PDA

Ver la Versión Completa : Bitxos raros mitjans o petits.

Xavi
07-jun-2005, 11:55
Boneeeeees. . .

Busco bitxo/s raros mitjans o petits per a aquari de 200 litres.

I dic mitjans o petits per que no voldria tornar a trobar-me amb el cas del Tigre: bitxo raro y molt maco, però que es fa de 1,20 metres i, com es normal, un aquari de 200 litres li queda una mica just de sisa . . . :smiley11:

Teniu alguan idea de que posar?? Havia pensat en . . . no se!! Aquest es el problema!

No descarto res, be, quasi be res, que no siguin molt cars . . . a veure si ara em direu uns discos salvatges de 90 ? o coses per l'estil . . . je, je, je . . . es a dir, aigua dolça o salobre.

S'admeten propostes, però en serio, a veure que em dieu que us començo a coneixer . . . je, je, je . . .

http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gif

Salut!!

Edu O.
07-jun-2005, 14:31
Bitxo raro i interesant.... per mi el Monocirrhus polyacanthus o peix fulla.

L'únic problema que té es que es piscivor i pot arribar a menjar molt. Suposo que es tindrien que montar dos acuarios, un per ells un altre amb gambusies per subministrar aliment.

Un acuari de 200 litres montat com sudamericá estricte amb els seus troncs y echinodorus de fulles amples per tal de que s'amaguin sota els monocirrhus pot quedar molt bé. Veure'ls "pescar" gambusies deu ser tot un espectacle http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gif.

P.D. De totes maneres després de vacances potser me'ls possi jo;)

Xavi
07-jun-2005, 14:53
Ja havia pensat en ells, però el problema es el menjar. . . ara es facil trobar gambussies, però desprès, la resta de l'any es moririen de gana els pobres . . . i no es questio de gastar-me els pocs calers que tinc en guppis per a que se me'ls fotin els monocirrhus en 2 minuts . . .

Ara se m'està passant pel cap els Periophthalmus . . . ja n'he tingut, però són uns animalons raros i força curiosos . . .

Lluis Badenas
07-jun-2005, 15:27
home, pero un aquai de 40l amb un parell de mascles de guppi, un bon harem, posem 8-10 femelles i plantació densa, ha de donar suficients guppis....

Que quan s'hi posen son una plaga!!!!

Salutacions

Lluís

Xavi
07-jun-2005, 15:59
Però es que aquestes bitxos jalen quantitats que igualen el seu propi pes cada dia . . . han de criar molt, eh?!! . . . je, je, je . . . ;)

Lluis Badenas
07-jun-2005, 16:16
doncs llavors posa gupis al 120l i els altres en un 40!!!! jejeje

Salutacions

Lluís

Xavi
07-jun-2005, 16:44
JE, JE, JE, JE, JE . . . guppis i unes quantes viagres . . . je, je, je . . .

Ara en serio, va . . .possiblement torni alsPeriophthalmus. No ze . . . si em poden portar algun una mica rarete millor.

Edu O.
07-jun-2005, 19:48
Els Periophthalmus són molt interesants, que possaries un semi paludari per a ells?

Jajaja, un 120 litres amb guppys crec q no tenen ni per començar http://www.aquariofilabcn.org/forum/smileys/smiley36.gif

Si me'ls acabes possant sería a costa de deixar un 200 litres només per a gambusies y potser algún aquari més de 60 litres també per a elles... peró donaria massa feina... ;)

Edu O.
07-jun-2005, 19:55
Per cert, de la especie Channa també he vist alguna coseta molt maca. Maca maca no peró a mi m'agraden http://www.aquariofilabcn.org/forum/smileys/smiley9.gif.

Un exemple el Channa periophtalmus tret de l'album de fotos de l'Ernesto:

http://www.aquariofilabcn.org/images/Channa%20periophtalmus%20II.JPG

Sería questió de veure quin s'adapta al tamany de l'aquari. Els vaig star mirant per a mi hi crec q hi ha un que no es gaire gran (10-15cm) peró ara no recordo quin.

Xavi
08-jun-2005, 09:02
Sí, una mena de "paludari", més o menos . . .je, je, je . . . pensava acompanyar-los amb algún altre animaló, encara per acabar de decidir . . . uns arius semani,uns etroplus maculatus amb unes chanda ranga (sense colorejar) . . . no se, els amics dels periophtalmus no els tinc clarsencara .. .

A tu també t'agraden les Channa??! Benvingut al club!!

La de l'imatge es una Channa pleurophtalma, que es fa una mica gran (30-40 cm), però n'hi ha de més petites. . . la bleheri, per exemple, que és molt maca (rainbow channa) i que no passa dels 20-30 cm i n'hi ha un morfo blau molt maco, la stewartii, d'uns 20-25 cm, la Channa orientalis, la petita de la familia, amb uns 10-15 cm. . . n'hi han de força maques i no gaire grans . . . el problema és a l'hora d'aconsseguir-les, que tret de la Channa micropeltes (un autentic monstre!!)que molt de tant en tant se'n veuen a les tendes, i que creix a ritmes accelerats . . . tenen un comportament mooooolt interessant, inclús et van mirant quan passes per davant de l'aquari, però no com la resta de peixos, aquests sembla que t'observin, etc . . . si mai pogués tornar a tenir un 450 litres, de ben segur que em faia amb un petit grup de Channes!!

Tenia pensatdemanar unes bleheri o unes orientalis, però la cosa està complicada . . . per lo que m'he decidit pel bitxo més raroque es pugui aconsseguir més fàcilment: els "peris" . . . . per abreviar, que periophthalmus es molt llarg i te moltes "h" intercalades i al final no se on les poso . . . je, je, je . . .

;)

Edu O.
08-jun-2005, 11:44
Home no se com està lo d'aconseguir una channa, per un 200 només es podria ficar la Orientalis per poder mantindre un petit grup de 3 exemplas (segur que són bastant agressius entre ells).

Si tínteressen pots preguntar a l'Àngel, segur ques sap com esta el mercat ;)

De totes maneres el Periophthalmus no te res a envejar a les Channes:smiley1:

Per cert, crec que no és Aurius Sema iés Arius Seemani.

Ja donaràs més dades sobre que et deicideixes al final.

Xavi
08-jun-2005, 11:48
Otia!! I tant!! es que se m'escapen moooooooooolts temes, i un d'ells es el dels noms cientifics . . . lo de les Channes o tinc una mica mes per la ma per que vaig estar mirant per internet, i vullguis que no, algo se't queda . . . je, je, je . . . ;)

Li vaig enviar un mail a l'Angel, be, a ell directament no, a Floraqua, he anant a veure'ls i he parlat amb la seva dona. Com encara no se res i volia fer-ho lo mes ràpid possible, m'he decidit pe'ls Peris . . . a veure com surt el tema!!

Per cert, trocs que semblin arrels de mangle n'heu vist a alguna tenda?? Però dels que semblen dits llargs, no de la tipica fusta gruixuda que solem posar als aquaris . . . es que sinó em tocarà fer un invent i fer-los jo mateix . . . i això pot resultar moooolt perillós!! je, je, je . . . :smiley18:

Edu O.
08-jun-2005, 11:58
Troncs d'aquesta mena pots buscar els de Boix que no s'acostumen a podrir. Si no pots passar-te per aquapasión que acostumen a tenir d'aquest tipus. L'altre dia a l'interior de la tenda tenia una caixa plena ;).

Xavi
08-jun-2005, 12:03
Gràcies Edu!!

A verue si em puc passar avui mateix a veure que te.