PDA

Ver la Versión Completa : Malalts de la fotografia (aleix and Co)

Francesc V.
02-abr-2005, 14:27
Ara mateix tinc dos objectius, i voldria comprar un altre per
fotografiar peixos i gent desde lluny.......que compro? un macro, un
tele amb macro? és el mateix?

Tinc la nikon F70............

Gràcies,

Francesc.

P.D: Aleix, envia'm per correu el mobil teu, que l'he perdut............

Marc Martínez
02-abr-2005, 19:05
Home, doncs per fotografia de retrat i de peixos millor un macro, ara si el que vols es poder apropar molt una escena realment llunyana un tele, son coses diferents. Amb el macro pots fer fotos a tres metres com si estiguessis amorrat al vidre, amb el zoom pots apropar coses molt mes llunyanes, ara mai podras fer un retrat amb zoom. Pero a veure que et diuen els cracks.

Aleix Llovet
03-abr-2005, 04:49
Ja t'ho ha dit bé en marc... personalment et recomano invertir en un macro, un tele, tel pots comprar a part... un 70-300 no val més de 100? i amb 300mm ja pots fer coses... no es gens lluminós pero bueno... un tele lluminós 80-200 2.8 val 1500 ? :D i per acuari no et serviria de re.
Et llisto uns quants macros, compatibles amb nikon:

Sigma 50mm 2.8
Sigma 105mm 2.8
Nikon 60mm 2.8
Nikon 105mm 2.8
Nikon 200mm ¿?
Tamron 90mm 2.8

També et recomano que miris www.bhphoto.com conec gent que ha comprat i n'ha quedat molt contenta ja que els objectius no es una cosa que s'acostumi a espatllar... si et fixes hi ha diferencies de preu abismals comparant amb preus d'aquí...

El 105mm nikkor a casanova 1275? a jordibas 699? i a bhphoto em penso que estava sobre els 550?

Salut!

Salvador Borràs
03-abr-2005, 12:53
Hola Francesc,

Sigma també ha tret un macro 150 mm 2.8

http://www.dpreview.com/news/0409/04092204sigma3lenses.asp

Sembla que té molt bona pinta.

A veure soi ens expliques com et va amb els nous discos.

Fins aviat

Salva

Francesc V.
03-abr-2005, 19:54
Gracies "malalts"............

Quan pagarieu per....

SIGMA MACRO APO 180/5,6 para Nikon AF D? Res? Dolent del cagar?

Marc Martínez
03-abr-2005, 21:02
No conec el trasto, però un 5,6 de lluminositat vol dir foto amb flash, millor menys milímetres, un 105 esta força bé, per no dir molt bé, i més lluminositat.

La meva elecció sería entre aquests tres o el que diu el Salva que no el coneixia.

Tamron 90mm 2.8
Nikon 105mm 2.8
Sigma 105mm 2.8

A mi m'han comentat que millor tamron que Sigma i clar davant de tots Nikon, tingues en compte que per fotos de peixos amb 105mm ja vas bé, ara per insectes segur que agraeixes un 150mm tot depen del que vulguis fer i pagar.

Francesc V.
03-abr-2005, 23:36
Ok............

Perdoneu la ignorancia............pero, com funciona exactament un MACRO?

Per exemple.........t'agafes un Tamron 90mm 2.8.........i vols fer una foto "txula" al disco.........

on et situes? engantxat al vidre? o separat del vidre, pero pel fet de ser macro sembla que estiguis dins la peixera?

P.D: Si que valen pasta els objectius..............http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gifhttp://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gif

JMª
03-abr-2005, 23:46
solo una cosa, al escojer el objetivo es recomendable tener en cuenta la claridad de las lentes. Las Tamron son las mas oscuras porlo ke son las ke mas luz necesitan.

Marc Martínez
04-abr-2005, 01:53
Donc a mes mm mes lluny pots estar de la peixera es a dir un 105mm et dona un 1:1 més lluny que no pas un seixanta, augmenta més. Amb el 105mm agafes tot el dis si es grandet a un metre + o - si t'apropes més només li veus l'ul. Amb un seixanta t'has de posar a una mica més de mig metre + o - depen del tamany del disc clar. No se si m'he explicat.

Aleix Llovet
04-abr-2005, 08:55
Hola francesc, pensant bé et recomano aquest 150mm MACRO, així doncs et serviria una mica per dues coses:

Un MACRO te la capacitat de enfocar molt a prop i tenir una fotografia 1:1 a certa distancia amb el 150mm... pero per altra banda sempre pots enfocar a l'infinit, amb la qual cosa un 150mm f2,8 també seria un bon objectiu per fer retrats o sigui tindries un "tele" fixe lluminós.
Amb aixó vull dir que un macro quasi sempre el pots fer servir enfocant a l'infinit, pero aixo no significa que tots els teles, (aquests 70-300 MACRO) no son macros, perque simplement la construcció de les lents es força diferent si no m'equivoco. el dia que saltis a digital (ara nikon ha tret 2 noves cámares, D50 i D70s) doncs amb aquest 150mm tindries un 225mm MACRO equivalent, que deunidor ja es un bon tele fixe.

Salut!

Francesc V.
07-abr-2005, 22:27
Tanta tonteria i al final he comprat uns anells d'extensió..........:smiley9::smiley9:

Ara em queda comprar uns "mini" flashos esclaus per ficar al costat de l'aquari quan vulgui fer fotos...........son gaire cars?

Salvador Borràs
08-abr-2005, 00:30
Hola Francesc,

On els has comprat i per quant??

Fins aviat

Salva

Marc Martínez
08-abr-2005, 01:27
Si, i kins son i com van?

Francesc V.
08-abr-2005, 10:09
El he comprat a Casanovas..........son de la marca keiko.......o algo així.

Son per a Nikon AF, es a dir, que conservo l'electrònica de la càmara quan els tinc ficats..........

Preu.....198?.

P.D: Algú em pot explicar una mica lo dels "mini" flashos esclaus?, preu?