Ver la Versión Completa : Ja comencem...
Miquel70
21-nov-2011, 21:38
Be, sembla que començo a tenir cianobacteris.....
http://www.miquelnavarro.eu/aquari/ciano.jpg
No ho entenc. L'urna es de 300 litres, Canvio cada Diumenge 80 litres sifonant el fons. Abono amb Sera Florena (50 ml. setmanals) i CO2., 110 W PH adequat, nitrats be, KH 6º, l'aquari està ben airejat, tinc poc peix, dono poc menjar...
Algun consell?
He llegit a diferents llocs però tot es molt contradictori.
Fa molt que està montat l' aquari?
Quan n' he tingut sempre a sigut a les semanes o primer mes de començar de nou. Despres poc a poc, sense fer res especial han anat desapareixent
Salutacions
Miquel70
21-nov-2011, 23:02
L'aquari porta gairebé 4 anys i mig funcionant encara que el filtre l'he canviat fa un mes (d'un 2217 clàssic he passat a un 2078 Professionel 3) però fent servir tots els materials filtrants del antic i sense posarlo a tope. També he posat els llums nous (2 pl's de 55 W 840) però es menys de mig watt per litre. L'aigua que poso es d'osmosi.
Per nitrits, nitrats o fosfats no crec que sigui.
No se, donaré una mica de temps, a veure si s'estabilitza per si sol. Si s'escampa ho notaré de seguida :eek:
Que molestan mucho estas vacteriaS?
Miquel70
22-nov-2011, 15:30
Si te descuidas montan una capa que riete tú de la de Supermán.:eek:
Que molestan mucho estas vacteriaS?
Sempre s'ha associat la ciano a la falta d'oxígen.
Si tens bona circulació, comprova la dosi de CO2.
Crec. :smiley2:
Salutacions
Miquel70
22-nov-2011, 20:19
Pot ser tant per excés com per defecte, oi?
Sempre s'ha associat la ciano a la falta d'oxígen.
Si tens bona circulació, comprova la dosi de CO2.
Crec. :smiley2:
Salutacions
Era a títol intuitiu.
Potser m'equivoco.
Afegir CO2 comporta (amb prou llum) accelerar el metabilisme de les plantes, que potser (i mentre el balanç s'equilibra) a la nit es mengen tot l'oxígen obrint la porta a la ciano, per molta circulació que tinguis.
Com et diuen, amb el temps, hi tornarà l'quilibri.
Jo no en sé gaire de plantats. Abans de putinejar esperat, que aquí hi ha gent que ho domina molt.
Ara bé , comprovar que no s'ha produït un desajust respecte de la rtina establerta, no està de més.
Veiam que diuen els sabis. :smiley2:
Salutacions
P.D. les gambetes i els cargols es mengen aquestes ciano.
Miquel70
22-nov-2011, 22:13
Be, en tot cas he ajustat una mica la sortida de CO2. Encara no tinc massa planta i el faig servir per mantindre un ph ácid. Ara he posat una bombolla per segon (+o-).
:D Per cert, les gambetes son víctimes d'un forat negre en aquest aquari i els cargols han sigut convenientment passats per la pedra i reduïts a envasos buits pel trio "Helenas" de recent adquisició.
Era a títol intuitiu.
Potser m'equivoco.
Afegir CO2 comporta (amb prou llum) accelerar el metabilisme de les plantes, que potser (i mentre el balanç s'equilibra) a la nit es mengen tot l'oxígen obrint la porta a la ciano, per molta circulació que tinguis.
Com et diuen, amb el temps, hi tornarà l'quilibri.
Jo no en sé gaire de plantats. Abans de putinejar esperat, que aquí hi ha gent que ho domina molt.
Ara bé , comprovar que no s'ha produït un desajust respecte de la rtina establerta, no està de més.
Veiam que diuen els sabis. :smiley2:
Salutacions
P.D. les gambetes i els cargols es mengen aquestes ciano.
Explicans una mica mes del aquari per veure si a algú et pot donar la recepta mágica:D
Quantitat de peixos, plantes, Fosfats , nitrats?
Jo aniria sifonant i esperaria una mica a veure que passa.
En el meu cas he vist que a peixos i gambes no els hi agrada massa menjar-se aquesta alga.
Ara, si te tendència a sortir nomes al substrat alguns peixos que remoguin el terra no estan de més
Dius que les gambes desapareixen. Potser algú se les cruspeix però el abono sera també pot ser la raó. No te bona fama en gambaris.
Salutacions i sort!
Miquel70
22-nov-2011, 23:42
L'aquari (300 litres) portava funcionant més de 4 anys, he canviat el filtre per un més potent i modern, l'he redecorat i tret d'un "camp" d'anubies nanas i un roc amb molsa de java no hi ha res mes de moment, manca posar algun tipus de gespa i si en trobo posaré Eusteralis stellata, que creix be i sense complicacions.
Ara la població consisteix en 20 arlequins, 20 cardenalets (mini-mini) 3 gouramis perla (1 adult i dos que fan la meitat d'aquest) 4 kuhlis i , 1 oto i 1 ancistrus a més del trio "Helenas"que han fet desapareixer la petita plaga de cargols que tenia. No posaré res més.
Soc dels que fan passar gana als peixos, o sigui no posso massa menjar.
El nitrats estàn be (0,5) canvio un terç d'aigua d'osmosi setmanal sifonant el fons ,el KH a 6º, el ph a 6.5, una bombolla de CO2 per segon i els fosfats no ho se. Vaig comprar un test de fosfats fa uns anys i entre que no el fas servir massa, que es complicat i es caret de debó, doncs...
:D Lo de les gambes o deia perque n'havia tingut de les cristall antigament i eren "visto y no visto" pel que vaig deduir que gambetes i peixos no eren massa compatibles, a sobre tenia boties qu e crec que eren les que se les fotien. Ara estic madurant un aquari de 38 litres que tinc per montar un gambari (s'accepten donacions :D:D:D)
Mirarem de deixar passar uns dies a veure si marxa la ciano.
Miquel70
27-nov-2011, 13:06
avui canvi del 20% de l'aigua i sifonat, ciano fora, ph 6.5, kh 6º i nitrats mínims.,
a veure si hi torna.
Per cert, he posat 2 cherrys al projecte de gambari, abonar amb sera florena es dolent per elles?
Ernesto
27-nov-2011, 16:53
Yo siempre he encontrado este problema asociado a descompensación NO3/PO4, poco NO3 y algo PO4 ciano seguro. Al menos ha coincicido siempre en las analiticas.
Un saludo
Ernesto Roa.
Miquel70
27-nov-2011, 20:20
han passat poc mes de 6 hores i tornen a sortir :confused:
Ara no puc mesurar fosfats.
Podria ser algun problema derivat de l'aigua d'osmosi? Els filtres el vaig canviar fa poc. Podria ser degut a un problema de membrana?
avui canvi del 20% de l'aigua i sifonat, ciano fora, ph 6.5, kh 6º i nitrats mínims.,
a veure si hi torna.
Per cert, he posat 2 cherrys al projecte de gambari, abonar amb sera florena es dolent per elles?
S' ha de vigilat força amb l' abonat del gambaris ja que les gambes son molt sensibles a determinats metalls pesants com el coure.
Molts abobs comercials que porten Fe i microelements, tot i que no ho posi, acostumen a portar un petit percentatje de coure.
Per aixó millor buscar algun preparat que nomes porti macroelements com el potassi. Pel Fe i la resta de micros pots buscar algun preparat que especifiqui que no es tòxic per invertebrats. De tota manera si vas fent cambis d' aigua (amb una part d' aixeta) mai et quedaràs curt de microelements.
De tota manera les Cherries son força dures!!
Salutacions
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com