PDA

Ver la Versión Completa : Prepareu-vos . . . comencen els dubtes!!

Xavi
23-nov-2005, 12:10
. . . amb aquest "Asunto" us haureu acollonit una mica, no?? Pos no es pa menos!!

Us deixo unes preguntes per que tinc alguns dubtes sobre el minireef que m'he de montar, i cada cop que busco més informació, més liat estic . . . ahí voy!!

Antecedents.

La urna es una Sirocco de 60 x 45 x 45 oberta, sense tirants (vidre de 10mm!!)

La iluminació correrà a càrrec d'un HQI de 150W i 14.000ºK (en principi, però amb possibilitat de poder posar un parell d'actinics, però encara he de veure com es veu posat i en cas de necessitar algun actinic, quin posar dels que es venen)

La filtració, un Eheim 2213.

Un parell de bombes internes de 1.000 L/H per moure una mica el tema.

Roca viva i sorra de granulometria mitja (de les calcaries per a marí, està clar), però tan sols volia cobrir el vidre, sense DSB ni coses per l'estil.

Preguntes.

1- Filtració:

La meva idea era no posar Skimmer, deixant la filtració a la roca viva i al 2213. Tenia pensat "tunejar-lo" i fer-li una mena de "sump" (caiga d'aigua, es que ara no se si es això ben be) en un cantó del aquari amb metacrilat, amb una rendija superior, per on caigués l'aigua i l'agafés el 2213.

Penseu que es bona idea i millor no??

2- Iluminació:

Per al 120 litres, amb un HQI 150W de 14.000ºK ja va be??

En principi no tenia pensat mantenir coralls durs, però potser més endavant . . . depèn de com estigui conomicament i com evolucioni l'experiment . . . ja veurem.

3- Roca viva:

Quina quantitat de roca viva necessito per a que tiri?

Hauría de ser tota rollo "Fiji" o puc utilitzar la "roca viva base"? O barrejar-la?

4- Sistema de circulació interna de l'aigua

Recomaneu algún "esquema bàsic de moviment" o algún métode en especial?

5- Maduració del tanc:

Com ho faig? Li afegeixo els bacteris nitrificants, sense bacteris, amb troç de lluç o el deixo fer a ell poc a poc?

De quant de temps estem parlant?

6- Aditius:

Quins aditius calen per poder mantenir el reef en bones condicions?

A la fase de maduració, també s'han d'afegir?

Ja us he avisat, je, je, je . . . deu ni do, no? . . . ho sento!! ;)

Perdoneu, però es que m'agradaria començar amb bon peu, i voldria fer-ho tot be des de bon principi.

Gràcies!!

:smiley1:

Edu O.
23-nov-2005, 15:35
Uff, crec que masses preguntes per al poc temps que porto immers en el marí:smiley9:

Et vaig posant la MEVA OPINIÓ sobre cada cosa, que estic segur que potser podríem trobar altres maneres diferents.<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

1- Indubtablement jo hi posaria un skimer, crec que ja ho vaig comentar en un altre post peró si no es posa tota la porqueria que aquest ha de treure s'ha de treure amb canvis d'aigua. Si sabessis lo que treu un skimer i la pudor que fa segur que no t'ho penses. En el meu cas, un 200 sense cap mena de peix ni res que es mogui exceptuant una estrella i un turbo cada 4 o 5 dies s'omple una tassa de l'skimer (aquamedic turboflotor 1000).

Segons el que he pogut comprovar amb el meu marí, si tingues que muntar un com el teu ficaria, un skimer(ara mateix no et sabria dir quin;)), l'eheim 2213 ple de material filtrant com el perló i la roca és clarhttp://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gif.

El perló en un marí es una cosa una mica discutible ja que el que es queda retingut en ell passa a dissoldres a l'aigua generant NO3 mentre que si l'única filtració mecànica que tenim es un bon skimer el que fa es retirar tota la matèria orgànica fora l'aquari evitant que es descomposi. Al inici era com ho tenia però poc a poc se m'anava acumulant residus a l'aquari, amb el perló això es va solucionar.

2- Iluminació: amb 150W vas sobrathttp://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gif

, gens malament! Jo hem decanto més pels 10.000K que pels 14.000ºK, els corals creixen més ràpid y amb un parell de fluorescents o PL blaus (no actinis!) aconsegueixo donar el color que m'agrada. Es diu, com moltes coses, que 14.000ºK propícia el color dels coralls, jo encara no ho he pogut comprovar. No obstant la temperatura de color a una certa profunditat correspon més a 14.000ºk.

3- Roca viva: Sobre la quantitat no ho se, no se el que pesa la roca, encara no se quanta tinc al meu. La roca es gairebé el més important del marí, millor la de més qualitat, el problema es el preu sobre 18-20?/kg;).No se a que et refereixes amb "roca viva base".

4- Ho sento però tinc q marxar a dinar, després continuo;)Edited by: Eduardo Obis

Xavi
23-nov-2005, 15:40
Ok Edu! Moltes gràcies per dedicar-li el teu temps a un negat com jo!! :smiley9:

La "roca viva base" es aquella que està pelada de macroorganismes, es veu força porosa pero sense cap alga calcarea ni bitxo-alga a la superficie.

Espero que segueixis amb el mega-article per fer més preguntes . . .

;)

Gràcies un cop més!!

Joan Batlle
23-nov-2005, 15:41
Hola Xavier,

Quina enveija mes sana, jo m´haure d'esperar a la paga x2 pero bueno sembla que amb el teu post puc aprendre bastant per arrivar a bon port.

El Salva em va comentar que lo del filtre extern ja no esta de moda??? Poder pel tipus d'aquari que jo vull montar,? No se. Si d'un cas que ens ho expliqui.

Tens espai per posar-hi un Sump? He lleigit que es la millor opcio i jo li possaria un skimmer petitet. Queet sembla?

A a prendre que em toca

Gracies!!!!!

Xavi
23-nov-2005, 15:47
Hola Joan!

El problema es aquest precisament . . . he donat tantes voltes per internet i he llegit tant i tant diferent, que al final no se que coi creure . . . per això lhe posat aquest post, per que em fio més del que em diguin els companys que del que hi ha per Internet . . .

He arribat a llegir que en un aquari d'aquest tipus es millor no posar Skimmer o si se'n posa un, un dels que funcionen amb la bomba d'aire i la pedra de fusta (dels mes senzills) donat que amb els processos d'esqumació s'endú força part dels nutrients necessaris per als invertebrats, i que donat el tamany del tanc es millor tirar de canvis d'aigua setmanals . . . aaaaaaaaaaaaaarg!!

Vamos, que estic fet un lio i necessito saber el que opinen els experts de la casa . . .

Per cert, d'enveja cap . . . es que ni la sana . . . l'enveja la tindré jo quan et montis el teu!! ;)

El sump . . . pos ho tinc una mica chungo per falta d'espai . . . ;)

;)

Joan Batlle
23-nov-2005, 16:00
Hola Xavier,

A mi em pasa el mateix em faig un embolic entre uns i altres, al final no saps qui te la rao o be qui te la Bareta magica. Pero el que si es cert es que s'ha de confiar amb algu, i despres anar fent les teves petites adaptacions.

L'enveja era un dir Homeeeeeeeeeeeeeee.

Per cert lo de la roca base, jo m'ho vaig treure del cap ja que si es cert que es mes eco... pero tambe a la vegada es de pitxor calitat (menys porosa). Jo quan el monti , espero com ja t´he dit per voltants de festes, li posare la millor que pugui trovar encara que sigui a tongades. No tinc presa

Com deia el meu pare la presa es parenta de la mort!!!!! M'ha quedat un pel heavy a la vegada que tetric.

Fins aviat

Xavi
23-nov-2005, 17:01
Però tenia tota la raó del mon!!

Si, es cert, s'han de fer les coses poc a poc i amb bona lletra . . . a veure si ens il·luminen el consell de sabis!!

;)

Salvador Borràs
23-nov-2005, 17:19
Hola Xavi,

Com ja saps, el mes important del mari son les roques, llum i skimmer.

Les roques es o comprar-la nova o de segona mà, de algu que li sobri. Tens la opcio de comprar una part de "base" i una parte de "fresca", i aixi pasat un temps no sabras quina es la nova i quina la base.

La llum ho tens molt be, jo tinc 14k, potser es veu tot massa blau, amb 10k i algun actinic t'agrada mes.

El tema del skimmer... les peles del 2213 les podries haber dedicat a un skimmer sencillet. Per a mi es lo mes important per tenir el aquari "net". El perlo t'ajuda a no tenir coses flotant per el aquari en meyns temps pero a la llarga t'embruta quimicament el aigua, aixo es el que jo veig. T'aseguro que es increible veure com les algues que es desprenen despres de netejar els vidres a la poca estona estan a la copa del skimmer, no produint polucio com si et fara dintre del 2213, pero clar, aixo ho pots compensar fent molts canvis d'aigua.

Be, ja anirem discutint del temes que vagin sortint.

Fins aviat.

Salva

Edu O.
23-nov-2005, 18:06
Hola!,<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Salva, també podies solucionar la resta de preguntes q ja deus ser tot un expert<?:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /> </v:stroke></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:f></v:ulas></v:path><o:lock aspectratio="t" v:ext="edit"></o:lock></v:shape>:smiley17:.

Lo que diu el Salva del perlo es lo que et comentava abans, si no es posa en més aquaris es per que ajuda a crear NO3. Aquests problema no el tinc, al no tenir peixos no entren gairebé nutrients a l'aquari. Els únics que entren son els que provenen del cultiu de rotífers, 0,5 litres diaris aproximadament amb 40mg/l de nitratshttp://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley36.gifes a dir uns 4L setmanals que venen a ser uns 160mg per un aquari de 200 litres bruts, tampoc res de l'altre món. Per tant encara que se'm formin més amb el perlo o les bioboles(una altra cosa que molt poca gent està d'acord) no m'importa. No soc partidari de tenir els NO3 a 0 (encara que els tinc però per que es consumeixen no perquè els elimini).

4. Circulació: Situar les bombes de tal manera quel'aigua ?xoqui? és una molt bona opció, ajuda a produir turbulències. Intenta evitar els fluxos d'aigua circulars.

5. Maduració: Aquí ja no hi tinc gaire experiència. El meu no va ciclar:smiley9:. Ja tenia la roca viva curada, bioboles i material filtrant madur, tot a punt:smiley1:. Si ho tingues que fer ara intentaria afegir tota la roca a l'hora així m'estalviaria allargar massa el procés i és més fàcil madurar la roca en el mateix aquari. Sobre aquests tema pots buscar més informació i qualsevol dubteintentarem ajudar-te.

6. Additius: principals que hauràs d'afegir segur: calci, carbonats i magnesi (es a dir també et caldran tests per poder-los controlar). La resta d?additius ja els aniràs provant de mica en mica, no cal invertir des del començament en additius (I, Br, Sr, aminoacids, elements traça...bff ni ha molts).

Crec que ja està.
Salva, si creus convenient canviar o puntualitzar alguna cosa...fes-ho!!;)