PDA

Ver la Versión Completa : Beyond hybrids (Escalars fluorescents)

Lochapowa
02-jul-2010, 13:01
Bueno, he vist la noticía a practical fishkeeping, es una mica impactant, el video:

YouTube- Pterophyllum scalare 螢光神仙é*š

l'enllaç de la notícia:

http://www.practicalfishkeeping.co.uk/content.php?sid=2962&utm_source=PFK_newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=July_1_2010&utm_term=Fluorescent_cichlids_produced_in_Taiwan&utm_content=html

Debat? banda ample?

albertus
02-jul-2010, 15:49
Interessant Marc!

Aquesta nit ho miro! ;)

MIJABA
03-jul-2010, 03:40
Pel que he intuït es tracta d'una hibridació de Cíclid Convicte amb fluorescencia amb un Scalare normal i corrent amb èxit? Em sembla una mica enrevessat.

No m'he llegit l'article per falta de temps i una mica d'anglès :rolleyes:, només m'hi he passat per sobre, pero, l'objectiu d'aquests exemplars? Se m'escapa una mica de les mans...

Lochapowa
03-jul-2010, 11:24
Pel que he intuït es tracta d'una hibridació de Cíclid Convicte amb fluorescencia amb un Scalare normal i corrent amb èxit? Em sembla una mica enrevessat.

Qué?? no, no pas... Han aconseguit fer fluorescents convictes i escalars. L'objectiu? fer diners, molts diners...

Petxinot
03-jul-2010, 12:37
Fa temps que hi ha peixos amb aquestes caracteristiques, fins hi tot es venen ratolins fluorescents aqui a cada expoterraria. Crec que porten gens de meduses.

Personalment, son animals domestics, no veig la diferencia entre això, fer hibrids, o manolitos amb vesicules y tumors.

Salut

albertus
03-jul-2010, 16:35
Home, estrictament si que hi ha una petita diferencia, uns els has obtingut per mutació i encreuaments amb certa consanguinitat i en el cas dels escalars o animals fluorescents has aconseguit un animal transgènic amb característiques de l'ADN d'una medusa, mirat així sembla més artificial, pero si, en part tens raó Josep, no deixa de ser na manipulació perquè així ens agradi més a nosaltres els que els comprem...

Lochapowa
03-jul-2010, 17:43
Sí, no es el mateix un hibrid que un organisme geneticament modificat. Tb ho han fet amb ximpanzés lo que em sembla ja sobrepassar el límit. Sabía tb lo delr ratolins, el que no sabía es que els venguessin, no son il·legals almenys a Catalunya? Que no deixe de ser sorprenent es que siguin ilegals animals q estaràn en captivitat, i hi hagi camps de blat modificats genéticament a l'aire lliure... no?:eek:

Petxinot
04-jul-2010, 00:48
A mi em sona que eren ilgals a tota europa, pero no recordo be.

Per a mi, tota modificació artificial es el mateix: hibrids, transgenics, potenciacio d'un caracter... aberracions :D

Ernesto
04-jul-2010, 03:12
Coincido en que es una aberracion el hecho de modificar geneticamente una especie, y sigo pensando que es un sinsentido, pero solo en occidente. Recordemos que buena parte de los asiaticos son tristemente celebres por su particular "horteridad" u "horterismo" (me encanta inventarme palabras asi) ilimitado en el tema ornamental (peces, espacios, habitaciones, ropa, etc).
Me parece exagerado comparar esto con la hibridacion (natural o no) o la potenciacion de caracteres mediante seleccion. Aunque para ser honestos, secretamente pienso que muchos casos, si no todos, de hibridaciones no naturales y la potenciacion de caracteres persiguen el mismo fin que la produccion de estos animales: innovar, crear productos nuevos para abastecer una demanda impuesta.
No me extraña que sean ilegales en toda Europa, porque mas abajo en los comentarios varios lectores apuntan que son ilegales en GB.

En resumen: la verdad es que me parecen feitos. Jamas pediria bichos de estos para vender, aunque por otro lado se que durarian tres dias en venta, serian el producto estrella....que triste.

Un saludo
Ernesto Roa.

Lochapowa
04-jul-2010, 13:21
Per a mi, tota modificació artificial es el mateix: hibrids, transgenics, potenciacio d'un caracter... aberracions :D

Home potenciar un caracter no ho calificaría d'aberració, això es fa des que l'home va començar amb l'agricultura, les gallines per exemple...

Lochapowa
04-jul-2010, 13:22
Jo vull un Flowerhorn amb el kok fluorescent....fem una porra a veure que triguen? :D

albertus
04-jul-2010, 15:02
Directamente no son ni mutaciones, son transgéncios que no sirven para el beneficio alimenticio (por ejemplo, un cereal transgénico que aporte algo bueno, que por mucho que digan, los hay), simplemente para que te sientes en el sillón y digas, mira, peces fluorescentes y mientras acariciac a tu gato sueltas una risa maligna MUAJAJAJAJAJAJA.

Es penoso, una cosa es una mutación, no me gustan generalmente (hablo de mutaciones bestias como los balloon por ejemplo) pero las puedo soportar, no en mis acuarios claro está.

nekolitik
05-jul-2010, 01:17
Em sembla totalment absurd que algú hagi perdut temps i diners fent això.

Ernesto
05-jul-2010, 04:02
Si lo han hecho y en esa cantidad, y encima son merecedores de un articulo en PracticalFishKeeping, creeme amigo mio si digo que no perdieron ni el tiempo ni el dinero. Asia es muy grande y esta llenita de freaks con muy mal gusto.
Os habeis olvidado de los "Pez Loro" con la caudal amputada quirurgicamente o de los minusculos souvenirs de plastico con un pez vivo dentro?, aunque prefiero los scalares fluorescentes a los mutilados o los condenados a muerte en un "llavero-bola".

Un saludo
Ernesto Roa.

albertus
05-jul-2010, 21:06
Peces en llavero? me suena, no eres el primero que lo dice, pero...cómo respiran?

Lochapowa
05-jul-2010, 21:10
com tots els carassius, i un cop s'acaba l'oxigen....a comprar un altre clauer, tampoc els podies alimentar ...

albertus
05-jul-2010, 21:19
No se si son carassius o què. Poden ser perfectament Betta splendens que tenen molta fama a allà. La veritat és que són el súmum de l'horterisme aquella gent, només fa falta entrar a un tot a cent.

Però home, un peix en un clauer, i sense oxigen no et dura gens, és absurd.