Ver la Versión Completa : treball d recerca
avera si algu em pot ajudar:
dema tinkq tenir escollit el treballd recerca del colegi, vull fer algu sobre akuaris o d la flora i fauna daki pro no sem akut rs, algu em pot donar idees sisplau?
ha d ser un treball q tingui bastan tma ja q s xfer durant tot lany i em costa crek q un 10% d la nota mitja d batxillerat...
moltes gracies.
PD: q em perdonin els moderadors ja q no s si es correcte aixo d'involucrar lescola am els foros d lasociació.
Lluis Badenas
13-oct-2005, 18:52
Hola Marc,
potser em confonc pero, no vas comprar-te coses per muntar un mini-reef?
Doncs ja tens tema!!!
Evolució i creixement d'un sistema marí en 30l, ho pots fer autòcton(nant a la platja a pillar bitxets) o be amb coralls i tal.
Que te'n sembla?
Sinó tambépodria donarbon resultatun estudi sobre la reproducció d'alguna espècie(et recomano evitar els guppis....)
Salutacions
Lluís
ja pero sq no s... el treball a d ser densam bastanta info...
lo dl mini-reef q xpliko?
Jaume71
13-oct-2005, 19:22
Explican's una mica còm ha de ser el projecte... quin tipus de treball has de fer, no sé.... una mica més d'info?
es tracte d fer un treball d kualsevol tma, com podria ser evolucio i creixement d'un sistema marí, luik q dic s q no s com fer-ho.
et dic les etapes q a d tenir:
tema---> objectius----> guio----> documentacio---> analisi i seleccio de la documentacio----> buidat de la documentacio----> reorganitzacio i seleccio d la documentacio---> estructura i redacció---> revisio---> versio definitiva.
normalmen la gent porta uns treball d 30 pagines per una sola cara. hi ha tan x redactar en lo de la evolucio dl sistema mari?
busca en google nano-reef ipodras documentarte bastant, i aixi podras decidir si t'ha agrada el tema,tambe ho pots fer sobre elfuncionament de una associacio acuariofila, de barcelona , per ejemple :smiley18:
Marc Martínez
13-oct-2005, 21:45
Jocrec que si tires per autòcton tindràs més material o com a mínim serà més atractiu, podríes fer una recopilació d'informació sobre autòcton espècies endèmiques, autòctones i introduïdes, explicar l'estat de qüestió del nostre entorn, perills amenaçes espècies amb risc... Descripció de l'entorn.. i com a projecte pràctic pots posar el tema del nanoreef autòcton la evolució....
Es qüestió de fer-se un guió però el Mare Nostrum es un bon tema, inclús pots explicar el desenvolupament de les civilitzacions al voltant del mar....
Hola Winzip!
Al igual que el Sr. Marc, jo també em decanto per proposar-te lo de l'aquari autocton. Es més, més que l'aquari en si, el tema seria, com be ha dit ell, les especies endemiques e introduides. Tens molt de material, inclús, al final del propi treball, pots posar una mena de conclusións que poden resultar molt més que interessants.
Sobre el mini-med . . . be, jo tinc el 54 munta així . . . está be, però al ser peixos costaners, de la zona on trenquen les onades, son peixos que no tenen cap dificultat de manteniment donat que inclús en un got d'aigua de l'aixeta els hi dones unes condicions molt millors que no pas les del seu propi habitat, al menos d'on els vaig traure jo . . . ho hauries d'haver vist.
Seria molt interessant poder compartir amb la gent l'estat actual dels nostres sistemes fluvials i lacustres, el mal que hem fet i que no se si mai ho podém sol·lucionar. Tens alguna especie molt amenaçada, d'habits i comportaments molt atractius . . . el famós espinós . . . no se, com diu en Marc, tens molt de material i gent a la que concienciar o, com a minim, donar-los l'oportunitat de coneixer el tema.
Sort Winzip!!!
wnas, moltisimes gracies a tots!
al finalfare l'auctocton mari q s lo mes interesan ( i economic jeje ) l,unik q espero q no em posin pegues ja q s ilegal no?
os poso una foto del akuari:
http://i10.photobucket.com/albums/a127/marccisa/IMG_0058.jpg
poc a poc va agafan forma... avui e comprat la pantalla d la llum (PL, no HQI)
xavier: ja em diras els parametres necesaris. on makonselles per "ana d pesca"?
Hola Winzip.
Veig que ho tens molt clar!! Així m'agrada!!! http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley32.gif
A verue . . . parametres . . . va en funció del que hi vulguis allotjar . . . depén del medi que hi vulguis reproduir . . . teoricament per fer-ho be hauries de tenir en compte els processos de zonació, es a dir, supralitoral, infralitoral, etc . . . a casa es poden mantenir especies d'animals dels primers 50 cm sense massa problemes. Tan sols hi ha un petit problema en cases amb calefacció, la temperatura de l'aquari et pujarà força i si a sobre li afegirm uns 36W de PL . . . o quants en tens??
No se, ves donant més pistes del que vols posar i et diré on anar a buscar-ho . . . en quant a "legalitat" . . . doncs no en tinc ni idea . . . si les coses es fan be (es a dir, amb seny, sense trencar ni malmetre res al medi) suposo que no hi hia cap problema. Si algú ho sap, que digui si es legal o no anar a la platja amb un salabre d'uns 8 cm i agafar algo, que jo no ho se. ;)
Anims Winzip que ja hasdonat el primer pas!!! http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley20.gif
Per cert . . . dona-li un cop d'ull a aquesta web . . . es d'un amic, en Dani Val, es Galego i te la sort de viure vora al mar:
http://danival.org/_def_resumen.php
Es molt interessant, al menys a mi m'ho sembla. Et parla de molts aspectes aplicables no tan sols al Cantabric, sinó també al Mediterrani (em sembla que també comenta algo per allí). Tenim especies comunes, i d'altres que tan sols es troben allí a dalt (per temes de temperatura, ja que el cantabric és algo més fred que el Mare Nostrum), també has de tenir en compte que les marees son diferents al Cantabric que al Mediterrani (el Mediterrani es un mar per a nens, en canvi el Cantabric . . . ja es un altre tema . . .).
Pot ajudar-te a veure molt clarament els processos de zonació, especialització, etc.Está redactat en un llenguatge molt amé i directe. A més, suposo que en Dani no tindrà cap problema en contestar-te algún mail si li dius que és per a un treball de recerca, es molt bon tio i força "accessible" (al menys abans, quan jo vaig contactar amb ell).
També t'hi trobaràs un molt bon discurs sobnre diferents mètodes de filtració, Haubert, BSD, etc . . . molt interessant . . . no se, ja diràs que t'ha semblat.
Salut!
Ah!!
I mira't també aquesta . . . està en Italià, però val la pena . . .
http://www.aiam.info/05/index.htm
Es de l'Associazione Italiana de l'Acquario Mediterraneo.
Si me'n recordo d'on pots trobar més material t'ho aniré dient.
http://www.aquariofilabcn.org/forum/smileys/smiley2.gif
En principi pots anar al mar i agafar el que vulguis, tant des de terra, des de superfície com de sota l'aigua. L'ùnica limitació es no realitzar cap captura si fas submarinisme amb escafandra autònoma ni fer cap captura de cap tipus on hagis fet submarinisme les últimes 24 hores.
A partir d'aquesta norma genèrica desconec si hi ha especies protegides i la limitació que hi pugui haver en la seva captura. No obstant el dany ecològic que puguis ocasionar comparat amb esl "Furtius Professionals" ès mínima. Per exemple les garotes.
Si t'animes m'hi apunto (amb l'autorització de l¡autoritat competent, es clar ), fa mesos que no hem mullo.
A10
je, je, je . . .
May hagués pensat que una idea tan. . . tan "simple" tingués aquesta bona acollida . . .
Les captures (o "segrestos", millor dit) que he realitzar ha estat amb l'aigua a l'alçada de mitja cama, sense escafandra ni res, i "armat" d'un salabre mitjà i una cullereta del café . . . ;). . . per als tomaquets de mar i alguna possible anèmona . . . el dany ecologic es . . . es que no es ni mínim. L'impacte ambiental . . . cap ni un.
Això sí . . . s'ha d'anar amb compte, que un s'anima i agafa ("segresta") més animalons dels que pot ser li calen. TAN SOLS S'HA D'AGAFAR ALLÓ NECESSARI!! (i perdoneu que ho digui així, però es que . . . s'ha de tractar be al medi senyors, que només en tenim un i l'hem de cuidar entre tots!).
Zones de captura/segrest . . . en hi ha diverses . . . va en funció del que busqueu.
;)
Jaume71
14-oct-2005, 14:01
Biologia, ecologia i medi ambient, geografia, ciències socials.....
només et quedael tema de química de l'aigua.....
BUF!.... em sembla que entre tots t'estem organitzant com a mínim una Tèsi doctoral http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gif;)
je, je, je . . . be, sí . . . suposo que entre tots podem donar-li un molt bon cop de ma al Winzip!!
L'estructura i la redacció és cosa seva, nosaltres ens podem limitar a oferir-li informació i "mostres" . . . je, je, je . . . suposo que ningú hi estarà en contra, no?
http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley20.gif
Jaume71
14-oct-2005, 14:22
En contra?? NOOOOO.... hi ara!
Si precisament el que voli dir (ara veig que ha quedat una mica ambiguo) es que m'ofereixo per enfocar el tema de la química de l'aigua.... jejejee es que m'agrada la química! i uns quants experiments estarien bé, no? ;)
Doncs mira, ja tenim un quimic disposat a aportar el seu "granàs" de sorra al tema . . . i dic "granàs" per que no es un granet, coneixent-te!! Amb tot el que saps li podràs donar un booooooon cop de ma al nano!!
;)
ostia... vaya pasada! moltimes gracies a tots!
ja tink lakuari muntat amb laigua preparada etc.. dema anire a comprar roca viva i sorra i el deixere unes 2 semanes en repos.
lo d segrestos:
uns 3-4lipophrys pavo q xl q veig son guapos amb akesta cresta q tenen i son mol facils d mantenir, ja q estaria b q em duresin l'any q m dura el treball
si pugues trobarne http://www.aquariofilabcn.org/forum/smileys/smiley13.gifmagradaria posar una parella d Tripterygion melanurus
alguna gambeta dakestes petites transparents q s troben a tot arreu
en principi danimals res mes.. potse algun cranc ermità..
q els dones com aliment?
estaria xulo algun tomaket d mar, pero q mengen? l q tu tens q tal?
alguna alga maca q trobi i poka cosa mes q si no petarà el akuari...
moltisimes gracies a tots un altre cop! ;)
wnas un altre cop!
xavier: no havia vist els missatges d la 1 pag!
moltes gracies x la informacio, akestes pag web estan mol be!
en principi seria lo q dius tu de 50cm^, el PL son dos d 18w (36w) un d llum blanka i un daktini, pero com hi ha gairebe un pam d'alçada entre laiga i la llum pos no es calenta massalaigua, ara la tink a 24Cº, i en tot cas si tingues algun problema em compraria akestos ventiladors x refredar lakuari...
em faries un favor? pots posar una foto del teu mini-medq es vegi tot lakuari? x veure mes o menys com fer-ho.
PD: avera si al final saura d crear un nou foro dedikat al akuari autocton! http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gifhttp://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gif
Hola!
Crec que lo seu seria aconseguir la roca i la sorra també del mediterrani, la roca viva de bona qualitat surt peraprox. 20? el kilo i no crec q et compensi gairehttp://www.aquariofilabcn.org/forum/smileys/smiley2.gif.
Per la maduració jo deixaria més de 2 setmanes, ves controlant que tots els parámetres estigui correctes, NH3,NH4, NO2,NO3... en el marí acostumen a dispararse els primer dies fins que s'estableixen les bacteries.
Sort amb el projecte!! i ves ficant aquí l'evolució;)
Jaume71
14-oct-2005, 17:18
Si fas un seguiment periòdic dels test NH3/NH4; NO3-, NO4= ja tens fet un capítol de tema científic: "el cicle del nitrògen i la maduració d'un acuari"
wno sq e tret el skimmer xq em van dir a acuapasion q, x el tamany dl akuari amb roca viva ja tenia suficient (x els nitrits). lo d la sorra wno... sq magradaria q kedes maku am akesta sorra blanka... i no te perke influencia en el meu treball ja q no crek q importi don es el material... avera si tot el akuari a d se fabricat a catalunya tambe! http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gif
lo dels gastos economiks, am lexcusa q s un treball pel cole tots els gastossencarreguen elsmeus pares :smiley9:. (ara q no sen fadi si hi ha algun pare x aki...)
sí q deixere lakuari en repos mes d 2 semanes, xq com a minim fins daki 3 no podre anar a pescar, en principi...
jaume71----> bona idea, o faré
moltes gracies!
wnas! os poso una foto del akuari am la roka i la sorra,
fa una mika d vergonya posar aixo x aki kuan veig els vostres akuaris...:smiley9:
http://i10.photobucket.com/albums/a127/marccisa/aquari/Aquari%20mari/04.jpgEdited by: winzip
si veus el meu 16 litres!!! el teu te bona pinta, endevant amb el projecte
desde la mayor ignorancia en marino pregunto...? y de paso voy solucionando dudas :smiley1:
no es aconsejable ke no keden puntos muertos de corriente? incluiras alguna bomba de agua dentro?
Salvador Borràs
15-oct-2005, 23:42
Hola,
Te esta quedant molt guay el aquari i el millor es que amb el rotllo que es pel treball de recercat'estas fent un nanoreef molt guapo ;).
Del skimmer millor no parlem :smiley11:.
Fins aviat
SalvaEdited by: salva
wnas!
JMª: ya tengo elfiltro aquaclear q segun la caja, poniendo la mayor potencia hace 720l/h, ya te digo yo q mover sí q se mueve jeje
Penso que li cal una bomba interior d'uns 150/200 litres . . .
Si vols algun pavo en tinc algun per aqui . . . penso quedar-me amb el mascle dominant i dues femelles petites. La resta son tots mascles. En tinc un especialment que te molt bona pinta, i es igual de gran que el mascle dominant.
Si els vols, son teus. ;)
wnas
wnu posarealguna bomba per alla amagada...
lo dels pavos sí q minteresen! dos mascles seria perfecte! :smiley4:ja anire a buscar alguna femella kuan pugui. l'unik q fins daki 3 semanes no puk kedarmels...
moltes gracies!
Els meus bitxos mengen artemia, larva vermella, CichlidMix, algun troç de dit si et despistes, calamar, gamba . . . vamos, que tenen bona boca i una panxa enorme (ja m'ho diràs . . . ;)).
A les actinies i a les anemones els hi dono gamba o calamar a trocets, un trocet més aviat, però una mica gran, i que el vagin digerint. Els hi proporciono de 2 a 3 vegades per setmana, en funció del tamany del trocet . . . "a ojo". Les anemones també solen agafar algo de menjar dels peixos si els hi passa a la vora.
Els tomaquets s'amaguen, no els hi mola la llum, al menos als meus, que els vaig agafar de zones amb ombra. N'hi ha d'altres que no els hi molesta tant, sobre tots son aquells que els agafes en zones rocoses on els hi dona la llum (d'aquesta manera pots escollir si vols tenir tomaquets i veurel's o si en vols tenir, però amagats, com els meus).
Per donar-los de menjar (als tomaquets), al fer-ho de dia i amb la llum encesa, com estàn tancats els hi introdueixo una mica el troç pe'l foradet de la "boca" i ells solets se l'acaben posant dintre. Cap problema. I tranquil, que si no tenen gana l'acaben "escopint".
Personalment volia traure'm d'assobre els dos tomaquets i mantenir les dues anemones (son petitones, però força macotes). El problema es que encara no he tingut temps d'anar a buscar més anemones,i menos encara amb el temps que fa . . . però suposo que la setmana que ve, si el temps m'ho permet, aniré a veure si en trobo alguna més.
Ja ho saps, si vols algun pavo diga'm-ho que tels porto dimecres que ve si vols.
;)
wnu llavos tomakets no, lo d les anemones man dit q emeten les toxines en el aigua i q podrien matar els peixos es veritat?
Hola!!!!
Esta kedant molt bé,Marc,;)
I per el treball ke has de fer,amb la informació ke t´han donat et sortira un treball d´un parell de ....:smiley4:
Fins aviat!!!
Ok Marc, cap problema amb lo dels pavos.
Jo no tinc cap problema amb les anemones, la veritat. Potser per que encara son petites, no se, però no he notat que emetin cap tipus de toxina a l'aigua.
wnas,
tink un petit problema am el nano, l cas sq cada 2-3 dies sem evaporen uns 2l daigua i em keda tot el moble del voltan ple d sal. algu se li acurreix una solució? havia pensat d posarli una tapa d vidre...
moltes gracies!
ja ho e solucionat, era mol senzill; l problema sq la bomba daigua q vaig afegir produia une onades q feia uns "micro-squitxos" q o empapaven tot. :smiley9:
he enfokat la bomba cap abaix i ja sta.
perdoneu les molesties per semblan tonteria. :smiley9:
salut!
vBulletin® v3.8.2, Derechos de autor ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd. Traducido por mcloud - vBhispano.com