PDA

Ver la Versión Completa : 1er inventillo: Sifonador amb bomba

Jaume71
16-ene-2006, 18:32
Doncs ignaugurem la secció amb un inventillo que al meu parer és gairebé INDIDPENSABLE per a un bon manteniment de l'aquari:

SIFONADOR ACCIONAT AMB BOMBA... i altres utilitats

Com bé sabem tots, el sifonat de l'aquari esdevé una de les rutines més importants per a mantenir una bona neteja en l'aquari. De totes maneres, no deixa de ser una feina emprenyadora, i el fet que calgui TREURE AIGUA de l'aquari implica 2 coses:

- Ho fem, només, aprofitant els canvis d'aigua

- queda restringuit a l'extensió a la que ens doni temps els litres d'aigua que treiem

I la qüestió, doncs sería.... no es pot fer un aparell que ens permeti sifonar SENSE TREURE AIGUA?.... (evidentment a baix cost, fàcil construcció i fet amb material fàcilment accessible). D'aquesta manera podem anar mentenint una rutina de sifonat molt més freqüent, podent aprofitar "estones mortes", jejejejeje.... "ostres! quanta mer**... anem a netejar una mica el fons"

I la resposta: Si!

http://img.photobucket.com/albums/v168/Jaume71/Filtre/Sifo1.jpg

Un simple recipient hermètic amb una entrada, una sortida, un passa-cables i una bomba a dins. La bomba expulsa l'aigua per la sortida y la fem anar amb un tub cap a l'aquari (NO TREIEM AIGUA!). Com que és hermètic, això crearà una succió per l'entrada que la conectarem al tub de la campana del sifó. A dins hi col·locarem una esponja que podrem netejar a l'aixeta un cop acabat. Fàcil, oi?

I algú em preguntarà..... i la xeringa??????? doncs és el meu sistema de CEBAT del filtre. Tal i com us ho he explicat, en omplir el filtre d'aigua, el nivell aniria pujant fins arribar a l'orifici superior... però a partir d'aquell moment, l'aire atrapat a la part superior no podria escaparse i axiò sol provocar molt de soroll, i el mal funcionament de la bomba si aquesta està a dalt. La solució es posar una sortida amb un tap de fàcil posar-i-treure (la xeringa) de manera que l'obrim mentre está omplint-se el filtre, i quan veiem que el nivell d'aigua comença a pujar per la xeringa, tapem ràpidament i tot queda perfectament segellat.

Altres AVANTATJES?... Doncs que és u autèntic

M Ò D U L M U L T I F U N C I O N A L

No deixa de ser un filtre extern que podem utilitzar com a complement del filtre principal a mode de filtre mecánic, en un cas d'emergència (aquari infermeria, aquari de cría....), com a bomba per a trastejar l'aigua dels canvis... inclús potser per a netejar el filtre principal (en periode de test)

I una versió en PVC:

http://img.photobucket.com/albums/v168/Jaume71/IMG_0859.jpg

Jaume71
16-ene-2006, 18:35
No ho veieu clar?

Doncs dimecres que vé....

GRAN PROVA INAUGURAL

als aquaris de la AAB. A veure si en treiem u petit vídeo i el penjem a la web. ;)

Carlos Naise
17-ene-2006, 01:34
Eto eeee ¡¡¡ INNNCREEEEIIIIBLEEEEEE !!!

http://www.aquariofilabcn.org/forum/images/smilies/webwiz/smiley32.gif

Xavi
17-ene-2006, 09:34
M'hi apunto!! Això ho tinc ganes de veure-ho funcionant!

Podriem probar-ho amb el salobre . . . je, je, je . . .

;)

Aleix Llovet
17-ene-2006, 09:49
jajajjajajajajajja jaume m'has fet riure molt! jajaja PATXI! vamos ha acer un cenicero empotrao! LA OSTIA DE FACIL PACHI!!!!!

Jaume71
17-ene-2006, 10:48
Doncs per a que veieu que no és GENS DIFÍCIL (*) podríem organitzar un taller per a l'altre dimecres (31/01/05). Així, puc anar a comprar els components necessaris per a qui ho vulgui i després els muntem en un moment!

(*) Qui hagi experimentat amb invetillos "bricolageros" sabrà que TOT el que es fàcil SEMPRE es complica (es la 1a Llei Universal del Bricolatge casolà).... per això el més pràctic és conèixer un sonat (com ara jo) que ja s'hagi equivocat 500 vegades i que finalment hagi trobat la manera que la cosa funcioni! ;)

Juanjo
17-ene-2006, 13:00
Felicidades Jaume; eres como Macgiber.

Una pregunta, ¿de cuantos l/h es la bomba que has instalado? y ya puestos ¿diametro del sifon y tubos de conexion?

Saludos

Juanjo

Jaume71
17-ene-2006, 19:10
La proba la vaig fer amb una bomba de 1200 l/h i té massa potència (jejej es que la tenía a mà...) l'hi haig de tancar la clau de sortida y si clavo la campana em xucla la grava. Avui faré proves amb una bomba més petita i amb varies mides de tub.

JMª
17-ene-2006, 19:52
con una de 160 o asi tienes de sobras diria yo....

otra mejora ke creo puedes añadir es enganchar un tubo al inicio dela manga de entrada para poder manejarla desde arriba sin mojarse mucho las manos.

Jaume71
18-ene-2006, 11:01
Hola nois! doncs ahir ho vaig provar amb una bomba de 250 l/h i anava perfecte! inclús s'emporta la grava si claves la campana al terra.

La campana es el cos d'una xeringa de 20 ml, amb un forat per a passar-hi el tub. El tub es de 12 o 14 mm de diámetre. I el conjunt está agafat amb brides a una varilla de cortina tipus "estole" per a no mullar-me les mans (JMª ;)).

Jaume71
20-ene-2006, 19:05
Bé nois, doncs vàrem probar l'inventillo i la conclusió és que FUNCIONAR FUNCIONA, encara que amb algunes reserves (que jo crec CIRCUMSTANCIALS:smiley17:).

L'aparell tiraba però amb poca força i acabava obstruintse fácilment, entraba aire als tubs i no hi havia manera de tornar-lo a cebar ;)

De totes maneres, repeteixo que el vaig probar en el meu 240 i anaba bé, s'enduia la merdeta amb relativa facilitat, y si clavava la campana a la grava s'enduia les pedretes més petites).

CAUSES CIRCUMSTANCIALS EN CONTRA:

- Principalment: EL SALOBRE ESTÁ FET UNA MERDA!!;)... EL tronc que hi ha s'auria de treure i repelar completament perquè deixa anar trossets d'escorça sencers. En definitiva, la merda del fons es mol gruixuda, resulta difícil de sifonar i obtura fácilment el tub. Tampoc es pot clavar la campana a la grava perquè s'enduria la grava.

Per part del filtre alguns "detallets"

- Al recipient hi ha una esponja (massa gran) y perló; com que el recipient és molt justet. En posar-hi la bomba l'esponja cau una mica y tendeix a tapar la entrada.... i amb les MACROpartícules que hi arribaven... Jo crec que aquest va ser el gran problema. Amb només perló, i una reixeta per a aguantar la massa filtrant per sobre l'entrada ja està. Les claus de pas també són un problema per a partícules grans (més si son trocets de fusta sencers). El tub d'empalmar es efectivament de 16mm, però per dins, el forat de la clau es de menys de 12mm (això es pot solucionar posant-hi directament el tub -sense la clau- o bé senzillament tenint un aquari en consicions mínimes)

- Ho vàrem probar amb una bomba de 250 l/h (amb la de 1200 ja us dic que cal tancar la clau de pas). Insiteixo que això a mí m'anava bé, pero si s'ha de comprar una bomba expressament, preu per preu sempre millor una de 500 o axí... que a més sempre és útil per a qualsevol altre cosa.... penseu per exemple que l'inventillo va bé per a trastejar l'aigua amunt i aball en els canvis, filtre d'urgència, ...)

Dimecres que ve fem la validació definitiva, posant-hi la reixeta, amb només perló y una mitja de manera que hi càpiga tot bé. Portaré varies bombes: 250/500/1200 per a comprobar les diferències. Dèiem també de probar amb tub més ample.... si algú té tub de 16 (em sembla que el sifonador de sera amb tub groc és de 16) que el porti també;).

PD: lo de la mitja es per a deixar-lo en funcionament tota la setmana y a veure si s'aclareix l'aigua d'una vegada.

JMª... es veu alguna cosa a les fotos?