Ver la Versión Completa : Per Claudia Vidal i altre biòlegs
Aleix Llovet
19-ene-2004, 01:56
Hola clàudia o algú que sápiga del tema...
Pensant en que si venc cries de taeniacara candidi, com a parelletes, poden criar... que és millor per evitar la consagnitat...
A) formar parelles entre germans però de diferents postes amb la mateixa parella.
B) formar parelles entre germans de la mateixa posta...
C) Es exactament el mateix
Per altra banda com que no estic segur que sigui les 2 postes que tinc amb el mateix mascle... poder seria millor fer-ho de diferents postes (la mateixa femella amb un possible canvi de mascle) aixi poder no serien germans i serien germanastres...
De totes maneres m'interessa els casos A, B i C
Opinions?
;) Edited by: Aleix Llovet
Pau Riba
19-ene-2004, 08:57
Hola Aleix.
Jo no soc bioleg, i tp entenc del tema, pero diria que la opció B es la més desfavorable, seguida per la A.
Pel que jo tinc entés quan aparelles entre germans, degeneres l'espècie i és facil que ens trobem amb problemes.
Per altre banda si volem fer una bona selecció, per aconseguir potenciar els aspectes "naturals" de l'especie, podem creuar un fill amb la seva mare (amor filial? http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley27.gif). Però es veu que el cas filla pare no es bo.
Així que ésmillor evitar laparellament entre germans.
Espero que el test no resti ;)
Sort amb els candidi! http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley20.gif
Siauuuuuuuuuuu
http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley30.gif Pau
Claudia Vidal
19-ene-2004, 15:32
Hola Aleix!
Doncs la meva opinió es que no es bo formar parelles entre germans, ja que la següent generació pot tenir menys vitalitat i mes defectes, a causa de la consanguinitat.
Si són fills dels mateixos pares, és totalment indiferent si es tractade la mateixa posta o d'una altra, o sigui que la resposta correcta seria la C. Aquest tipus de germans comparteixen entre ells un 50 % dels gens de mitjana (pot ser que els comparteixin d'un 0% a un 100%, sent els extrems menys probables).
Una mica diferent seria si les postes són de la mateixa femella i de dos mascles diferents, pero seguirien compartint bastanta proporció de gens (un 25% de mitjana (entre un 0 i un 50%)). Si els pares són diferents doncs, es millor la A que la B, pero segueixen sent "dolentes" les dues.
I respecte criar pare-filla o fill-mare jo tampoc soc de la opinio que es bo fer-ho gaires generacions (en aquest cas es comparteixen el 50 % dels gens (i no de mitjana)). Serveix per potenciar els caracters que ens agraden, pero de fet està basat en augmentar molt la consanguinitat (aixi es mostren més els caràcters recessius), pero un cop ja tens el caracter que vols "fixat", has de fer creuaments amb altres individus no emparentats per no perdre la seva viabilitat.
Aixi doncs, millor que no siguin germans!!!!! http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley24.gifPer una generacio o dues tampoc te perque mostrar efectes dolents, pero des del punt de vista biològic es millor evitar aquests tipus de creuament!!!!
Clàudia :smiley8:
P.D: Un possible atenuant es que els pares siguin salvatges, ja que si els pares ja son criats en captivitat normalmentson mes consanguinis i els efectes dolents es veuen abans.
Petxinot
22-ene-2004, 16:27
Jo personalment trobo que tant la opció 1 com la 2 es exactament la mateixa, nomes varia en el temps, no obstant la carrega genètica de les cries es la mateixa, ja que prové del mateix lloc. En les primeres generacions, no es notaran els efectes de la consanguinitat, pero depenent de l'especie a la llarga es nota si no es fica sang nova pel mig.
No se com funcionen exactament aquest peixos, pero no crec que es diferenciin gaire dels Ciprinodontiformes, i si no fiques sang nova minven en color, talla i fertilitat...
No tenies varies parelles adultes?? I si fas parelñles de cries de diferents pares?
No obstant a la primera generació no hi haurà problemes, el comprador haurà de ficar sang nova i prou.
Sort
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com