100 l.
Les hice una rejilla para proteger el nido y la puesta de los goldfish.
El macho hizo bien su trabajo (o eso pensaba yo). La hembra no pensaba lo mismo.
Después la hembra enfermó, creo que de indigestión, porque se tragaba las bolitas de los goldfish como una posesa.
Cuando la hembra mostró exoftalmia decidí romper la pareja. Después el macho decayó a ojos vista. Y me di cuenta que había permitido ese status de "espectavivas de apareamiento" demasiado tiempo.
Creo que ese estado de "espectat...." es excesivamente prioritario para ambos.
Saludos
La veritat és que els betta els trobo molt bonics i per això he pensat tenir-ne un. A l'aquari de 80 lts tinc guppys i barbs cirera i no puc posar res més, de moment. Ja he entès això de les espectatives ... Li poso el canal plus liga i estarà de conya, no? :D A casa meva sóc la única femella i ja conec els gustos i prioritats masculines :rolleyes: També tinc comprovat el tema de la capacitat cerebral : les coses de una en una, si us plau :D:D
Gràcies de nou per les respostes !!
Laura
albertus
19-abr-2010, 13:56
Així que no t'importa tindre un mascle sol en 26 litres? Doncs ho trovo molt bé. ;)
Si algún dia penses en agafar una femella, procura tindre un aquari petit, ni que sigui de 10 litres, per si pasa el que diu el Tofol i necessites separar-los. Jo per exemple com tinc Bettas incubadors bucals, he de tindre el mascle apartat de la femella en un aquari petit, perquè es recuperi després de estar més de 15 dies sense menjar.
Si pot estar bé sense companyia, de moment ho faré així. Més endavant potser ho adequaria tot per intentar la reproducció (aquari més gran, etc), ho trobo interessant. Suposo que el sabré cuidar millor que ficant- lo dins d'un gerro o d'una copa gran, com he vist:eek::eek: Cap animal es mereix això !!
Laura
roc1981
19-abr-2010, 15:08
Cap animal es mereix això !!
Home... jo tinc un parell de companys de treball que... :D :D :D
Segur que el teu betta es trobarà molt molt ben cuidat. ;)
albertus
19-abr-2010, 15:20
Si pot estar bé sense companyia, de moment ho faré així. Més endavant potser ho adequaria tot per intentar la reproducció (aquari més gran, etc), ho trobo interessant. Suposo que el sabré cuidar millor que ficant- lo dins d'un gerro o d'una copa gran, com he vist:eek::eek: Cap animal es mereix això !!
Laura
Tranquila, no es un peix de grup, en peixos això de ai pobret que estarà sol, no existeix. ;)
Deu ser que tinc tendència a posar-me en la pell (o escates) de l'altre ! :D Bromes a part, suposo que hi ha espècies més o menys sensibles a la companyia, no? Però ara ja m'heu aclarit que, en aquest cas, no problem. Ara em tocarà buscar-ne un de ben maco. I a seguir informant-me del tema alimentació, per exemple. Mil gràcies per les respostes !!
albertus
19-abr-2010, 19:10
A menys que no siguin peixos de grup, no son sensibles a la companyia. Jo per exemple tinc un Amphiphrion ocellaris sol, i no requereix cap teràpia de moment.
A menys que no siguin peixos de grup, no son sensibles a la companyia. Jo per exemple tinc un Amphiphrion ocellaris sol, i no requereix cap teràpia de moment.
He vist que aquest és el peix pallasso, molt i molt xulo. D'aigua salada ni idea jo. De moment, potser. Gràcies pels consells
albertus
19-abr-2010, 20:09
Si Laura, és una espècie de peix pallasso. Tu tranquila temps al temps.
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com