PDA

Ver la Versión Completa : Ajuda Algues...

Luiggi
20-jun-2005, 23:26
Hola a tots/es,

Tinc un acuari de 110l d'aigua dolça desde fa 3 anys, i sempre he tingut algues "filamentoses"a les fulles de les plantes i als troncs. Després de molt llegir i preguntar sobre el tema, hepres diverses accións:

Mantenir els nitratsper sota de 20 mg/l, he deixat els fosfats a 0 amb unes resines, he plantat varies plantes de creixement ràpid, he provat alguns alguicides, he optat per introduir peixos menja algues tipus: ancistrus, otocinclus i algún cargol, he plantat l'acuari amb gran quantitat d'especies (bacopa monnieri, hygrophila corymbosa, hygrophila polysperma, vallisneria americana, ceratopteris thalictroides, cryptocoryne wendtii, anubias bateri nana, lialaeopsis brasiliensis, cryptocorynes x willisii, sagittaria subulata, microsorum pteropus, Riccia fluitans, vesicularia dubyana), he millorat la qualitat de la llum i substrat per tal d'obtenir un bon creixement de les plantes (que segons tinc entés es la millor manera d'eliminar les algues)... he comprat un sistema de CO2i després de totaixó, les put... algues segueixen presents. Si bé es cert que enmenys quantitat queal principi, pero no he trobat lamanera d'acabaramb elles de manera definitiva.

Estic obert a nous consells per tal de seguir la lluita...

Gracies.

Xavi
21-jun-2005, 00:04
Luiggi . . . jo vaig tenir una PLAGA d'algues filamentoses i al final vaig poder erradicar-les. Hi ha un bitxo que va de conya . . . els guramis llum de lluna, o blau de lluna . . . ara no se com coi els anomenen . . . els Trichogaster microlepis . . .

http://www.akwafoto.pl/fotoreport/rychnov2003/trichogaster_microlepis1.jpg

Ara, si tens Riccia . . . oblida't d'ella!!! T'ho dic per experiencia!!

Luiggi
21-jun-2005, 18:11
Quan parlo d'algues filamentoses em refereixo a uns pels curts d'uns 0,5 cm de llarg de color marró - verdós, no sé si parlem del mateix, pq sé que hi han unes altres molt més llargues. <?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

En tot cas, moltes gràcies pel consell, ho penso provar. Encara que es elprimer cop que sento a parlar d'aquest peix i suposo que em costarà trobar-lo. Quina quantitat de Trichogaster microlepis m?aconselles introduir? Saps d'alguna botiga on el pugui trobar?<B style="mso-bidi-font-weight: normal">[/B]

Gràcies altra vegada...

Xavi
21-jun-2005, 18:19
Luigi, les algues que jo tenia eren filamentoses, però de les llargues com tu be dius.

Jo en vaog tenir 2 en un 200 litres i en qüestió d'uns 5 o 6 dies varen acabar amb quasi be totes, en van deixar alguna de mostra . . . je, je, je . . . però van molt be.

Amb les que tu tens . . . com siguin les algues pinzell ho tenim clar!! Podries posar alguna foto per tindre-ho més clar?

D'aquests peixos en solen tenir bastant a les tendes, no es un bitxo estremadament raro de trobar. Em sembla que diumenge en vaig veure a Gavà, al Jardiland. Sinó, pots probar a Mr. Guau o a qualsevol altra tenda on puguis trobar certa varietat de peixos.

No es fan grans, d'uns 10-12 cm.

Si m'ho haguessis dit fa un parell de setmanes et podria haver donat els dos meus. . . ;)

Luiggi
21-jun-2005, 18:34
http://groups.msn.com/_Secure/0VQCJArgWwNcu0M9znc82dJO1bXhW*pRgzgYVN9mTgqHjWFnz8 6TOjHY*2UPAf9MmxgTNdw!yK7MKWYqYdXsZKd*cW3Uc8*ge4cX KTcnyVpWMd8IBEcqXOfMm!AfBZP8E/DSC04165.JPGdc=4675527566345786045

No sé si es veu la fotoo no, si no es veu em pots indicar sobre com ho puc fer?

Luiggi
21-jun-2005, 18:49
Crec que son tipus pinzell...<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

L'única cosa que m'ha funcionat no la puc fer servir perquè també m'afectava a les plantes, i es tractava de posar diversos imans al voltant dels tubs d'entrada i sortida del filtre. No sé ben bé quin efecte tenen, crec que afecten als ions Fe,perquèquan els tenia posats el Fedesapareixia en qüestió d'uns 3 dies. La cosa es que amb elsimans vaigreduir i casi eliminar les algues en el plaç de 2 setmanes, però a la llarga les plantes es van ressentir (falta de Fe) i els he tingut que treure. Ara que he tret els imans les algues tornen a aparèixer.