Ver la Versión Completa : Benvinguts a l?àrea de fotografia!
Pau Riba
16-ene-2004, 22:44
Benvolguts socis:
Des d'aquí volem donar per estrenada aquesta secció del foro. Esperem que us animeu a pujar les vostres fotografies ja que és la millor manera que hi ha per que coneguem els vostres aquaris i peixos.
També esperem que trobeu respostaa totes aquelles consultes que pugueu tenir pel que fa a la vostra càmera (digital o réflex), perquè en pugueu treure el màxim partit.
Animeu-vos a participar!
Els moderadors de l'àrea de fotografia.
Hola, aprofito que aquest post no es mourà per preguntar una cosa que de segur molta gent te en ment, i aixi aquesta secció no s'omplirà de la mateixa pregunta continuament.:smiley1:
¿Com puc fer fotos al meu aquari sense que surtin els peixos moguts, fent primers plans?
Jo tinc una càmara digital y per fer les fotos trec el flaix pero necesito saver els vostres trucs per no "morir" en l'intent.:smiley7:
Salutacions, i gracies
Claudia Vidal
23-sep-2004, 14:50
Hola Luigi!
Benvingut a l'area de fotografia!
El principal problema que tenim a l'hora de fer fotografies de l'aquari és la falta de llum. En la majoria dels casos els peixos surten moguts, doncs la càmara ha de tirar a velocitats lentes per tal de tenir la llum suficient per fer la foto.
Per tal d'incrementar la velocitat de l'obturador i que els peixos no quedin moguts, tenim dues opcions:
- Disparar amb flash: s'ha de disparar amb un flash orientat per dalt o pels costats, per tal de que no quedin reflexes als vidres. A més així els colors queden naturals, al contrari del que sol passar quan es fa amb el flash frontal de la càmera. Per tal de fer-ho per això, necessites separar el flash de la càmera amb algun cable, i no totes les càmeres tenen aquesta opció (les de gama alta si que poden).
- Incrementar la llum a l'aquari: aquesta opció si que la pot fer tothom independentment de la càmera que es tingui. Has de posar fonts d'il.luminació per dalt i els costats de l'aquari de forma temporal, i així la càmera disposarà de més llum per fer la foto. Sobretot apaga-les després, si no vols incrementar la temperatura de l'aquari uns quants graus...
Per tal de que no et quedin moguts els peixos has de procurar tirar a velocitats no més lentes que 1/60. Si els peixos no paren quiets, es possible que necessitis disparar a 1/125.
També es important la lluminositat de l'objectiu (diafragma més obert que puguis posar: 2.8, 3.5, 4.0 ...). Com més petit sigui el número més obert és el diafragma. Aixi doncs, si la teva càmera te la opció de seleccionar el diafragma, selecciona el més obert per tal de captar el màxim de llum posible.
Si ens dius una mica les caracteristiques de la teva càmera, potser et podrem ajudar una mica més!
Salutacions
Clàudia
Hola Claudia;
Perdona per no repondre abans pero s'em va espatllar l'ordinador, i e estat sense ordinador tot un mes.;)
Probaré el que dius,amb molta mes llum. Pero no puc separar el flash de la càmara, i es que es una digital (Nikon Coolpix 3100), crec que el diafragma es 4.9 i per fer fotos amb diferent velocitat no puc escollir, selecciono la opció, es nota que ho canvia "si no faig la foto amb trípode surt moguda"pero no em diu res.
Em sembla que si no em compro una càmara mes bona no podré fer res.
Gràcies;
Lluìs
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com