PDA

Ver la Versión Completa : aigua desaprofitada

Jordi Vilamajo
06-jun-2005, 21:34
Doncs això, amb la sequera que estem patint em preocupa bastant tota l'aigua que es desaprofita dels equips d'osmosi. A part d'utilitzar-la per regar plantes, en feu algun altre ús?

Josep Triginer
07-jun-2005, 00:26
Doncs la cisterna del WC. Es perd molta aigua potable desaprofitada amb aquest ús. M'alegro quan veig gent concienciada sobre la problemàtica de l'aigua.

Salutacions,

Josep

Jaume71
07-jun-2005, 10:36
Fa poc vaig sentir d'un aficionat que l'aigua bruta dels canvis la tirava en un arbre del carrer davant de casa... tampoc está malament, que encara que sigui aigua bruta es aigua desaprofitada..... i a no ser que tingueu jardí.... moltes plantes s'ha de tenir a casa per aprofitar-la tota.

Decididament, si es té lloc a casa el millor sería fer una insatl·lació com aquesta:

· Una cisterna "pulmó" que enmagatzemi l'aigua de rebutg, de manera que obri l'aparell d'osmosi en baixar el nivell. Aquest dipòsit pulmó conectat a la cisterna del WC (el dipòsit és necesari perquè l'aigua del filtre cau molt a poc a poc, i trigaria massa en omplir la cisterna). Per evitar desbordaments, només cal fer una sortida a dalt conectada a la cisterna.Evidentment un altre dipòsit per a l'aigua bona. A part d'auest muntatge bàsic caldria:

1) un sistema que pari l'aparell d'osmosi quan el dipòsit de l'aigua bona estigui ple.

2) un sistema que permeti omplir la cisterna del WC directament quan el dipòsit d'aigua de rebutg sigui buit (bé quan fem servir el WC més depressa que l'aparell d'osmosis, bé quan el dipòsit de l'aigua bona sigui ple i ja no doni més aigua).

Per Internet hi ha un munt de muntatges electrònics amb circuits molt senzills controlats per sensors de nivell elecrònics. De totes maneres, posiblement es pugui fer amb sitemes mecánics (les típiques boies de cistrna).

jejeje... un dimecres d'aquests ens podriem posar a disenyar instal·lacions!;)

Per cert, una altra idea d'aquestes que se m'acudeixen tot sovint (això dels aquaris i el bricolatge acabarà tornant-me boig!): Per a fer dipòsits amb bastant de volum i ocupant poc espai se m'ha acudit de posar tuberies de PVC en vertical: d'aquesta manera la superfície que ocupen és mínima.;)

Jordi Vilamajo
07-jun-2005, 21:10
I guardar l'aigua en un dipòsit per a el rentavaixelles o rentadora? Podria anar bé?

Edu O.
07-jun-2005, 22:08
No, per fer funcionar aparells com la rentadora cal presió. Caldría un dipossit per l'aigua, una bomba que dongués suficient pressió y tota la conducció per l'aigua. Masses coses.

JMª
09-jun-2005, 18:11
la solucion seria almacenar el agua de rechazo en otro deposito y hacerla pasar otra vez por el aparato de osmosis, en problema es ke necesitas espacio para almacenarla yuna bomba ke de la presion necesaria, y no se si algun cacharro mas. De este modo reduciriamos la cantidad de agua de rechazo, pero no se en ke cantidad...

usarla para el lavavajillas y lavadora no es recomendable por ke es un agua muy dura y se fastidiarian los electrodomesticos en nada.

La de los cambios pos si se tiene plantas es ideal para regarlas.

Silvia
10-jun-2005, 13:59
Ke me decis del agua de los aires akondicionados,vale para los akuarios
o no al fin y al kabo es agua destilada,no?perdonar mi ignorancia no se
si sera una preguntilla tonta pero me han dicho en alguna tienda ke
si.Yo por si akaso no les he echao.

soy un poko novatilla pero espero ke pronto esto kambie jejejejejejej